סגור
כנס גיימינג - פאנל ורד פנואלי, אופיר כץ, דני בייקון, יעל חקשוריאן
(סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"האקדמיה מאפשרת לפתח את היצירתיות"

כך אמרה ד"ר ורד פנואלי, ראש המרכז למשחקים דיגיטליים במכללת שנקר, בנושא חינוך והכשרות לגיימינג בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. "האקדמיה מספקת מערכת יחסים של התעשייה עם החברה", הוסיף דני ביקון, מייסד חממת יוצרי המשחקים GameHub וראש לימודי משחקים בבצלאל ובאונ' העברית

"האקדמיה מאפשרת לפתח את היצירתיות", כך אמרה ד"ר ורד פנואלי, ראש המרכז למשחקים דיגיטליים במכללת שנקר, בפאנל שהנחה כתב כלכליסט עירד עצמון שמאייר ועסק בחינוך והכשרות לגיימינג, במסגרת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
"האקדמיה מספקת מערכת יחסים של התעשייה עם החברה", הוסיף דני ביקון, מייסד חממת יוצרי המשחקים GameHub וראש לימודי משחקים בבצלאל ובאונ' העברית. "הרבה מנסים ללמוד לבד, אבל מסתבר שזה לא כל כך פשוט. הסטודנטים מחפשים אנשים שהם כמוהם, והם מוצאים אותם אצלנו. אתה לומד משחקים תוך כדי שאתה משחק".
"אפשר ללמוד הכל לבד", הוסיפה יעל חקשוריאן, מרצה ויועצת לפיתוח משחקים דיגיטליים ויישום טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה. "אבל משחק יהיה הרבה יותר טוב אם אנחנו עובדים בצוות. אנחנו לא מלמדים רק מדעי המחשב - אנחנו מלמדים דברים נוספים".
"גיימינג ומשחקים זה אמנות, אומנות, דת, מחקר, אקדמיה", הוסיף אופיר כץ, מנהל סטודיו קלובר בייט וגריים ומנהל בית הספר לעיצוב משחקים תילתן. "תילתן שמה את הדגש על עיצוב משחקים ועל נושא האומנות. אנחנו סוג החוליה שאמורה להכשיר אנשים שאמורים להגיע לתעשייה. אני לא איש אקדמיה, אני איש פיתוח, ומה שאני רוצה זה להכשיר אנשים שאוכל להעסיק בעצמי".
"קהל היעד שלי זה לא מפתחי משחקים בהכללה", אמרה חשקוריאן. "התכנית שלי בסמינר הקיבוצים לוקחת צעד אחורה, אני רוצה שילדים ישתמשו במשחקים כדי ללמוד. אני מלמדת את המורים להכיר את עולם פיתוח המשחקים כדי שהם יוכלו לדבר באותה שפה של הילדים".
כץ הסביר כי למרות שישנה תחרות בתחום, חשוב לשתף פעולה: "כשמתחרים על אותו לקוח אז יש תחרות וקשה לשתף לפעמים. אבל צריך למצוא את המקומות שבהם ניתן ליהנות משיתוף של אקו סיסטם. יש לנו הרבה מה להרוויח מלהרים את התחום בארץ".
חשקוריאן, לעומתו, התנגדה לקביעה כי ישנה תחרות: "אין לי שום תחרות עם אף אחד. בכל מוסד יש פן שונה. אני לא רואה תחרות". בייקון הוסיף: "אנחנו משתפים פעולה במקומות מסוימים, אם אנחנו עושים כנס הוא לכולם". לדברי פנואלי, "זה שוק קטן יחסית, לכל אחד יש את הייחוד שלו, אבל יש סינרגיה מסוימת.
"אם מסתכלים היסטורית על ישראל, הלימודים מתרוממים בגדול" סיכם ביקון. "אנחנו צריכים להשקיע בלימודים כבר בבתי הספר היסודיים".