סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אינסטגרם משיקה תכנית מנויים המאפשרת ליוצרים לגבות תשלום מעוקביהם

הפיצ'ר החדש, Instagram Subscription, כבר נמצא בחנויות האפליקציות ונבחן בימים אלה על ידי קבוצה קטנה של משפיענים בולטים. היוצרים יכולים לבחור את מסלול המנוי שהם מציעים לעוקבים, שנע בין 0.99 ל-99.99 דולר לחודש. מטא, החברה האם, הבטיחה לא לגעת ברווחיהם עד 2023

אינסטגרם משיקה פיצ'ר חדש שיעניק ליוצרים דרכים נוספת להרוויח כסף. הפיצ'ר, Instagram Subscriptions, עלה לחנות האפליקציות כבר בנובמבר וכעת נמצא באופן רשמי בשלבי בדיקה ראשונים בקרב קבוצה קטנה של יוצרי תוכן אמריקאים, שיוכלו להציע לעוקבים שלהם גישה בתשלום לסרטוני לייב ולסטוריז בלעדיים. המנויים יקבלו גם תו מיוחד שיסייע להם לבלוט בתגובות ובהודעות.
בעת ההשקה רק עשרה יוצרים בארה"ב קיבלו גישה לשירות החדש, שכן באינסטגרם מתייחסים לכך כאל שלב "אלפא" של הבדיקות שבו אוספים משובים מהמשתמשים והיוצרים. רשימת היוצרים והמשפיענים שמשתתפים בניסוי כוללים את השחקן אלן צ'יקין צ'או (alanchikinchow) והשחקנית והדוגמנית קלסי לין קוק (kelseylynncook).
היוצרים רשאים לבחור את המחיר למנוי שלהם מבין שמונה אפשרויות שנעות מ-0.99 דולר לחודש ועד ל-99.99 דולר לחודש, בהתבסס על השווי שהיוצר מעניק לתכנים שלו. רוב היוצרים, קרוב לוודאי, יבחרו בקצה התחתון של הטווח הזה, במחירים של 1.99 דלר, 2.99 דולר, 4.99 דולר או אולי 9.99 דולר לחודש. נקודות המחיר הגבוהות יותר הן 19.99 דולר, 49.99 דולר ו-99.99 דולר.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם רילס  instegram Reels מתחרה החדש ב טיקטוק TikTok
אינסטגרם רילס  instegram Reels מתחרה החדש ב טיקטוק TikTok
אינסטגרם רילס. רוצים תוכן איכותי של המשפיען האהוב? שלמו
(צילום: Instegram)
לאחר הרישום, המנויים יקבלו גישה גם לתכנים בלעדיים קודמים והתראות לפני שידורים בלעדיים, שם יוכלו להיות בתקשורת מעמיקה יותר עם היצרים שכן הקהל הצופה יהיה באופן טבעי מצומצם יותר. בסטוריז למנויים בלבד שיסומנו בטבעת סגולה היוצרים עשויים לשתף בצילומים מאחורי הקלעים, בסקרים מיוחדים וכו'.
בעבר דווח כי באינסטגרם עובדים על פיתוח טכנולוגיה שתמנע אפשרות לעשת צילומי מסך לתכנים בלעדיים, אולם בחברה ציינו בפני אתר Techcrunch כי הטכנולוגיה הזאת אינה זמינה בשלב זה. בכל מקרה, שיתוף התכנים מהווה הפרה של הכללים והיוצרים יכולים לדווח על מי שמצלם או מקליט את התכנים שלהם.
העוקבים יכולים להירשם למנוי באמצעות האפליקציה במערכות ההפעלה של אייפון ואנדרואיד. בשלב זה לא מתכוונים באינסטגרם לגרוף חלק מההכנסות של היוצרים. "אנחנו באותה גישה כמו בכל מטא - אנחנו לא לוקחים אחוזים מההכנסות בכלל עד 2023 לפחות", מסרה מנהלת המוצר באינסטגרם אשלי יוקי. "המטרה העיקרית שלנו היא לסייע ליוצרים להתפרנס. אנחנו מנסים לחשוב על כל הדרכים שבהן אנחנו יכולים ליצור מוצרים רווחיים כשזה אפשרי".
המהלך נועד גם לסייע לאינסטגרם בתחרות נגד פלטפורמות אחרות, בראשן טיקטוק, שמושכת יוצרים רבים הפונים לדור ה-Z. גם מתחרות כמו יוטיוב וסנאפצ'ט מנסות למשוך את משתמשי טיקטוק עם מוצרים דומים של סרטונים קצרים. במקביל, גם בטוויטר השיקו יוזמה דומה ליוצרים ומספר חברות סטארט-אפ עובדות על פיתוח שירותים שיאפשרו ליוצרים להרוויח מהעוקבים שלהם בדרכים חדשות.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג פייסבוק על רקע דגל ארה"ב
מארק צוקרברג פייסבוק על רקע דגל ארה"ב
מארק צוקרברג. רק היוצרים, כמובן, בראש מעיניו
(Nick Wass)
הפעילות הענפה משקפת את גודל השוק: כלכלת היוצרים מוערכת בשווי של מעט יותר מ-100 מיליארד דולר ובמגמת צמיחה. במטא מתייחסים למהלך כהשקעה קטנה בהבטחת חתיכה גדולה יותר מהעוגה בהמשך.
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג התייחס להשקת השירות בעמוד הפייסבוק שלו וציין כי הוא יסייע ליוצרים להרוויח יותר כסף על ידי הצעת הטבות לעוקבים האדוקים שלהם כמו גישה לשידורים וסטוריז בלעדיים. "אני נרגש מהמשך בניית כלים שמאפשרים ליוצרים להתפרנס בעבודה יצירתית ולהניח את הכלים האלה בידיהם של עוד יוצרים בקרוב", כתב.