סגור
כנס Tech @ Work פאנל ניהול קריירה
(אולפן כלכליסט)

כלכליסט טק
"אנחנו מקבלים פניות מגופי הייטק שמעוניינים לגייס אנשים בלי ניסיון"

כך אומרת קארין קאופמן, מנהלת מרכז קריירה באוניברסיטת רייכמן בכנס Tech@Work של כלכליסט ואמדוקס. אבי שניר, מנכ"ל Elevation סבור שעתיד העובדים בהייטק הוא בידיים של החברות, לא בידיים של האקדמיה

יש מחסור בהייטק בעובדים עם ניסיון גם בתחומים שאינם טכנולוגיים. לכן חברות מתחילות לקחת עובדים מתחומים משיקים וכשזה נגמר הן פונות לגייס אנשים ללא ניסיון. קיבלנו בחודשים האחרונים פניות מגופי הייטק שמעוניינים לעשות הכשרות או לגייס אנשים בלי ניסיון וזה משהו שלא היה קיים בהיקפים כאלה בעבר", כך אמרה קארין קאופמן, מנהלת מרכז קריירה באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בכנס Tech@Work של כלכליסט ואמדוקס. לדבריה, כמעט כל אדם שנכנס לאוניברסיטת רייכמן רוצה בסופו של דבר להגיע להייטק.
אבי שניר, מנכ"ל Elevation, אומר כי יש ביקוש למקצועות כמו מכירות, שיווק, מוצר וכו' בגלל שהתעשייה בארץ הגיעה לבשלות הרבה יותר גבוהה וחברות היוניקורן משאירות את המרזים בארץ.
"כולם רוצים עובדים עם ניסיון אבל המחסור הגיע לנקודה שזה כבר לא משנה", אמר שניר. "יש דבר אחד שלחברות הבינלאומיות חשוב ומעבר לזה תוכל למצוא תפקיד בהייטק אם אתה מספיק נחוש וזה אנגלית או שפות נוספות. היום בתעשיית ההייטק הישראלית אם יש לך אנגלית ברמה מאוד גבוהה ויש לך יכולת ללמוד לבד תוכל להגיע לתפקידי ג'וניור בתחומים האלה בצורה קלה יותר מבעבר. בגלל המחסור בעובדים החברות הפכו להייטק שמדריך ומכשיר בעצמו את האנשים. יותר ויותר חברות, כחלק ממאמצי הגיוס, פותחות אקדמיות פנים-ארגוניות כי הן מבינות שקשה למצוא את המנוסים וגם שהמלחמה מאוד קשה".
2 צפייה בגלריה
קארין קאופמן מנהלת מרכז הקריירה בבינתחומי 2
קארין קאופמן מנהלת מרכז הקריירה בבינתחומי 2
קארין קאופמן
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
לדברי קאופמן החברות התחילו לנסות לשלב את ההכשרות גם עם אפקט של מיון האנשים המומלצים שמשתתפים בהכשרה. "כשמגייסים לתפקיד בלי ניסיון יש בסיס מועט על מנת לבדוק את ההתאמה שלהם לתפקיד אליו הם מתמיינים. לכן, חברה אחת פנתה אלינו על מנת לעשות הכשרה ל-Customer support ו-SDR אבל ביקשה לקבל גם המלצות על האנשים מתוך ההדרכה שהכי מתאימים לתפקיד. זה נובע מעודף הביקוש להיכנס להייטק שגורם לעודף היצע של מועמדים בלי ניסיון".
שניר סבור שעתיד העובדים בהייטק הוא בידיים של החברות, הוא לא בידיים של האקדמיה. "אלה תפקידים שכל הזמן משתנים. בעוד שהאקדמיה לפעמים מתמקדת בללמד איך ללמוד או באזורים מחקריים - הפרקטיקה באה מהחברות. לא כולן אמנם פותחות אקדמיה, אבל רואים שבשלבי קליטת העובד לוקחים אנשים עם סט טוב של כישורים בסיסי מאוד ומלמדים את העובדים ב-6-3 חודשים הראשונים תכלס מה הם צריכים לעשות וככה זה גם תעודות על הכשרות שנעשו בארגונים זה חזק יותר מתואר".

2 צפייה בגלריה
אבי שניר מנכ"ל אלביישן
אבי שניר מנכ"ל אלביישן
אבי שניר
(צילום: תומר פולטין)

עם זאת, אומרת קאופמן, החברות פונות לאקדמיה בשביל למצוא את העובדים האלה. "אני מסכימה שהנושא של למידה מתמשכת כל החיים הוא קריטי לעולם העבודה החדש. אבל אחד הכישורים החשובים ביותר לעולם העבודה העתידי, כפי שהוצג בפורום הכלכלי האחרון בדאבוס, והגיע למקום השני - היה היכולת ללמוד ואסטרטגיית למידה. זה דבר שבעיני סטודטנים רוכשים במסגרת האקדמית".
לדברי שניר החברות היום פונות לאקדמיה כי ככה זה עובד בארץ. "האקדמיה נותנת הרבה מאוד בהרבה מאוד תחומים, אבל זה צריך לבוא במקביל עם יכולות. אם אני הייתי עושה תואר ראשון שהיה מתחיל בהכשרה פרטית של חברה ואז תוך כדי משלים תואר הראשון זה נהדר, כי אנשים מורכבים זה מעניין. חברות היום רוצות מישהו שעובד ב-X אבל גם עשה תואר בפילוסופיה למשל. זה צריך ללכת יחד ואנחנו רואים שהעולם צועד לשם", אמר.