סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ברונו מארס ליידי גאגא
ברונו מארס, ליידי גאגא (צילום: רויטרס)

דיווח: ספוטיפיי תעלה מחירים באירופה ובדרום אמריקה - החל מהקיץ

לפי פייננשל טיימס, חברת הסטרימינג תעלה ב-1 יורו את מחיר המנוי באירופה ובאמריקה הלטינית; ברקע: לחצים של תעשיית המוזיקה, שם טוענים כי השירות זול מדי

ספוטיפיי תעלה בקיץ הקרוב את מחירי המנוי בעשרות מדינות ברחבי העולם - כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".
לפי הדיווח, חברת הסטרימינג של מוזיקה תעלה ב-1 יורו את מחיר המנוי באירופה ובאמריקה הלטינית, אחרי יוני. עם זאת היא לא תעלה הקיץ את המחירים בארה"ב - השוק הגדול ביותר שלה. ספוטיפיי העלתה את המחירים בארה"ב ביולי 2024. החברה לא מסרה תגובה ל"פייננשל טיימס".
בתעשיית המוזיקה לוחצים זה זמן על ספוטיפיי, אפל מיוזיק ופלטפורמות סטרימינג אחרות כדי שיעלו מחירים - בטענה כי אלה עלו בשיעור נמוך מהאינפלציה, וכי שירותי סטרימינג המוזיקה זולים יחסית לשירותי טלוויזיה כמו נטפליקס. מחיר מנוי לספוטיפיי בארה"ב עומד על 11.99 דולר לחודש, לעומת 9.99 דולרים במועד ההשקה - שהיתה לפני 14 שנה.
לפי הדיווח, בשבועות האחרונים ספוטיפיי כבר העלתה מחירים בכמה מדינות, בהן הולנד ולוקסמבורג.
ספוטיפיי שילמה לתעשיית המוזיקה ב-2024 תמלוגים בהיקף של 10 מיליארד דולר - התשלום השנתי הגבוה ביותר ששילמה החברה מאז ומעולם לתעשייה, ועלייה משמעותית ביחס ל-2023, שבה חילקה תמלוגים ב-9 מיליארד דולר.
למרות זאת, בתעשיית המוזיקה חפשים מנועי צמיחה חדשים, בהם "סטרימינג 2.0" - הדור הבא של הסטרימינג בתחום המוזיקה, שיכלול שירותי פרימיום יקרים יותר, בהם גישה מוקדמת לשירים חדשים.