סגור
כנס גיימינג - ליאור קינן
(סיני דוד)

ועידת הגיימינג
סמנכ"ל Web3 של פלייטיקה: "ב-Web3 אנחנו יכולים להיות בעלי התוכן"

כך הסביר ליאור קינן סמנכ"ל Web3 בפלייטיקה מה משמעות Web3 בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה, ונתן כדוגמא את NFT שהפך לטכנולוגיה שמספקת לשחקנים אפשרות לקבל בעלות על התוכן שלהם

עולמות הגיימינג נשענים היום הרבה על הרעיונות של Web3. "מדובר באבולוציה של האינטרנט - בתחילה יכולנו לצרוך רק מידע שהופק עבורנו, לאחר מכן עברנו לתוכן שמיוצר על ידי הגולשים - עם אפשרות לייצר אינטראקציה מול המשתמשים האחרים. מדיה חברתית כמו מטא, שמאפשרת גם להעביר מידע, אבל זה מוגבל על ידי הפלטפורמות. ב-Web3 אנחנו יכולים גם להיות הבעלים של התוכן". כך אמר ליאור קינן, סמנכ"ל Web3 של פלייטיקה, בועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
לפי קינן, עולם הגיימינג מאוד מאמין בטכנולוגיות ה-Web3. הוא מציין שה-NFT הפך לטכנולוגיה שמספקת לשחקנים אפשרות לקבל בעלות על התוכן שלהם במשחק. כמו כן, הוא מסביר שהרבה מאוד משחקים מנסים לעשות שימוש בבלוקצ'יין כדי לייצר מודלים חדשים שיאפשרו מונטיזציה של התוכן. "יש חברות שמריצות בלוקצ'יין ייעודי למשחקים או פלטפורמות NFT, אבל אין עדיין תסריט שימוש מספיק חזק בעיני". עם זאת הוא רואה בבלוקצ'יין והאפשרות לייצר בעלות על התוכן של השחקן ויוצרי התוכן כמגמה שצפויה להתגבר בשנים הקרובות.
לדבריו, ישנם מספר מודלים מבוססי בלוקצ'יין או אחרים כגון P2E, כלומר, לשחק כדי להרוויח או לספק אפשרויות היוון לחברות הגיימינג - אבל בינתיים מדובר במודלים שעדיין לא הראו בגרות. "לא ראיתי עדיין מודל כלכלי שמצדיק את עצמו", אומר קינן. אחד היתרונות של NFT הוא באפשרות לייצר פריטים אישיים שניתן לצבור ולקחת עליהם בעלות. "רואים גם פרויקטים של אספנות דיגיטלית", אלה מאפשרים לשחקנים לאסוף פריטים או דמויות שמחוברים למשחק ודרך כך לייצר קשר יותר חזק בין השחקן למשחק. "אנחנו רואים הרבה מאוד מותגים שנכנסים חזק לעולמות ה-NFT כדי לחזק את הקהילות דרך פריטי אספנות. סטארבקס השיקו בשבוע האחרון פרויקט כזה ונייקי משיקים בחודש הבא".
קינן גם התייחס לטכנולוגיית המטאוורס, מציאות מדומה או רבודה. בעוד רבים רואים בטכנולוגיה הזו מקום שבו עולם הגיימינג יכול למנף את התכנים שלו, מדובר עדיין בחזון למועד. מטא וסוני הן שתי השחקניות העיקריות בתחום ועדיין לא מספקות מוצרים שמתאימים לקהל הרחב. "בינתיים הטכנולוגיה עדיין לא בשלה מספיק. המטאוורס גם פה וגם לא פה, והשאיפות של מטא לא יקרו בקרוב. היום זה בעיקר משחקים כמו פורטנייט ורובלוקס". עם זאת קינן אומר שהם ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות בתחום.
בהתייחס לפלייטיקה, לדברי קינן מדובר במסע בארץ האפשרויות. הוא מוביל את אסטרטגיית ה-Web3 של פלייטיקה, אבל גם אחראי להשקעות של החברה בתחום - לתמוך בסטארט-אפים הישראלים שלדבריו מייצרים טכנולוגיה מאוד מעניינת ויצירתית. "אנחנו משקיעים במשחקי קז'ואל או בכאלה שיש להם טוויסט. אנחנו מחפשים חברות שמספקות אפשרות לנהל את הפלטפורמות".
"מה Web3 יכול לעשות עבור פלייטיקה? עשרות מיליונים משחקים במשחקים שלנו בחודש. אם השחקנים יכולים להפוך לבעלי פריטים במשחקים שלהם זה מחזק את הקשר בין המשתמשים למשחקים. המטרה של היחידה שלנו זה לקדם את הקשר בין השחקנים למשחקים - אנחנו עושים את זה על ידי הגדלת האמון עם השחקנים."