סגור
(סיני דודפור)

כנס המוסדיים בשוק ההון
איילת שקד: שוקלת להאריך את התוקף של תמ"א 38

שרת הפנים אמרה בכנס שוק ההון של כלכליסט וקסם קרנות ETF כי היא שוקלת להאריך את התוכנית בשנה-שנתיים. היא גם ציינה כי היא תומכת בביטול חוק שכר הבכירים: "אין סיבה שמנהלים בבנקים ירוויחו פחות ממנהלים בתחומים אחרים"

שרת הפנים איילת שקד תומכת בביטול חוק שכר הבכירים. "אני תומכת בביטולו", אמרה שקד הבוקר בכנס מוסדיים בשוק ההון של כלכליסט וקסם קרנות ETF מבית אקסלנס. לדבריה, "אני חושבת שהחוק מעוות ולא נכון. אם שר האוצר יוביל חקיקה שמבטלת את החוק, אני בהחלט אתמוך בכך. אין שום סיבה שמנהלים בכירים בבנקים ירוויחו פחות ממנהלים בכירים בתחום אחרים. אם שר האוצר יחליט לבטל אותו אני אתמוך. אני חושבת שזה חוק שלא היה צריך לבוא לעולם בוודאי לא בצורתו הנוכחית".

1 צפייה בגלריה
איילת שקד כנס מוסדיים
איילת שקד כנס מוסדיים
איילת שקד עם המראיין צבי זרחיה בכנס מוסדיים
(אוראל כהן)
לגבי תוכנית תמ"א 38 אמרה שרת הפנים כי היא שוקלת להאריך את תוקף התוכנית בשנה-שנתיים.
עוד אמרה שקד, "גדעון סער יעמוד בראש הוועדה למינוי שופטים, הוא ואני עם נציג מהאופוזיציה, שלושה נציגים מהמחנה השמרני, יש סיטואציה שתאפשר ליצור רוב שמרני בבית המשפט העליון".
תחדשי את הברית עם לשכת עורכי הדין?
"זו בהחלט שאיפה. לאורך כל השנים וההיסטוריה, אם זה יתאפשר הפעם נעשה את זה".
יש לך טיפים לגדעון סער בנוגע לפיצול משרת היועץ המשפטי לממשלה?
"הפיצול של משרת היועמ"ש תמיד נעצר כי בנימין נתניהו התנגד לו, מסיבותיו שלו. אני חושבת שזה מהלך מורכב אבל נכון. אני בטוחה שאם הוא יסתער עליו כיעד הוא יצליח. הוא יקבל את התמיכה מהאגף שלנו".
בממשלה הפריטטית תוכלו להעביר את זה?
"מרצ והעבודה מתנגדות. אבל זה הוכנס להסכם הקואלציוני ואין זכות וטו על זה. אם יוחלט להכניס לחקיקה. האופוזיציה צריכה להחליט אם תהיה עניינית".
ראינו שמצמצמים את החקיקה הפרטית, זה תקין לדעתך?
"כיו"ר ועדת שרים לחקיקה אני בעצמי צמצמתי את החקיקה הפרטית. כל שבוע הגיעו 40 הצעות חוק, ואני אישרתי 2. נכון שבשנתיים האחרונות לא היתה בכלל חקיקה. היינו שיאני העולם בחקיקה גם יחסית לפרלמנטים אחרים בעולם. בשנתיים האחרונות הורגש חסרון בהרבה תחומים שרוצים לקדם. במשרד שלי הרבה מינויים היו חסרים. זה טבעי שבחודש הראשון לא מעבירים חקיקה פרטית עד שמסדרים את הוועדות. זה לא יוצא דופן".
מה לגבי חוק איחוד משפחות מה מסתמן?
"החוק יעבור. החוק עובר כבר 18 שנה בהוראת שעה. החוק חוקק מטעמים ביטחוניים והוא יעבור".

"נבחן מחדש את כניסת הזרים לישראל"

נושא לוהט נוסף שנמצא כעת על שולחנה של שקד נוגע להיתרי הכניסה לישראל. לאור ההתפרצויות הנקודתיות והמחודשות אשר אירעו השבוע, פתיחת המדינה לזרים מחוסנים בעוד כשבוע נראית כרעיון שעשוי להיות פזיז מדי. בנושא זה ציינה שקד: "יש להבין שאריה דרעי לפני שבועיים קיבל החלטה נכונה - שמ-1 ביולי פותחים את המדינה לזרים מחוסנים ולילדים בגיל אפס עד שש, כיום המציאות שונה ויש התפרצויות נקודתיות בגלל ישראלים שחוזרים מחו"ל ולא מקיימים חובת בידוד.
"ראש הממשלה כינס שלשום ישיבה בנושא ואנו נחמיר את אכיפת הבידוד. אני אישית ממליצה על נופש בישראל למשפחות עם ילדים. אני כן עושה בחינה מחודשת של נושא כניסת הזרים לישראל כי המציאות שלנו השתנתה. כרגע המצב הוא שכניסת זרים מבוצעת לפי קטגוריות מיוחדות – אבל מ- 1.7 כל זר מחוסן יכול להיכנס וגם ילדים. אני כעת בודקת מחדש את נושא החרגת הילדים ונחליט בנושא השבוע".

"עליית מחירי הדירות תלך ותחמיר - נשקול להאריך את תמא 38"

"מחירי הדיור הם בעיה" הסבירה שקד, "בשנתיים האחרונות הכל עבד פחות, לא שיווקו דירות ולדעתי עליית המחירים תלך ותחמיר - חסרות דירות רבות במדינת ישראל וחייבים להגדיל את ההיצע. נושא התכנון הוא נדבך חשוב ואני אסתער על הנושא - בימים הקרובים ימונה ראש מטה תכנון ומטרתו תהיה להוריד זמן הליכי תכנון ולהגדיל משמעותית את הכמויות – הוא יעבוד עם דלית זילבר ראש מנהל התכנון ואני עומדים לייצר שינוי. אנו גם עובדים על הקלת רגולציה בנושא רישוי עצמי וגם בנושא תמ"א 38. כעת לא יהיה נכון לבטל את התמ"א כי אין לכך חלופה. החלופה – תיקון 128 תיקח זמן רב לאשר ואני בוחנת הארכה של התמ"א 38 בשנה שנתיים. עוד הדגישה שקד, כי "חוק הותמ"ל יעלה לוועדת שרים לחקיקה בשבועיים הקרובים ואני הכנסתי זאת להסכם הקואליציוני – אך השימוש בו יהיה במשורה. איננו רוצים לדרוס את המרחב הכפרי ואנו מוכוונים להתחדשות עירונית למגזר החרדי ולמגזר הערבי וגם למקומות אחרים".

"אני רציתי ממשלה אחרת"

שקד נדרשת בימים אלה להסתובב בלוויית מאבטח, תוצאה של הסתה פרועה ברשתות וגם להתמודד עם תפקיד בממשלה ששקד לא בהכרח השלימה בהתחלה עם קיומה. מדובר במצב מורכב. לדבריה: "עברתי תקופה לא פשוטה. יש הסתה קשה ברשתות וגם על ידי פוליטיקאים בישראל. התחושה היא לא נעימה ואני תקווה שאלה חבלי לידה של ממשלה חדשה". היא הוסיפה, אני רציתי ממשלה אחרת, אבל ראש הממשלה בנט מנהל את הממשלה בצורה רצינית ועניינית, ראשי המפלגות מפרגנים זה לזה וזה דבר נדיר, אנו מנהלים את זה כצוות וכל אחד אחראי על התחום שלו - אנו ניבחן במבחן התוצאה".