סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סטארט-אפ ישראלי ייכנס לתוך מערכות הרכב של בוש העולמית

במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי תיכנס בוש לייצור סדרתי של בקרי מנוע חשמלי שפיתחה IRP הישראלית לכלי רכב חשמליים קטנים. הבקרים של IRP אמורים להגדיל את טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמליים תוך הקטנת משקל ועלות מערכת ההנעה

חברת IRP SYSTEMS הישראלית, שמתמחה במערכות הנעה חשמליות לשוק הרכב, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם בוש, ענקית ייצור המערכות לתעשיית הרכב. במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי תיכנס בוש לייצור סדרתי של בקרי מנוע חשמלי שפיתחה IRP לכלי רכב חשמליים קטנים (קטנועים, אופנועים, רכב תלת-גלגלי ורכבים עירוניים קטנים). הרעיון מאחורי שיתוף הפעולה הוא לספק ליצרניות רכב בקרי מנועים חשמליים, בעיקר לכלי רכב חשמליים קטנים, כגון קטנועים וקורקינטים, שהפכו לפתרון ניידות פופולרי בשנים האחרונות. הבקרים של IRP אמורים להגדיל את טווח הנסיעה של כלי רכב חשמליים דו-גלגליים קטנים וגם רכבים בגודל מלא תוך הקטנת משקל ועלות מערכת ההנעה.

1 צפייה בגלריה
מורן פרייס ו פול פרייס מייסדי IRP Group
מורן פרייס ו פול פרייס מייסדי IRP Group
מורן ופול פרייס, מייסדי IRP Group
(צילום: עמרי שפירא)

IRP, בניהולה של מורן פרייס, הוקמה ב-2011 על ידי פרייס ובעלה פול, ומעסיקה כ-80 עובדים. באפריל האחרון הודיעה IRP על גיוס של 31 מיליון דולר, בהובלת אלטשולר שחם וכנף (כלל). גיוס זה הביא את סך הגיוסים שביצעה החברה לכ-57 מיליון דולר. עם המשקיעים נמנים גם שחקנים מתחום הרכב, ובהם קרסו מוטורס וקבוצת שלמה, וכן סמסונג ונצ'רס.
במסגרת שיתוף הפעולה בוש תטמיע את הסטנדרטים ואת תהליכי ה"תכנון למצוינות" (Design For eXcellence – Dfx) הנהוגים במפעליה. תהליכים אלו משדרגים את התכנון ההנדסי, כך שיכלול את כלל אילוצי הייצור, הבדיקה והאוטומציה - כבר בשלב התכנון. הטמעת הידע תבוצע באמצעות יחידת שירותי הייצור האלקטרוניים של בוש (Bosch Electronic Manufacturing Services - EMS), הממוקמת במונדוויל, צרפת, זאת בשיתוף הצוות המקומי של בוש טכנולוגיות ישראל.
EMS היא יחידה חדשה בבוש, שהוקמה בשנת 2020 ותומכת בלקוחות המעוניינים לייצר מוצרים מאב-טיפוס דרך סדרות קטנות ועד לייצור סדרתי בשוקי הרכב, התעשייה, הבריאות, האנרגיה, התקשורת והחלל.