סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חנות אפל בייג'ינג אייפון 2020
חנות אפל בבייג'ינג. המותג הנמכר ביותר ב-2023 (צילום: REUTERS/Thomas Peter)

לראשונה בסין: אייפון - הסמארטפון הנמכר ביותר ב-2023

היקף המכירות של האייפון בסין אמנם ירד בשנה שעברה ב-2.2% לעומת 2022, אך ירידה חדה יותר במכירות של יצרניות אחרות אפשרה לאפל להגדיל את נתח השוק שלה ל-17.3% ולקטוף את המקום הראשון כיצרנית הסמארטפון הגדולה בסין

האייפון של אפל היה השנה, לראשונה אי פעם, הסמארטפון הנמכר ביותר בסין – כך לפי נתונים של חברת המחקר IDC. זאת, למרות ירידה של 5% בשוק הסמארטפונים המקורי, ועל רקע מאמצים של השלטון להצר את צעדי החברה במדינה, דוגמת איסור על עובדי ממשל להשתמש באייפון.
לפי IDC, היקף המכירות של האייפון בסין אמנם ירד בשנה שעברה ב-2.2% לעומת 2022, אך ירידה חדה יותר במכירות של יצרניות אחרות אפשרה לאפל להגדיל את נתח השוק שלה מ-16.8% ל-17.3% (כ-47 מיליון אייפונים) ולקטוף את המקום הראשון כיצרנית הסמארטפון הגדולה בסין.
היקף המכירות של Honor, מותג ספין-אוף של וואווי, ירד ב-10.3% ונתח השוק שלה ב-2023 עמד על 17.1%. אחריה ברשימה OPPO עם נתח שוק של 16.7% (וירידה של 9.4% במכירות), vivo עם 16.5% (ירידה במכירות של 15.5%) ושיאומי שאחרי ירידה של 8.5% במכירות עמד נתח השוק שלה על 13.2%.
שאר השוק, 19.1%, מתחלק בין יצרניות קטנות יותר, שהיקף המכירות שלהן זינק ב-19%. אלו כוללות גם את וואווי, שהדהימה את סין ואת שאר העולם כאשר השיקה בסתיו סמארטפון עם שבב דור 5 פרי פיתוחה, מהלך שעקף סנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על סין. בסך הכול נמכרו נמכרו ב-2023 בסין 271.3 מיליון סמארטפונים, ירידה של 5% לעומת 2022.
ההשקה של וואווי התקבלה בהתלהבות פטריוטית רבה בסין, וזו משתקפת בנתוני הרבעון הרביעי, שלפיהם מכירות וואווי עלו ב-36.2% לעומת הרבעון האחרון של 2022, והיא נכנסה למקום הרביעי ברשימת היצרניות הגדולות עם נתח שוק של 13.9% (פעם ראשונה מזה שנתיים שהחברה נמצאת ברשימת חמשת הגדולים).
אפל עצמה ניצבת גם ברבעון זה במקום הראשון עם נתח שוק של 20% (לעומת 20.6% ב-2022), אחרי שרשמה ירידה של 2.1% במכירות, ואחריה Honor (16.8% נתח שוק) ו-vivo (15.7% נתח שוק). בנוסף, ברבעון הרביעי עלו מכירות הסמארטפונים בסין ב-1.2% לכ-73.6 מיליון יחידות, סימן ראשוני להתאוששות אפשרית של השוק במדינה.
"הטיפוס של אפל למקום הראשון ב-2023, במיוחד לאור התחרות המתחדשת מצד וואווי, היא הצלחה אדירה בעבור אפל", אמר ארתור גאו, אנליסט בכיר ב-IDC סין, בהודעה לעיתונות. "אפל רשמה הישג זה הודות למבצעי קידום מתוזמנים היטב בקרב ערוצי מכירה צד ג', שהגבירו את הביקוש".