ועידת הגיימינג
"התחרות בענף הגיימינג היא על הזמן, הקשב והארנק של השחקנים"
קרן רן, מנהלת תחום גיימינג ואפליקציות בגוגל ישראל, אמרה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף פלייטיקה וגוגל כי "היוזרים שלנו מורידים פחות משחקים, אבל כשהם משחקים הם מוציאים יותר כסף, יותר זמן מסך - וזה מאפשר לנתב אותם יותר"
"החדשות הטובות הן שאנחנו שנה שנייה ברציפות מראים צמיחה בהכנסות, וישראל נחשבת הצלחה עולמית בתחום הגיימינג. אבל כמות הורדות המשחקים הצטמצמה ב-5% גלובלית ב-2025. כשלוקחים את שני הפקטורים האלה רואים שאנחנו בעידן חדש", כך אמרה קרן רן, מנהלת תחום גיימינג ואפליקציות בגוגל ישראל, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף פלייטיקה וגוגל.
"כבר ב-2019 אמר מנכ"ל נטפליקס שהוא מתחרה בפורטנייט יותר מ-HBO. הוא הבין שהתחרות הגדולה היא על הזמן ותשומת הלב של השחקנים", אמרה קרן. "בימינו, התחרות היא לא רק מול משחקים אחרים, אלא על הזמן, הקשב והארנק של השחקנים. השנה עברנו את ה-50% - יותר מחצי ההוצאות על אפליקציות שאינן משחקים כמו סטרימינג, AI. כלומר, אם אנחנו צריכים לבחור נטפליקס, ספוטיפיי, עוד מטבעות או משחק - וזו רק התחרות באפליקציות", אמרה.
בעולם הגיימינג, התחרות גם כן לא פשוטה. "57% מהזמן של היוזרים הוא על משחקים ותיקים של יותר משש שנים, משחקים כמו ברולסטארס או קנדי קראש. המשחקים הגדולים שולטים בשוק ומגיעים ל-36%. עוד נתון הוא שמספר המשחקים החדשים שהצליחו להיכנס לטופ 1,000 הולך ויורד משמעותית. אם מודדים רק את המשחקים שהצליחו לפרוץ, רואים שכמות ההורדות נעשית בסקייל גדול בחודש הראשון. זה אומר שכדי להצליח צריך להיות מוכנים לקחת סיכונים הרבה יותר גדולים".
המגמה האחרונה היא שכשחקנים ישראלים אנחנו מוטים למשחקים מערביים. "אם מסתכלים אחורה ל-2023, עשרת המשחקים המובילים היו מערביים – קנדי קראש וכו'. אבל ב-2025, נכנסו 4 משחקים חדשים שהמכנה המשותף שלהם הוא שכולם מגיעים מאסיה. עכשיו, בסך התחרות שיש לנו בשוק המערבי יש בנוסף גם את הגורם הזה לקחת בחשבון", אמרה קרן.
לדבריה, אנחנו מבינים שאנחנו בעידן חדש עם אתגרים לא פשוטים, ועדיין יש בישראל אקוסיסטם חזק ומשמעותי בתחום הגיימינג. רן ציינה כדוגמה את ההצלחות שהיו השנה' כמו סופרפליי שנרכשה על ידי פלייטיקה, מון אקטיב שכבר שנה שלישית ברציפות שומרת על משחק בטופ 10 וגיוסים כמו של Serr, Appcharge או Voyantis.
איך נערכים למציאות החדשה
"אנחנו רואים שהיוזרים שלנו מורידים פחות משחקים, אבל כשהם משחקים הם מוציאים יותר כסף, יותר זמן מסך - וזה מאפשר לנתב אותם יותר. אנגייג'מנט וריטנשן היו חשובים תמיד, אבל היום הם נהיו ממש קריטיים בתוך המשחק וגם בחוץ. בתוך המשחק הם נותנים יותר פוקוס לאנגייג'מנט ומתייחסים למשחק כמו לייב סרוויס, ומחוץ למשחק בנייה של קומיוניטי ויצירת תוכן".
רן מונה כדוגמה את ברולסטארס. "הגיימר אינדה גיים הוא מניע גדול מאוד להצלחה הזו, הקטגוריה ביוטיוב עלתה 42% בשנה שעברה. יוזרים משתפים את המשחק, אבל יוטיוב הוא מניע משמעותי".
דוגמה נוספת לאנגייג'מנט היא שילוב של AI. "בפורטנייט למשל, שיתוף פעולה ב-AI מאפשר לשחקנים לייצר בלייב את הקול של השחקנים".
המלצה נוספת היא שימוש ב-IP. "ראינו שזה משהו שהיוזרים שלנו אוהבים. מבחינה עסקית, רואים שזה מגדיל את ההורדות האורגניות בעשרות אחוזים, החל משימוש בסלבס לפרסומות והשקה של רויאל קינגדום, אפשר גם להכניס איוונטים כמו למשל במשחק עם המותג של צבי הנינג'ה או למשל דיסני סוליטר".
ההמלצה השלישית של רן נוגעת לשווקים חדשים. "אם מסתכלים סביב על גיאוגרפיית הצמיחה, רואים שאמריקה הלטינית, בעיקר ברזיל, וכן במזה"ת, טורקיה ומדינות ערב, יש צמיחה, ולכן כדאי לכוון לשם".
"השוק מתפתח ומשתנה כל הזמן. אנחנו פה בישראל באקוסיסטם מאוד חזק. חלק ממנועי הצמיחה של העולם יגיעו מישראל", סיכמה.
























