סגור
ועידת ניו יורק - פאנל אלון בלוך, מיכאל שאולוב, חני גולדשטיין, איתי פאלב
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
"הקורונה היתה זו שהניפה את ההייטק הישראלי קדימה"

כך לדברי עו"ד נמרוד קוזלובסקי בפאנל בנושא "צמיחה בעת מגיפה" בוועידת כלכליסט. אלון בלוך, מנכ"ל ומייסד K Health, "בתחום הבריאות היה תהליך דרמטי, אנחנו רואים שהלקוחות מתחברים למודל הדיגיטלי שמבוסס על דאטה בזמן אמת"

"לפני שנתיים התייחסנו למגפת הקורונה כמשבר, היום כבר ניתן לומר שזה היה מה שהניף את ההייטק הישראלי קדימה", כך אמר עו"ד נמרוד קוזלובסקי שהנחה פאנל בנושא "צמיחה בעת מגיפה", במסגרת ועידת Mind the Tech New York של כלכליסט ובנק לאומי. בפאנל השתתפו גם אלון בלוך, המנכ"ל והמייסד של חברת הבריאות הדיגיטלית K Health; מיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל חברת הקריפטו Fireblocks; חני גולדשטיין, המייסדת והמנכ"לית של פלטפורמות המתנות Snappy ואיתי פלב, שותף ב־KPMG ישראל.
בלוך, שחברתו גייסה בתחילת השנה 132 מיליון דולר בשווי של 1.4 מיליארד דולר, והכפילה בכך את השווי שקיבלה בגיוס הקודם, אמר שלדעתו בתחום הבריאות והרפואה היה תהליך דרמטי, ושכולם בארה"ב הבינו שמערכת הבריאות במצב גרוע. "זה נתן לנו דחיפה גדולה גם מול השותפים וגם מול הלקוחות - הבנו שאין באמת צורך ללכת לרופא".
1 צפייה בגלריה
מימין ד"ר נמרוד קוזלובסקי,  אלון בלוך איתי פלב מיכאל שאולוב וחני גולדשטיין
מימין ד"ר נמרוד קוזלובסקי,  אלון בלוך איתי פלב מיכאל שאולוב וחני גולדשטיין
מימין ד"ר נמרוד קוזלובסקי, אלון בלוך, איתי פלב, מיכאל שאולוב וחני גולדשטיין
(צילום: אוראל כהן)
"רפואה זה תחום עתיק והמודל למתן שירותים רפואיים לא השתנה במאה השנים האחרונות. עכשיו אנחנו רואים שהלקוחות מתחברים מאד למודל הדיגיטלי שהכל מבוסס על דאטה בזמן אמת", הוסיף.
שאולוב, מ-Fireblocks, שהשלימה ביולי גיוס של 310 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר, סיפר שהקים את החברה ב-2018, הזמן הגרוע ביותר עבור תחום המטבעות הדיגיטלים. "בתחילת המגיפה אנשים חזו שתהיה אינפלציה וקריסה של המערכת הפיננסית. זה הוביל לזה שהמוסדיים החלו לאמץ ביטקוין ואת הכלכלה המבוזרת. הרבה חזו שיקח משבר משמעותי כידי שהקריפטו יאומץ, אבל אף אחד לא חשב שזו תהיה מגיפה שתוביל לזה", אמר. "היום,כשזה נוגע לביטקוין, עברנו את נקודת האל-חזור ואנשים כבר מוכנים להסתמך על הכלכלה המבוזרת. ארגון כמו שלנו מקל על הפחתת סיכונים ותורם לאמון".
גולדשטיין, שחברתה השלימה במאי גיוס של 70 מיליון דולר, שהצטרפו ל־25 מיליון דולר שגייסה החברה בשנה שעברה, שיתפה על תחום הנדיבות וחלוקת המתנות שהתפתח בצורה מהירה בזמן המגיפה. "כיוון שאנשים לא נחשפו פנים מול פנים, היה צורך להראות הערכה בצורה אחרת. זיהינו צורך ביכולת ליצור אושר בצורה שונה" אמרה.
"יש המון דברים שלא האמנו שנצטרך להתרגל עליהם במהרה, כמו עבודה ולימודים מרחוק. אנחנו התמקדנו בגישור בין הדיגיטלי והמרוחק ובין האישי, החוויתי והכיפי".
פלב סיפר על מגמת שינוי שאחזה בשוק בשנתיים האחרונות. "בסופו של יום, חברות הענק החליטו לאמץ את הטרנפורמציה הדיגיטלית. זה קורה ברפואה ובפיננסים שהיו המאמצים הראשונים, אבל גם בחקלאות ותעשייה, שמאמצים, אמנם בצב יותר איטי" סיכם.