סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מילון הגיימינג שיעזור לכם להבין על מה הילדים שלכם מדברים

מדריך הסלנג המלא של הגיימרים להורים בומרים שלא מבינים מהם, לכל הרוחות, הקיצורים המשונים שהילדים משתמשים בהם כדי לדבר עם גיימרים אחרים. ברוכים הבאים למציאות מקבילה שיש מצב שאתם לא מכירים בה אף מילה

שלום, אני בומר. יש לי שלושה ילדים. שניים מהם בגיל שבו משחקי מחשב ממלאים את כל עולמם. אחד צעיר מדי להישלח לחופשי (וגם לא דובר אנגלית מספיק טובה), אבל הבוגר יותר כבר כמה שנים משקיע מספר שעות ביום במשחקי מיינקראפט או CS (תרגום: Counter Strike). את המשחקים הוא משחק עם עוד גיימרים מרחבי העולם. יש להם את אפליקציית דיסקורד, שמחברת ביניהם ומשמשת כמדיה החברתית העיקרית שלהם, רק שהקודים שלהם שונים לגמרי ממה שאפשר למצוא בפייסבוק.
תשכחו מ-LOL או מ-ROFL של שנות ה-2000. הקיצורים של הדור הצעיר הרבה יותר מתוחכמים וספוגים בקודים חברתיים שמי שאינו גיימר לא יוכל להבין מניסיון החיים האמיתי שלו. כמו שאני הורה מודאג, בטוחני שרבים אחרים היו שמחים להבין מה נאמר בצ'טים או במהלך משחקים אונליין. הנה רשימה של כמה מהקיצורים החשובים ביותר. שינון מהנה.
4 צפייה בגלריה
  גיימינג בית פלייסטיישן גיימר גיימרים משחק מחשב
  גיימינג בית פלייסטיישן גיימר גיימרים משחק מחשב
גיימר בפעולה. התוכי דווקא מבין כל מילה
( צילום: איתמר זיגלמן ויאיר כהן )
1. AFK - לא, זו לא קללה או קיצור של ביטוי מגונה באנגלית, המשמעות שלו היא Away From the Keyboard - כלומר, לא ליד המקלדת. מי שמתקתק את זה במהלך משחק מודיע לחבריו שהוא לא יוכל לשחק בזמן הקרוב, כי מה לעשות, גם שיעורי בית צריך להכין.
2. GG - זוכרים ח''ח? אז זה דומה, מדובר בקיצור לביטוי Good Game ובדרך כלל תראו אותו נאמר בסוף משחק סוחף. הוא מיועד לחברים וליריבים כאחד. ג'נטלמניות היא עדיין ערך בחלק מהמשחקים.
3. Smurf - תשאלו אותם מי זה הדרדסים וכנראה שתקבלו חיוך מרחם, אבל המושג הזה הוא דווקא שלילי ומתאר גיימר ותיק וחזק שמתחרה בצעירים חסרי ניסיון דרך חשבונות פיקטיביים. גרגמל לא יעזור כאן והוא כנראה היה גאה בסוג השחקנים האלה.
4. Aimbot - מושג שמתאר אפליקציה לא חוקית שמאפשרת למשתמשים בה לירות ולהרוג בכל שלב. סוג של כוונת אוטומטית שלא ניתן להתחמק ממנה. תמצאו אותה בשימוש במשחקים כמו CS: GO, האפליקציה מכונה לפעמים גם auto-aim, מיותר לציין ששימוש בה לא מוסיף כבוד לשחקן ונחשבת לעבירה על חוקי משחקי היריות לסוגיהם.
5. Camping - לא, לא, אל תזמינו מקום בחניון אכזיב. קמפינג הוא מושג המתאר שחקן חכם ששולט על נקודה מסוימת במפת המשחק שמעניקה לו יתרון אסטרטגי מובהק.
4 צפייה בגלריה
גיימינג גיימרים גיימרית משחקי וידאו
גיימינג גיימרים גיימרית משחקי וידאו
גיימרית עוברת שלב. GG
(צילום: שאטרסטוק)
6. Bot - אנחנו מכירים את המושג מתחום המדיה החברתית, אבל בגיימינג מדובר בתיאור של דמות במשחק שמופעלת על ידי המחשב או האפליקציה. לרוב מדובר בדמויות שאינן לוקחות חלק פעיל במשחק אלא משמשות כתפאורה, כאמצעי לקבל מידע או לרכישת בונוסים.
