הסטארט-אפ Voyantis גייס 41 מיליון דולר לייעול גיוס לקוחות
סבב הגיוס בוצע בהובלת Intel Capital, ומביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-60 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה ליזה כהן, שותפה באינטל קפיטל, תצטרף לדירקטוריון החברה
חברת הסטארט-אפ Voyantis, המפתחת ומנהלת פלטפורמת AI המסייעת לחברות בייעול של גיוס לקוחות ושימורם לטווח ארוך, השלימה גיוס הון בהיקף 41 מיליון דולר בהובלת Intel Capital. בסיבוב השתתפו המשקיעים הקיימים Square Peg, Target Global, Jibe והקרנות Redseed, Alicorn ו- ICON. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-60 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה ליזה כהן, שותפה באינטל קפיטל, תצטרף לדירקטוריון החברה.
החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי עידו ויזנברג, מנכ"ל, וערן פרדינגר, CTO. ויזנברג היה ממייסדי הסטארט-אפ טיוינצ'י שנמכר לחברת קלטורה, ופרדינגר היה ממייסדי הסטארט-אפ Adience שנמכר לחברת MarketTech. חברת Voyantis מעסיקה כ-70 עובדים רובם בישראל, והשאר בארה"ב, מקסיקו ואירופה. החברה משרתת לקוחות בהם Miro, Rappi, HoneyBook, Natural Intelligence ו-Moneylion. מהחברה נמסר שלאורך השנה האחרונה שילשה Voyantis את מכירותיה והכפילה את מספר העובדים. כספי הגיוס ישמשו להמשך האצת צמיחת החברה, שדרוג הפלטפורמה והרחבת השיווק ברחבי העולם. החברה מגייסת עובדות ועובדים בתחומי הפיתוח, מוצר, דאטה, שיווק, כספים ו-HR.
בשיחה עם כלכליסט אומר עידו ויזנברג, מייסד שותף ומנכ"ל Voyantis: "אנחנו עוזרים לחברות לאתר את הלקוחות הכי נכונים להם, כי מרבית החברות לא יודעות מי הלקוח הכי טוב עבורם. לא פשוט לחזות מהר איזה לקוח צפוי לעזוב, או איזה לקוח צפוי לעשות המון פעולות בכרטיס אשראי, ועל בסיס החיזוי להתאמץ להשיג או לשמר את הלקוח. כשמדובר באלפי לקוחות חדשים בחודש, ומאות אלפים ואף מיליוני לקוחות שנמצאים בו זמנית בתוך מסע המשתמש (customer journey), קשה מאוד למיין ולתעדף אותם בסדרי גודל כאלה. הבסיס לפיתרון הוא מנוע AI שיודע להתחבר לכל נקודות הדאטה האנונימיות שקיימות במסד הנתונים של חברה שמשתמשת בוויאנטיס. המנוע הזה יודע לזהות תבניות התנהגות שונות של לקוחות, שחוזות בצורה מאוד מדויקת את ההכנסה הצפויה מהלקוח הזה לאורך מחזור החיים שלו".
הפלטפורמה של Voyantis מאפשרת לחברות לבנות וליישם אסטרטגיית צמיחה יעילה, המבוססת על רכישה וחיזוק הקשרים עם הלקוחות הרווחים ביותר, באמצעות טכנולוגיות AI וחיזוי הערך העתידי של כל לקוח LTV – Life Time Value. הערכת כל לקוח מתעדכנת באופן רצוף באמצעות מאפייני הפעילות והשימוש האנונימיים שלו. המערכת מייתרת את הצורך לנסות לנחש באופן אקראי ולרוב בלתי מבוסס את הערך העתידי שכל לקוח מייצג עבור החברה וממירה זאת בתחזית אישית מדויקת על בסיס ניתוח מדעי. אליה מוצמדות גם המלצות אקטיביות לאינטרקציות עם הלקוח, על מנת לשמרו ולהעמיק את קשרי החברה מולו.
"בשלב הבא אנחנו רוצים גם להשפיע על העתיד של החברות שאנחנו עובדים איתן. בעזרת התממשקות לגוגל ופייסבוק (ארגונים שמכירים את הפרופיל של כולנו) אנחנו מסבירים לענקיות הפרסום מי נחשב ללקוח טוב בעינינו. כך, בקמפיינים לגיוס לקוחות חדשים, אנחנו גם מאפשרים לתמחור טוב יותר לקוחות בעלי מאפיינים דומים ללקוחות המוצלחים, כדי שעסקים יוכלו לבחור להשקיע יותר על מנת להשיגם. בנוסף, לקוחות עם מאפיינים פחות טובים לעסק יכולים לקבל תמחור נמוך בהרבה, כדי לשמר את ההחזר הצפוי על ההשקעה", מוסיף עידו.
ליזה כהן, שותפה ב-Intel Capital, שהובילה את סבב הגיוס: "בעבודה עם חברות הפורטפוליו שלנו באינטל קפיטל ראינו את המאמץ האדיר שמשקיעות חברות בכל הגדלים להגביר את יעילותן ולהניע קמפיינים חכמים ומדויקים על מנת למקסם את הערך של הלקוחות לחברה. Voyantis ניצבת בעמדה מעולה להובלת שינוי מבני בתעשייה כולה, להעצמת חברות לייעול ולתעדוף השגת הלקוחות הטובים ונכונים לחברה, טיפוחם ושימורם לאורך זמן רב. היכולת המוכחת של Voyantis לחזות מראש את תרומת הלקוחות לחברה באמצעות AI בכל שלב בתהליך רכישת הלקוח ושימורו, מגדירה מחדש את האופן שבו עסקים רואים את הערך העתידי של לקוחותיהם ובטחונם בתחזיות הפיננסיות שלהם".