ועידת ניו יורק
"המערכת שבנינו יכולה להחליף אנליסטים זוטרים"
רובן פאלק, ראש תחום בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שוקי הון ב-AWS דיבר בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי על היכולת של AI לחלץ את סנטימנט הלקוחות ואת התלונות הנפוצות שלהם מכמויות מידע ענקיות – והתווה כיוונים אפשריים להתפתחות התחום
"יש כמה נקודות מפגש עיקריות בתעשייה עם AI: לפני שעונים לשיחה יש את כל המידע על הלקוח, ואז יש הסיוע תוך כדי השיחה. אחר כך מגיע התיעוד, טיפול בהודעות דואר אלקטרוני. לאחר מכן צריך לעשות משהו עם הקלטות השיחה, ואפשר לארגן מיליוני שיחות לתוך מקבצים, לנושאים המעניינים ביותר, למשל סנטימנט הלקוח או מה התלונות הנפוצות. אפשר להכניס הכל למבנה", כך אמר בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי רובן פאלק, ראש תחום בינה מלאכותית גנרטיבית ולמידת מכונה, שוקי הון ב־AWS, פלטפורמת מחשוב הענן של חברת אמזון המספקת שירותי ענן לסטארט־אפים.
אלפאסנס היא המערכת ש־AWS החלה לבנות לפני שלוש שנים תוך מינוף יכולות של בינה מלאכותית גנרטיבית, שמרבית החברות ב־S&P 500 משתמשות בה.
פאלק אמר כי "הכיוון הנוסף של ההתפתחות הוא פרסונליזציה – אפשר ליצור תוכן מותאם אישית לכל לקוח, כמו קמפיין לפתיחת חשבונות. במקרה האחרון שעבדתי עליו, פתיחת החשבונות בעקבות קמפיין כזה היתה גבוהה פי שישה מהקמפיינים בעבר שלא עברו פרסונליזציה. נושא גדול נוסף הוא ניתוח טקסטים – אנשים קוראים מיילים. הם מגיעים בצורות מאוד שונות ועד עכשיו מישהו היה צריך לשבת לטפל בהם. עכשיו ניתן לעשות את זה אוטומטית לחלוטין. כבר היום רואים ירידה בהיקף כוח האדם שנדרש לכך".
לדבריו, "אחד האירועים המרכזיים שעבדנו עליו היה בקרן הגידור ברידג'ווטר, סביב מערכת ניתוח השקעות: כיצד שינויי הריביות משפיעים על צמיחה ואינפלציה ומה ההשפעה על שוק האג״ח ושוק המניות. בנינו מערכת מבוססת על כמה אייג'נטים שהניבה תוצאות. זה לא מחליף את האנליסטים הבכירים, אבל זה כן יכול להחליף את הזוטרים. כולם בתחום ההשקעות חושבים היום כיצד להפוך ניתוח השקעות למשהו יותר יעיל, מעמיק ומכניס – ולשפר את הייעוץ ללקוח הקצה".