סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטא
מטא (צילום: AFP)

דיווחים: מטא נערכת לפיטורי ענק של אלפי עובדים בעולם

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הפיטורים יחלו ביום רביעי השבוע ויהוו את קיצוץ העובדים המשמעותי הראשון בתולדות החברה שמעסיקה 87 אלף עובדים והרחבים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה השנה. מניית החברה האם של פייסבוק צנחה מתחילת השנה ב-73% - הירידה החדה ביותר במדד S&P 500

ענקית הטכנולוגיה מטא, החברה האם של פייסבוק, מתכננת להתחיל בסבב פיטורים בקנה מידה גדול ביום רביעי השבוע, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל שמסתמך על אנשים המעורים בנושא. לפי הדיווחים, בכירים בחברה כבר אמרו לעובדים לבטל נסיעות לא חיוניות החל מהשבוע.
סבב הפיטורים של מטא עשוי להיות הגדול ביותר בתעשיית הטכנולוגיה השנה, לאחר הצמיחה המהירה במהלך המגפה. הפיטורים צפויים להשפיע על אלפי עובדים, לפי הדיווח, והמהלך יסמן את קיצוץ העובדים המשמעותי הראשון בהיסטוריה של מטא ב-18 שנות קיומה. בסוף ספטמבר דיווחה החברה שיש לה יותר מ-87 אלף עובדים.
הקיצוצים במטא אמנם צפויים להיות קטנים מבחינת אחוזים בהשוואה לקיצוצים בטוויטר, שפיטרה מחצית מעובדיה לאחר רכישתה על ידי אילון מאסק, אך מספר עובדי מטא שצפויים לאבד את מקום עבודתם צפוי להיות הגדול ביותר בקרב חברות הטכנולוגיה השנה.
דובר מטא סירב לבקשת CNBC וכן לוול בקשת סטריט ג'ורנל להגיב על הדיווח, והפנה אותם להצהרה של מייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג ב-26 באוקטובר, לאחר פרסום הדוחות האחרונים, לפיה החברה "תמקד את ההשקעות במספר קטן של אזורי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה. זה אומר שכמה קבוצות יגדלו בצורה משמעותית, אבל רוב הקבוצות האחרות יישארו ללא שינוי או יתכווצו במהלך השנה הבאה. בסך הכול, אנו מצפים לסיים את שנת 2023 בערך באותו גודל, או אפילו כארגון קצת יותר קטן ממה שאנחנו היום".
מניית מטא צנחה השנה ב-73% לרמתה הנמוכה ביותר מאז 2016, וענקית הטכנולוגיה מציגה את הביצועים הגרועים ביותר במדד S&P 500 עד כה בשנת 2022.