סגור
הוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות סיגל מנהיים

הוועידה הלאומית לתשתיות
"לעתים פס ייצור עומד בגלל חלק קטן שמייצר משבר של מיליוני דולרים"

סיגל מנהיים קצוביץ', מנכ"לית חברת השילוח DSV ישראל, אמרה בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד: "אנו עובדים עם חברה ישראלית שמטמיעה חיישנים על פס הייצור וכך אנו יכולים לדעת מתי חלק יתקלקל, להביא אותו מהר וגם לעצור ייצור במועד שאנחנו קובעים"

"אנו לא חברת הייטק, אבל בשמונה השנים האחרונות החלטנו להוביל חדשנות בשרשרת האספקה, כי אנו מנסים למשוך את התעשייה לתחום ההייטק. הכוונה אינה רק לשילוח אלא על רכש, פס ייצור, מפעל ועד הלקוח בבית". כך ציינה סיגל מנהיים קצוביץ', מנכ"לית חברת השילוח DSV ישראל, בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד.
לדברי מנהיים קצוביץ': "גידי גוב שר על גן סגור וכל מי שהיה פעם במפעל יודע שפס ייצור שעומד עולה הון. לנו אין פס ייצור אבל ללקוחותינו יש פס ייצור ואנו רוצים להביא ללקוחות חדשנות. פס ייצור עומד לעתים בגלל חלק אחד קטן שמייצר משבר של מיליוני דולרים. עד כה בשיטות המסורתיות היו דרכים להפעיל מחדש פס ייצור - למשל להחזיק מחסני ענק עם חלפים למקרה של כשל. חלפים שניתן להתקין מהר כמובן, אבל זה פתרון יקר. פתרון שני הוא שיטת 'בדיוק בזמן' - כשיש כשל בחלק מזמינים אותו מהר מהספק בעלות גבוהה. אבל דמיינו עולם שבו יש לנו יכולת ניבוי שבה נצפה מראש מתי חלק ספציפי בשרשרת הייצור לא יפעל, כלומר יהיה בו כשל. ואז נוכל בזמן נוח להביא את החלק בניחותא, תוך חיסכון בעלויות של החזקת מלאי וגם הפסקת הייצור".
"אנו חברת שילוח, ולכן חברנו לחברות ישראליות חדשניות באמצעות פיילוטים, אנו עובדים עם חברה ישראלית כזאת - אוגורי - שמטמיעה חיישנים על פס הייצור וכך אנו יכולים לדעת מתי חלק יתקלקל, להביא אותו מהר וגם לעצור ייצור במועד שאנחנו קובעים. מעבר לכך, בכל נמלי העולם עדיין יש המתנות של אוניות ואנו החלטנו לקחת את נושא ההסתברות, כלומר אנו נעשה את כל מה שאפשר כדי לשדר ללקוחותינו מידע מדויק ועדכני כדי להפוך את שרשרת הלוגיסטיקה ליותר נצפית. מדובר באנליטיקה של תחזיות, שיפרנו את המידע שאנו מעבירים ללקוחותינו באמצעות בינה מלאכותית. יש לנו פלטפורמה לוגיסטית ב-90 מדינות ו-75 אלף עובדים בעולם ובכוונתנו להיות המשלח הדיגיטלי הגדול בעולם", סיכמה מנהיים קצוביץ'.