סגור
כנס מובילות את ישראל - מורן זר קצנשטיין
(צילום: סיני דוד, דנה קופל)

מובילות 2024
מייסדת 'בונות אלטרנטיבה': "סדר היום אמנם השתנה אבל באג'נדה לא זז פסיק"

מורן זר קצנשטיין אמרה את הדברים בכנס מובילות את ישראל של כלכליסט ובנק לאומי: " אם אי פעם היה זמן שבו צריך מנהיגות נשית, זה עכשיו. יש נשים שיכולות וצריכות להוביל את מדינת ישראל"

"לפני שנה, עם תחילת ההפיכה המשפטית, השתכנענו שהשילוב של הממשלה והרצון שלהן לפגוע בבתי המשפט מצריך שניכנס לאירוע. ההחלטה להיכנס למחאה התקבלה וגם עכשיו, בזמן שאנחנו מדברות פה, יש הפגנה מול בג"צ למען השיוון בנטל - שזה מאוד חשוב אבל לא יכול לבוא על חשבון השירות של נשים". כך אמרה, מורן זר קצנשטיין, מייסדת תנועת 'בונות אלטרנטיבה', בכנס מובילות את ישראל של כלכליסט ובנק לאומי.
"היו פה לפני נשים מפוארות שהדגימו כמה הן תרמו למדינת ישראל. לשם כך הקמנו את בונות ביטחון, נשים עם רקע ביטחוני, כי חשוב שהקול הזה יישמע. וזו דוגמה של החלטה להיכנס לאירוע".
קצנשטיין סיפרה על הקמת ארגון בונות אלטרנטיבה בהודעת ווטסאפ אחרי האונס הקבוצתי באילת, תנועה שגדלה במהירות ל-100 אלף נשים. "ברקע שלי אין עשייה אקטיביסטית וגם לא באתי מעשייה מגדרית, אבל כן בכל אחד מהמקומות שבהם עבדתי הייתה תחנה ושיעור שיישמתי ב'בונות'. לא צריך להיות 20 שנה בעשייה כדי להיכנס לעשייה חדשה", אמרה.
ב-7 באוקטובר כבר ב-9 בבוקר החליטו בהנהלת בונות אלטרנטיבה להפסיק את המחאה ולהעביר את הפעילות לעולמות של עזרה והצלה. "זה היה מאוד ברור שכל מה שאנחנו עושות זה בתחומים של סיוע והצלה. סדר היום אמנם השתנה אבל באג'נדה לא זז פסיק. אם אי פעם היה זמן שבו צריך מנהיגות נשית – זה עכשיו. עשרות חמ"לים ברחבי הארץ הובילו אופרציות מטורפות, המטה להכרה בפשעי חמאס, עשינו מהלכים בכל העולם, עשינו את ההפגנות בעולם ולא בארץ כי לא רצינו שמפחות החטופים ייפגעו אבל הדבר המשמעותי ביותר היום הוא המנהיגות הנשית", אמרה.
"מחר יש בחירות מוניציפליות וחשוב שכל אחת ואחת מכן תדע לאיזו רשימה היא הולכת להצביע, האם יש ייצוג לנשים. אננחנו בונות עליכן שתצביעו לרשימות האלה כי הבחירות המוניציפליות משפיעות על חיינו לא פחות מהממשלה. ישראל חייבת מנהיגות נשים, יש פה נשים שיכולות וצריכות להוביל את מדינת ישראל", הוסיפה.