סגור
כנס מטח פרופ’ לב גוניק מנהל מרכז המידע אוניברסיטת אריזונה
פרופ’ לב גוניק (צילום: יריב כץ)

Shaping The Future
פרופ' לב גוניק: "הקורונה - הזדמנות להאיץ את המעבר ללימוד היברידי"

פרופ’ גוניק מאוניברסיטת אריזונה דיבר על תהליך המעבר ללימוד היברידי. הוא גם הדגיש את המאמץ לשרת את הקהילה

"אני רוצה לחלוק את מחשבותי על זמן וחלל ועל שינוי במדבר האמריקאי, באריזונה כמובן", אמר פרופ' לב גוניק, מנהל מרכז המידע הראשי באוניברסיטת אריזונה. "כיום אוניברסיטאות מנסות להיות אליטיסטיות, ואנחנו מחויבים דווקא להיות ציבוריים. אנחנו מנסים להגדיר מחדש מהי אוניברסיטה אמריקאית ציבורית. בכל חדר אצלנו יש פוסטר עם העקרונות שלנו. אנחנו מחויבים להיות נגישים לסטודנטים מכל הסוגים והמינים והגזעים. אנחנו מחויבים לחקר ולמחקר - יש לנו גישה שמאגדת חוקרים בנושאים ציבוריים. ומעבר לכך - אנחנו כאן כדי לשרת את הקהילה.
“בשמונה השנים האחרונות זכינו בארה”ב בפרסים על חדשנות. אנו עוסקים רבות בקיימות, ובגלל האזור שאנחנו נמצאים בו, נכנסנו מאוד מוקדם לעולם הלמידה המקוונת. אנו קמפוס שתופס הרבה מקום, ובקורונה הוצאנו עשרות מיליוני דולרים על חשיבה מחדש והקמת קהילת סטודנטים אונליין. הרבה אוניברסיטאות בארה"ב רוצות לשוב למצב שהיה, ללמידה של סטודנטים במקום, אבל מבחינתנו הקורונה היתה הזדמנות להאיץ תהליכים, ובסביבה שאנו פועלים בה היינו חייבים לייצר מצב שבו הטכנולוגיה משרתת אותנו.
"אנו עושים עבודה מרתקת עם השותפים שלנו”, הוסיף גוניק, “לא רק כדי לתרום לכוח העבודה של קהילת ההייטק. למשל, אנחנו עובדים עם חברות כמו סטארבקס ואובר ומסייעים לעובדים שלהן לסיים לימודים באוניברסיטה. יש לנו יוזמות בתחום הידע, הלימודים והארגון, ועבודתנו היא לספק אקוסיסטם דינמי. בעבר הלימוד באקדמיה היה מסורתי, עם שותפויות לימודים, עם ספרים כתובים ואולמות הרצאות, אבל היום יש אבולוציה. אנו כן משתמשים בטכניקות ובגישות קיימות אבל השינוי מורגש - קודם כל במרחב הפיזי - יש מעבר מכיתות ענק, ממרחבים יקרים. הלימודים בעולם שאחרי הקורונה הם האתגר העיקרי בארה”ב. כולם מדברים על סיוע למרצים ללמד בסביבה ההיברידית, על מעבר ממרחב פיזי למרחב וירטואלי, על פיתוח אפשרויות למידה וסיוע לסטודנטים ללמוד בסביבה היברידית, גם כשהם עובדים למשל. יש לנו פרויקטים רבים שמייצרים סביבת למידה גמישה. כתוצאה מכך, אולמות של אלף איש הפכו לסביבות קטנות ומוגבלות שמאפשרות לנו לחשוב מחדש על אופן הביצוע של משימת החינוך. בנוסף לכך, בזמן הקורונה הסטודנטים סייעו לנו בעיצובו של המטאוורס הפדגוגי - סביבה עשירה בנרטיבים לאוניברסיטת העתיד, שכבר כיום משתמשים בה אלפי סטודנטים".
בסיכום דבריו שאל גוניק: "מה צפוי לנו במונחי זמן ומרחב?”, וענה: “התשובה היא שאנחנו עושים סיעור מוחות, מנסים להסיק מהקורונה איך לערב למידה היברידית בתוכניות שלנו. הבנו שיש להתמקד בחשיבותם של דברים בסיסיים כמו לוח הלימודים, הסטודנט, תפקיד המרצה. כאשר חושבים על הצרכים והאתגרים, מגלים שיש כאלה שאין להם גישה לאינטרנט למשל, אז אנו משקיעים בגישה כזאת, כי עלינו לתמוך בקהילה ולייצר הזדמנויות".