סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
החברה של שלמה קרמר כבר שווה 2.5 מיליארד דולר

קייטו נטוורקס שנוסדה ב-2015 על ידי קרמר וגור שץ, הודיעה על גיוס של 200 מיליון דולר. החברה פיתחה רשת מבוססת ענן המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת ומהירה. "יש לנו 500 עובדים עם עוד שנה של צמיחה משמעותית מאוד. אני מאמין שהשלב הבא שלנו כבר יהיה ציבורי", אמר קרמר

שלמה קרמר הוא יזם הסייבר המצליח ביותר בתולדות התעשייה, עם שורת הצלחות בהן צ'ק פוינט ואימפרבה שהיה בין מקימיהן; כעת, חברת קייטו נטוורקס (Cato Networks) שאותה ייסד ומנהל, מודיעה על גיוס של 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר, כאשר כל הגיוס ייכנס לקופת החברה ללא סקנדרי.
בשונה מחברות סייבר אחרות שבין הגיוסים שלהן עוברים חודשים ספורים, הגיוס הקודם של קייטו היה בנובמבר 2020, ובו גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר.
קרמר אינו מתלהב מגל החברות שהשווי שלהן קפץ, לדבריו, ללא סיבות כלכליות משמעותיות. "יש לנו 500 עובדים עם עוד שנה של צמיחה משמעותית מאוד. אני מאמין שהשלב הבא שלנו כבר יהיה ציבורי", אמר ל"כלכליסט". מאחורי קרמר עומדות כבר שתי הנפקות של חברות סייבר ושלל חברות שבהן השקיע והגיעו לשווי של יוניקורן, בהן אקסהבים וגונג.
"עברה שנה מהגיוס הקודם. הראינו התקדמות ולפיה עלה השווי שלנו - וזה היה נכון לגייס עוד כסף. אנחנו מסתכלים עליו במודלים כלכליים אמיתיים של הכנסות עם תוכניות לעתיד ואיך מחזירים למשקיעים החזר יפה גם בשוק רגיל ולא בשוק בועתי כמו היום. השווי של חברות כיום ביחס למה שהן עושות הוא לא הגיוני. הסיכון שהמשקיע לוקח כיום מתומחר באפס. חברות מסוימות מגייסות בשישה מיליארד דולר עם מעט הכנסות, וזה אומר שהסיכון חמש שנים קדימה מתומחר באפס. זה מצב שלא יכול להימשך". קרמר לא ציין שם ספציפי, אך החברה היחידה שגייסה לאחרונה בשווי כזה היא Wiz.
את סבב הגיוס של קייטו הובילה קרן הון הסיכון Lightspeed Venture Partners והוא נערך בהשתתפות המשקיעים הקיימים Greylock, Acrew Capital, Coatue, Singtel Innov8 וקרמר.

1 צפייה בגלריה
שלמה קרמר ממיסדי צ'ק פוינט אימפרבה קאטו נטוורקס
שלמה קרמר ממיסדי צ'ק פוינט אימפרבה קאטו נטוורקס
שלמה קרמר
(צילום: עמית שעל)

קייטו נטוורקס נוסדה ב-2015 על ידי קרמר וגור שץ, ופועלת בתחום ה-SASE (מרחב תקשורתי מאובטח בענן). החברה פיתחה רשת מבוססת ענן המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת ומהירה, המחברת את כל קצוות הרשת הארגונית – אתרים פיזיים, משאבי ענן ומשתמשים מרוחקים. השירות אותו מספקת החברה מאפשר לארגונים להחליף מספר רב של מוצרי תקשורת ואבטחת מידע פיזיים דרך שירות הענן הגלובלי שלה.
ענן ה-SASE של קייטו מתפרש על גבי למעלה מ-65 אתרים בכל העולם. עם כיסוי עולמי רחב כל כך ופתרון טכנולוגי מוכח, הצליחה החברה לספק מענה לצרכיהם של ארגוני ענק. כיום, עשרות רבות של ארגונים מוציאים למעלה מ-250 אלף דולר בשנה על השירות של קייטו, גידול של 163% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. לצד אלו, כמה לקוחות גלובלים כבר מוציאים למעלה ממיליון דולר בשנה על השירות.
קייטו מעסיקה כיום 400 עובדים בשישה סניפים בעולם, המשרתים כ-1,000 לקוחות, לעומת 280 שהעסיקה בגיוס הקודם. ב-2020 גייסה החברה יותר מ-100 עובדים חדשים, וב-2021 בכוונתה לגייס כ־100 עובדים נוספים.
התחרות העיקרית של קייטו מגיעה מצד חברות סייבר דוגמת פאלו אלטו נטוורקס וענקיות תקשורת דוגמת AT&T.
לדברי קרמר, "אנחנו תוקפים שוק של עשרות מיליארדי דולרים שאותו המצאנו ואנחנו מדברים עליו מ-2015, ארבע שנים לפני שגרטנר הזכירו אותו. אחרי שהם הגדירו אותו, כל התעשייה רצה לשם. אנחנו חייבים להמשיך להשקיע, והכי חשוב - לקחת נתח שוק ולצמוח. לוודא שאתה מגדל משהו שיכול להיות רווחי, ומראה שיפור במודל העסקי משנה לשנה ובכל המדדים סביבו. כרגע הדבר הכי חשוב זה להיות המוביל של הקטגוריה הזו, הרווחיות תגיע אחר כך".