סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חיפוש חכם יותר, פיצוי הוגן יותר: Airbnb משתדרגת לקראת בום התיירות

פלטפורמת הזמנת החופשות מתחדשת בפיצ'רים מסקרנים, ובהם אפשרות לפצל חופשה בין בתים ואיתור מקומות לינה על בסיס "סגנון", ומרחיבה את שירות כיסוי הנזקים AirCover, שניתן עד כה רק למארחים, גם לאורחים. המנכ"ל בריאן צ'סקי: "זה השינוי הגדול ביותר בעשור האחרון"

חברת Airbnb הכריזה על שורה של עדכונים לפלטפורמה שלה, אותם כינה המנכ"ל בריאן צ'סקי "השינוי הגדול ביותר ב-Airbnb זה עשור". המאפיינים החדשים, שנחשפו בכנס וירטואלי של החברה, כוללים צורת חיפוש חדשה, אפשרות לפצל את החופשה בין בתים ועוד. האפליקציה המעודכנת הושקה בארצות הברית אתמול (ד'), ובשאר העולם היא תושק בהמשך השבוע, זאת לקראת עונת הקיץ שצפויה להיות עמוסה השנה.
"מצפה לנו ההתאוששות הגדולה ביותר של המאה בסקטור הנסיעות, ואני מקווה שכשאנשים יסתכלו על האתר או על האפליקציה החדשה שלנו הם יזכרו שהעולם גדול ורק מחכה שיגלו אותו – עולם של אפשרויות", אמר צ'סקי. "אתם יכולים לחיות כמו מלך בטירה או כמו ילד בבית עץ, או להיות כמו מגלה ארצות על ספינה. אם אתם אוהבים עיצוב, אתם יכולים לישון בבית שעיצב פרנק לויד רייט, כפי שעשיתי באן ארבור לפני חודש".
במסגרת החידושים האפליקציה משיקה פונקציית חיפוש שנועדה להקל על המשתמשים למצוא בתים להשכרה במיקומים שהם לא בהכרח חשבו לחפש בהם. בעת פתיחת הפלטפורמה יוצגו 56 קטגוריות שמקטלגות את הבתים בהתאם לסגנון, למיקום או לקרבה לאטרקציה. גם בעת החיפוש במקום מסוים התוצאות יאורגנו לפי קטגוריות שרלוונטיות ליעד.
קטגוריית הסגנון החדשה כוללת מגוון אפשרויות החל מ"נופים מדהימים" ועד "בתים תת-קרקעיים". קטגוריות המיקום כוללות מקומות כמו פארקים לאומיים ויקבים, ואילו קטגוריות הפעילות כוללות אפשרויות כמו מחנאות וגולף. "הקטגוריות מארגנות את הבתים לפי מה שמייחד אותם. זה עוזר לאנשים לגלות מקומות שאחרת הם לא היו מוצאים. זה יכול לעזור במקרים של עומס תיירים על ידי הכוונת חלק מהמבקרים למיקומים חדשים מעבר ליעדים הפופולריים הקבועים", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.
1 צפייה בגלריה
AIRBNB חידושים באפליקציה
AIRBNB חידושים באפליקציה
AIRBNB חידושים באפליקציה
(צילום: Airbnb)
במקביל בחברה מרחיבים את שירות ההגנה AirCover, כך שיחול גם על האורחים. עד כה השירות ניתן רק למארחים וכיסה נזקים לנכסים. השירות כלול בכל ההזמנות ובחינם. העדכון החדש יספק גם הגנה על ההזמנות: אם מארח מבטל הזמנה ב-30 הימים שלפני הכניסה, החברה מתחייבת למצוא לאורחים בית דומה או אף משופר, ואם לא - לזכות את הלקוחות. החברה גם מתחייבת למצוא בית חלופי דומה או לזכות במקרה שהאורחים לא מוכנים להיכנס לנכס, והמארח לא מצליח לפתור את הבעיה.
למשתמשים תהיה אפשרות לדווח על נכסים שהם שונים מכפי שפורסמו במשך שלושה ימים. כך למשל אם יש פחות חדרי שינה מכפי שפורסם, הלקוח יכול לדווח על כך ויועבר לבית אחר או יזוכה. החברה משיקה גם קו חירום שיפעל במשך 24 שעות ביממה ב-16 שפות.
ב-Airbnb גם יאפשרו ללקוחות לפצל את השהייה שלהם בין שני בתים. האפשרות תופיע אוטומטית בתוצאות החיפוש ביעדים ספציפיים ו-14 קטגוריות, ובהן פארקים לאומיים ואתרי סקי, כדי להראות למשתמשים את האפשרות לשהות בשני יעדים למשך יותר זמן. הממשק המעודכן של האפליקציה ינחה את המשתמשים כיצד להזמין כל אחד מהיעדים.