7. Buff או Nerf - מדובר בכינוי שמודבק לכלי נשק במשחקים. Buff מתאר כלי או נשק שמקבל יכולות טובות יותר בעזרת סטטיסטיקות שימוש איכותיות או עדכונים. Nerf זה בדיוק ההיפך: כלי או נשק שנחשב לנחות ביחס לשאר האפשרויות הזמינות.
8. Toxic - כאן המונח די מסביר את עצמו. אלה השחקנים המעצבנים שלא מפסיקים להטריל או לקלל במהלך משחק. הם "מרעילים" אותו פשוטו כמשמעו. החלק העצוב שלפעמים יש כאלה שמתנהגים כך גם לחברי הקבוצה שלהם.
9. Bullet Sponge - מכירים את הבוסים בסוף שלב, שנדרש הרבה מאוד מאמץ להרוג? זה המונח ה"מקצועי" שמתאר אותם - ספוג כדורים.
10. Cheesing - כן, יש גם גבינות. טוב, אין, לפחות לא במשחקים. המושג מתאר טכניקות של שחקנים לניצול באג, גליץ' או פשוט תגובות מובנות של דמות כדי לנצח במשחק. כל גיימר מכיר אסטרטגיות וטקטיקות כאלה.
4 צפייה בגלריה
טוויץ' אמזון Twitch
טוויץ' אמזון Twitch
פלטפורמת הזרמת המשחקים טוויץ'. מדורת השבט של הגיימרים
(צילום: רויטרס)
11. Cooldown - מתאר את הזמן שהשחקן צריך להמתין עד שהוא יכול להשתמש ביכולת מסוימת או נשק כלשהו שוב. ב-Halo, למשל, שחקן צריך להמתין כמה שניות כדי שהמגן שלו ייטען מחדש.
12. DLC - מונח שבטח כבר נתקלתם בו אם הילד בא לבקש מכם שתשלמו לו על זה. מדובר על Downloadable Content - תוכן שניתן להוריד כדי לשדרג את הדמות או את המשחק בתכונות חדשות כגון תפאורה, סיפור או תלבושות. זה תמיד בתשלום. ואל תגידו להם שזה סתם וכלום - מבחינתם זה אמיתי כמו לבוש של בארבי או מדבקה לסקייטבורד.
13. Grinding - מונח המתאר ביצוע של פעולה באופן שחוזר על עצמו. בדרך כלל שחקנים צעירים מבצעים אותה כדי לצבור נקודות ניסיון או XP. יש כל מיני סיבות לבצע פעולות כאלה. לפעמים המפתחים מאפשרים רכישה של DLC על ידי נקודות, למשל.
14. K/D או Kill/Death ratio - מונח שמתאר את ההישגים הסטטיסטיים של השחקן. למעשה זה מתאר כמה הרגת עד שהרגו אותך - במשחק, כמובן.
15. Lag - פעם היינו קוראים לזה ג'ימג'ום או גליץ'. מדובר בהשהייה של המשחק שמתרחשת בדרך כלל בגלל חיבור אינטרנט לא מספיק יציב. המושג מתאר את הפרש הזמן שבין לחיצה על המקלדת או הסטיק לביצוע הפעולה בתוך המשחק. יש משחקים שבהם הבדל של עשירית השנייה יגרום להפסד או לניצחון.
4 צפייה בגלריה
תמונה מתוך היקום של מיינקראפט
תמונה מתוך היקום של מיינקראפט
היקום של מיינקראפט. אקס טריטוריה
(מיקרוסופט)
16. Ragequit - מכירים את אלה שלא יודעים להפסיד בכבוד ופותחים בטנטרום כל פעם שזה קורה? אז זה המונח שמתאר את טריקת הדלת הווירטואלית שלהם אחרי ההפסד המיליון.
17. Pwned - מושג המתאר מצב שבו שחקן שולט במשחק ללא עוררין בזכות יכולות טובות וכישרון.
18. Clutch - מתאר שחקן שמסוגל להוריד קבוצה שלמה שנלחמת נגדו. יעני קלינט איסטווד של גיימרים.
19. Ganking - מונח שמתאר תיאום בין קבוצה של שחקנים כדי להוריד קבוצה אחרת של שחקנים במשחקי אונליין מרובי משתתפים (MMORPG).
20. GTG או Got to Go - זה מה שכותבים כאבא צועק עליך בפעם ה-20 שתוריד את הזבל ותפנה את המדיח.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.