סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שלומית וייס ווייס סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית משותפת של קבוצת ההנדסה הגלובלית של אינטל  חדש
שלומית וייס (צילום: שלמה שהם)

בלעדי
שלומית וייס, הישראלית הבכירה באינטל, עוזבת את החברה

לוייס ניסיון של יותר מ-30 שנה בתעשיית השבבים, כשרובן באינטל בשלל תפקידים בכירים. לפני שלוש שנים בלבד חזרה לענקית השבבים לאחר ארבע שנים במלאנוקס שנמכרה לאנבידיה, וכעת היא עוזבת כשברקע מהלך ארגון מחדש שכולל את פירוק קבוצת עיצוב ההנדסה שאותה ניהלה

שלוש שנים בלבד אחרי שחזרה לחברה, הישראלית הבכירה באינטל, שלומית וייס, עוזבת את ענקית השבבים – כך חושף הערב (ד') "כלכליסט". במקביל, מבצעת אינטל שינוי ארגוני וממזגת את קבוצת עיצוב ההנדסה של החברה, שווייס כיהנה כמנהלת משותפת שלה, לתוך הקבוצות העסקיות של החברה. באינטל אישרו את הפרטים, אך טענו שפרישתה של וייס אינה קשורה להליך הארגון מחדש.
לווייס יותר מ-30 שנות ניסיון בתעשיית השבבים, שאת מרביתן צברה באינטל, לצד כארבע שנים שבהן כיהנה בתפקיד בכיר במלאנוקס. בתפקידה הנוכחי, אחראית וייס פיתוח ותכנון השבבים בתחום מחשבי הקצה לצד המנהל המשותף סוניל שנוי. פרישתה מייצגת אובדן מהותי של ידע וניסיון בעבור אינטל, ויכולות להיות לה גם השלכות על המעמד של מרכז המו"פ של אינטל בישראל בתוך החברה.
"וייס החליטה לפרוש מאינטל אחרי קריירה ראויה לציון", נמסר מהחברה. "היא תישאר עם אינטל עד סוף הקיץ כיועצת. היא מנהיגה מדהימה שתרמה תרומות אדירות הן לאינטל והן לתעשייה".
וייס (62) עלתה לישראל מרומניה בגיל 7. היא הצטרפה לאינטל כמהנדסת זוטרה בקבוצת פיתוח השבבים ב-1987, עם השלמת תואר ראשון במדעי המחשב בטכניון, ובמקביל ללימודי לתואר שני בהנדסת חשמל בטכניון. לאורך השנים התקדמה וייס לתפקידים ניהוליים והנדסיים בכירים, כשבחלקם היתה האישה הראשונה בתפקיד (למשל, היא האישה הראשונה שמונתה למנהלת קלאסטר באינטל). בתחילת המאה הנוכחית הובילה וייס את פיתוח מעבדי סנדי ברידג', ובהמשך ניהלה את קבוצת הארכיטקטורה של אינטל והובילה את פיתוח מעבדי סקיילייק, שאותם כינה מנכ"ל אינטל העולמית דאז "המעבד הטוב ביותר של אינטל אי פעם". ב-2014 היתה בין מייסדות פורום הנשים של אינטל.
ב-2017 פרשה וייס מאינטל לטובת תפקיד סגנית נשיא בכירה להנדסת סיליקון במלאנוקס הישראלית. היא היתה בחברה בזמן שזו נמכרה לאנבידיה באפריל 2020, בעסקה בשווי 6.9 מיליארד דולר שהיתה הבסיס להקמת פעילות המו"פ הרחבה של אנבידיה בישראל.
ביולי 2021 חזרה וייס לאינטל לתפקידה הנוכחי, כחלק ממהלך אסטרטגי של המנכ"ל פט גלסינגר להחזיר לחברה בכירים שפרשו ממנה. פרישתה כעת, פחות משלוש שנים לאחר שחזרה לחברה, מצביעה על קשיים או חיכוכים אפשריים בצמרת אינטל. במקביל לפרישה מבצעת אינטל גם ארגון מחדש שבמסגרתו, לדברי החברה היא "מביאה את משאבי עיצוב ההנדסה ישירות לתוך הקבוצות העסקיות שלנו". "אנחנו צופים מעבר חלק", נמסר.
אף שלפי הודעת אינטל וייס פורשת בעקבות החלטה שלה ולכאורה אין קשר בין השינוי הארגוני להודעת הפרישה, אי אפשר להתעלם מכך שווייס עוזבת את החברה הן זמן קצר יחסית לאחר שחזרה אליה, והן על רקע שינויים ארגוניים שמפרקים למעשה את הקבוצה שאותה הובילה מאז חזרה לחברה.