סגור
הוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות - עדי גמליאל

הוועידה הלאומית לתשתיות
"כל החברות הממשלתיות צריכות לאמץ קו של הקמת תשתיות ירוקות"

עדי גמליאל, מנהל פיתוח בר קיימא ESG בנתיבי ישראל, אמר בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד: "בישראל אין תקן לתשתיות ירוקות. כביש 77 הוא הכביש הירוק הראשון בישראל. בהקמת כבישים יש להתייחס לאתגרים של בעלי חיים, לשבילי אופניים - צריך להסתכל על תשתית ברמה הוליסטית שתשרת את הציבור"

כל החברות הממשלתיות צריכות לאמץ קו של הקמת תשתיות ירוקות - כך אמר עדי גמליאל, מנהל פיתוח בר קיימא ESG בנתיבי ישראל, בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד.
גמליאל, שהקים פורום של מנהלי קיימות בחברות הממשלתיות אמר: "חברות ממשלתיות נועדו לשרת את הציבור ולא הפוך. ככל שהממשלה תאפשר לנו כזרוע ביצוע של המדינה לעשות שיתופי פעולה, כולנו נרוויח. זו השיטה. שיתוף פעולה בינינו שובר שוויון. ביחד אפשר לעשות דברים, לשנות רגולציה ולעשות דברים הרבה הרבה יותר טוב".
"אם אתה רוצה לרוץ מהר אתה צריך לרוץ לבד, אבל אם רוצה לרוץ רחוק - צריך לרוץ ביחד. אם אני יודע לעבור דרך התשתיות לנמל אשדוד שהמשאיות יוכלו ללכת ולחזור בצורה יותר יעילה - זה מצוין".
גמליאל ציין כי "במדינת ישראל 2022 אין תקן לתשתיות ירוקות. בפעם הראשונה, עשינו שיתוף פעולה עם הספקים. כביש 77 הוא הירוק הראשון בישראל. בהקמת כבישים יש להתייחס לאתגרים של בעלי חיים, שבילי אופניים, צריך לראות איך מסתכלים על תשתית ברמה הוליסטית שתשרת את הציבור".
גמליאל הדגיש כי "נתיבי ישראל חולשת 97% מהכבישים הבין-עירוניים. יש לנו שיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והמשרד להגנת הסביבה לבנות תשתית. בפעם הראשונה ישבנו כולנו סביב שולחן אחד ובחנו איך אפשר לעשות יותר טוב. הצגנו מפה שלוקחת כל הכבישים לפי רגישות אקולוגית. התמונות רק ממחישות שבעזרת סמנכ"ל האחזקה שלנו יצאנו בפרויקט להחליף תאורה לטכנולוגית חדשנית כך שנוכל לתת מענה סביבתי".

--