סגור
חן תמיר, יו"ר מודיבודי
(סיני דוד)

כנס כלכלה ירוקה
מודיבודי על סערת הקמפיין: "אנחנו לא מוכרות תחתונים אלא שיח מהפכני"

את הדברים אמרה חן תמיר, יו"ר מודיבודי ישראל, המייבאת מאוסטרליה תחתונים סופגי מחזור ודליפות שתן, בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט. לדבריה: "מוצר סביבתי אחד יכול להשפיע על תפיסה חברתית שלמה. להביא לקבלה עצמית של גוף האשה, בצורה שאני חושבת שנשים כמהות לה"

מודיבודי, מותג תחתונים סופגי דליפות שתן ומחזור, מעורר סערה בימים האחרונים ברשתות החברתיות לאור הקמפיין החדש. בקמפיין, שעלה לשידור בפריים טיים בטלוויזיה, נראות נשים שמגופן נוזל דם. לרשות השנייה כבר התקבלו בקשות להורדת הקמפיין מהמסך, והזכיינית הישראלית, חן תמיר, מתמודדת גם עם מחאה מצד גולשים וגולשות.
אבל בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט מבהירה תמיר כי הקמפיין לא יירד. "צפינו את זה, אך גם צפינו גל של אהדה ממאות אלפי נשים שמדברות על המותג שלנו", היא אמרה בשיחה עם נטע-לי בינשטוק מכלכליסט.


בר רפאלי ונטע אלחמיסטר מראות כל הזמן גוף יפה. לאנשים קשה לראות מחזור?
"זה לא משהו חדש. ביוש מחזור קורה כל הזמן. אנחנו נושמות עמוק ולא מקבלות את זה. כל מה שהוא חדשני תמיד יעורר התנגדות".
איך המותג מתקבל בעולם?
"אנחנו למעשה מותג אוסטרלי שפיתח טכנולוגית טקסטיל בתוך תחתונים שסופגים וסת, דליפות שתן ומייתרים תחבושות וטמפונים. המותג מתקבל באהדה. אני עצמי הגעתי לזה כלקוחה, ואני ואיתמר השותף שלי התחלנו את הפעילות בארץ מאפס".
אתם מייתרים שימוש בחומרים מזהמים. זה באמת מפחית את השימוש בהם?
"אני לא מכירה חברת טקסטיל יותר בת קיימא בשכר הוגן ומעבר למוצר עצמו, אנחנו לא מוכרות תחתונים אלא מוכרות שיח מהפכני חדש, קבלה עצמית של גוף האשה בצורה שאני חושבת שנשים כמהות לה. הן רואות את עצמן בנשים שאנחנו מראים בפרסומים שלנו. זה הכוח של השיווק לשנות שיטה ולשנות עולם. אם היו אומרים לי לפני כמה שנים שנשים הולכות להצטלם עם וסת, לא הייתי מאמינה. זה קורה כי זה נותן לנשים את החופש להיות עצמן ולכן הן מזדהות עם זה. עידן הנוזל הכחול חלף".
בכל זאת השיח הזה פוגש פה אוכלוסיות יותר מסורתיות שזה מפריע להן. איך מתמודדים?
"ביוש וסת קשור לזכות שלנו לבחור אם להביא חיים לעולם או לא. אנחנו מצויים במשבר מגדרי בכל העולם וגם בישראל שהיא עם כל החדשנות, מקום מסורתי".
אחת הדרכים לשנות את זה היא דרך חינוך, ללמד נשים להיות שלמות עם עצמן. מצד שני הן פותחות טלויזיה ורואות מה קורה ואז הן לוקחות צעד אחורה.
"יש מחקר שמדבר על הקשר בין מחזור ועוני. צריך לזכור שגם בישראל יש נשים שהולכות לסופר, וצריכות לבחור אם הן קונות פורמולה לתינוק או תחבושת היגיינית. הכל קשור למעמד האשה ובריאות החברה".
איך פורצים את זה בקהילות מיעוט?
"מבחינה שיווקית הסיפור של מודיבודי מעניין. על פניו זהו מוצר לדליפות שתן שאמור להיות במדף הכי תחתון בסופר, אבל הפכנו את זה. אמרנו שאנחנו לא מסתירות יותר, אנחנו 51% מהאוכלוסייה ולא נוותר. זה משהו שעסק יכול לעשות".
מה עתידו של הקמפיין, הוא יוסר?
"לא ניתן לזה לקרות. היו תלונות אבל היו הרבה נשים שמברכות על הקמפיין וזה נותן להם הזדמנות לדבר על מהלך טבעי לחלוטין".
מעמד האשה חוזר שנים אחורה בגלל פסיקת בית המשפט בארה"ב שמתירה לאסור הפלות. אפשר לשנות את זה?
"אני חושבת שכן. מודיבודי זו רק דוגמה להראות מה אפשר לעשות למען עתיד יותר ורוד. אני יודעת שאנחנו לא לבד בזה, ויש המון חברות שפועלות כדי לייצר עולם טוב יותר".