סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות GUARDZ
צוות GUARDZ (צילום: דורון לצטר)

חברת Guardz גייסה 18 מיליון דולר כדי להגן על עסקים קטנים ובינוניים מפני התקפות סייבר

אלון לביא, אחד ממייסדי החברה שמשמש גם כטכנולוג הראשי של חברת הסייבר, מגויס למילואים בצפון: "התנתקתי לגמרי מהעבודה כי חשנו שזה הרגעים שלשמם הוכשרנו"; הפלטפורמה של Guardz מנטרת ומונעת תקיפות ממגוון משטחי תקיפה כגון אפליקציות בענן ודואר אלקטרוני

חברת הסייבר Guardz, מתחום ההגנה על עסקים קטנים ובינוניים, השלימה סיבוב גיוס הון מסדרה A בסך 18 מיליון דולר. הסיבוב הובל על יד גלילות+, קרן הצמיחה המוקדמת של Glilot Capital Partners, בהצטרפות המשקיעים הקיימים Hanaco Ventures, iAngels ,GKFF וקרן ClearSky. החברה גייסה עד כה 28 מיליון דולר. חברה נוספת בתחום ההגנה על עסקים קטנים היא חברת קורו הישראלית.
מייסדי החברה שנוסדה ב-2022 הם דור אייזנר המנכ"ל ואלון לביא הטכנולוג הראשי שלה. האחרון בכל החודשיים האחרונים משרת במילואים בצפון ולמעשה נאלץ ללוות חלק גדול מתהליך הגיוס וניהול החברה מסוללת התותחנים שבה הוא משרת.
בשיחה עם כלכליסט מספר אלון על השילוב הלא פשוט. "אני משרת בחיל התותחנים בצפון. קפצתי עוד לפני שהגיעו הזימונים. אני מוותיקי היחידה ומיהרתי לקבל צוות ויצאנו כבר ביום שבת עם סוללה לצפון. היו ימים מאוד קשוחים ושבועות מאוד ארוכים והיינו מאוד דרוכים בשטח עם כל הסוללה שלי. התנתקתי לגמרי מהעבודה כי חשנו שזה הרגעים שלשמם הוכשרנו", אומר לביא.

2 צפייה בגלריה
אלון לביא
אלון לביא
המייסד אלון לביא במילואים בצפון
(דורון לצטר)

מעט לאחר שהבינו ביחידה שניתן ליצור לפחות עבור חלק מהאנשים אפשרות להתחבר גם לעבודה חיפש אלון לביא פתרון שיאפשר לו לסייע לחברה, שהוא בין מייסדיה, לפעול ולהשלים את גיוס הכסף.
"מצאתי בית בצפון שאירח אותי באזור הפריסה וכל פעם שהיו לי זמנים של רגיעה נסעתי לבית. יצא לי להיות בבית שאירח אותי ולחוש את ההפגזות של הסוללה שלי. בשבועיים האחרונים איפשרו לי יותר ויותר לעבוד מה שאיפשר לי גם לתרום הרבה יותר לחברה וגם להיות יותר פעיל בגיוס הכסף שהתחלנו אותו ממש לפני השבעה באוקטובר. ביחידה שלי הבינו שהחברה שלי שהיא מאוד קטנה, ואני והמנכ"ל השותף שלי מריצים כיום את העסק, והבהרתי לצבא שאם לא אעבוד זה יכול להיות כישלון של החברה. אנחנו רק שני שותפים ואת כל המסמכים לגיוס הכנו ממש עד ה-7 לאוקטובר ובצפון היינו בבדיקת נאותות וחששתי משם שימשכו את העסקה".
Guardz משווקת את הפלטפורמה שפיתחה דרך ארגונים שמספקים שירות מחשוב מנוהל (MSP - Managed Service Providers) לעסקים קטנים ובינוניים. ספקי שירות אלה מתקינים את המוצר של Guardz על המחשבים, שירותי הענן והדואר האלקטרוני שהם מנהלים ללקוחותיהם. Guardz מאפשרת לעסקים קטנים לקבל הגנת הסייבר באופן אקטיבי, הכוללת הגנה מפני איומי פישינג, מתקפות כופרה, אובדן מידע ועוד. החברה מנגישה לעסקים קטנים ובינוניים רמת אבטחה שעד היום הייתה בהישג ידם של עסקים גדולים בלבד, בעלי המשאבים ומומחי אבטחת מידע.

2 צפייה בגלריה
מימין: אלון לביא ודור אייזנר
מימין: אלון לביא ודור אייזנר
מימין: אלון לביא ודור אייזנר, שני מייסדי החברה
(דורון לצטר)

הפלטפורמה של Guardz מנטרת ומונעת תקיפות ממגוון משטחי תקיפה כגון אפליקציות בענן, דואר אלקטרוני, גלישה באתרי אינטרנט, מחשבים ארגוניים ועוד. בנוסף להגנה החיצונית, המערכת גם מוודאת התנהלות תקינה של עובדי החברה על ידי ניטור פעילותם, הדרכה ובדיקות תקופתיות ויזומות באמצעות סימולציות תקיפה משולבות AI, ומספקת ניטור רציף וטיפול באיומים באופן אוטומטי בממשק גרפי אחוד, פשוט ונוח לשימוש. בנוסף, Guardz מציעה למשתמשי הקצה שכבה נוספת של הגנה עסקית, באמצעות ביטוח מפני התקפות סייבר בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח גלובליות.
Guardz הוקמה ב-2022 על ידי דור אייזנר (CEO) ואלון לביא (CTO). אייזנר כיהן בעבר כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Intsights שנמכרה ל-Rapid7 תמורת 350 מיליון דולר. לביא כיהן כארכיטקט מוביל בחברת Argus שנמכרה לקונטיננטל תמורת 430 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כ- 30 עובדים, רובם בישראל והשאר בארה"ב ואירופה.