סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קומפלקס המשרדים O-TECH
קומפלקס המשרדים O-TECH (הדמיה: 3DVISION)

חברת Parallel Wireless צפויה לפטר רבע מעובדיה בישראל

החברה, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות תקשורת לדור חמישי, זימנה לשימוע לפני פיטורים כ-60 עובדים. בתחילת השנה הודיעה החברה על כוונתה להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בארץ ולגייס אליו 100 עובדים נוספים

חברת פרלל וויירלס ישראל, שהיא חברה בת של Parallel Wireless האמריקאית, זימנה לשימוע לפני פיטורים כ-60 עובדים. החברה, שמעסיקה כ-250 עובדים במשרדיה בכפר סבא, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות תקשורת לדור חמישי. בצעד זה היא מצטרפת לחברת התקשורת איירספאן, שפיטרה אף היא עשרות עובדים לאחרונה. לכלכליסט נודע כי מיד כשהחברה הבינה את המצב בעולם, היא הקפיאה את כל גיוסי העובדים והחלה בתהליכים של הערכות למצב החדש.
Parallel Wireless האמריקאית הוקמה ב-2012, וב-2018 הקימה בישראל מרכז פיתוח שגדל לאורך השנים וכיום מהווה את אחד המרכזים המשמעותיים של החברה. לאחרונה אף עברה החברה למשרדים חדשים בכפר סבא בהשקעה של כ-40 מיליון שקל לעשר שנים.
החברה אף הודיעה בתחילת השנה על כוונתה להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בארץ ולגייס אליו 100 עובדים נוספים. ברוך נבון, מנהל הפעילות של החברה בישראל שמשמש בתפקיד סגן נשיא עולמי למו”פ, אמר בעת ההודעה על גיוס העובדים כי עובדי החברה בישראל "נמצאים בחזית הטכנולוגית".
Parallel Wireless מפתחת טכנולוגית Open RAN לכל הרשתות האלחוטיות - החל מ-2G ועד 5G. טכנולוגיה זאת, המבוססת ענן, מאפשרת לשדרג רשתות סלולאריות מרחוק, עם חומרת מדף בעלת עלות נמוכה. בכך היא למעשה משנה את הבסיס הכלכלי של פריסת רשתות, שעד כה דרשו רישיונות וציוד יקר ומגושם.
מ-Parallel wireless נמסר בתגובה: "בעקבות מצב השווקים בעולם וההשפעה שלהם על הפעילות העסקית של החברה, Parallel wireless נדרשה לבצע מספר התאמות בכדי להבטיח את עתיד החברה ועובדיה. לאחר ניתוח מעמיק, החליטה החברה על מגוון דרכי פעולה, ובין היתר נשקלת גם האפשרות להיפרד ממספר אנשי צוות.
"Parallel wireless עושה את מיטב המאמצים להקל על העובדים המושפעים מהתהליך. בין היתר, משאבי החברה מושקעים ביעוץ ותמיכה וכן בניסיון למצוא אלטרנטיבות חדשות לעובדים שנאלץ להיפרד מהם. בראייתנו, מהלכי החברה בעת הזו מבטיחים את עתיד החברה הן ברמה הכלכלית והן ברמה העסקית ואנו מצפים להעצים את הצלחתנו בשוק הסלולרי העולמי".