סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בונוס וירטואלי: Yotpo הישראלית מעניקה NFT של פלמינגו לעובדים שצברו ותק של שנה

לא לגמרי ברור כמה שווה "תעודת המקור" של איור בעל החיים המזוהה עם החברה, שנוצר על ידי מחלקת העיצוב שלה, אבל היא מאמינה שמדובר במהלך שיעודד קליטת עובדים חדשים ושימור עובדים קיימים. במקביל, יוטפו הקימה מועדון הטבות פנימי, מבוסס קריפטו.

קריפטו או NFT הפך למילת הבאז הלוהטת כיום ונראה שיש יזמים שמאמינים שניתן למנף אותם גם לגיוס וkשמירה על עובדים. חברת יוטפו (Yotpo) הישראלית הודיעה היום (ד') על בונוס חדש לעובדים שנמצאים מעל שנה בחברה: NFT של אחד מ-40 דיוקנים של פלמינגו - בעל החיים המזוהה עם החברה. האיורים נוצרו על ידי מחלקת העיצוב של יוטפו והעובדים שמקבלים אותם יוכלו לסחור בהם כאוות נפשם - אם כי לא ברור מה הערך של איור של פלמינגו שנוצר על ידי חברה מסחרית לטובת בונוס לעובדיה.
החברה שפיתחה פלטפורמה המסייעת לאי-קומרס לשווק את מוצריהם כנראה שואפת לשמר או לעודד קליטה של עובדים חדשים ובנוסף ל-NFT האלה היא גם הקימה מעין מועדון הטבות פנימי, כמו ועד עובדים, אבל עם קריפטו. כדי לעודד את השימוש במועדון הזה בחברה גם הסבירו שיתרמו את התמלוגים מהפרויקט לקהילה ולעמותות שייבחרו על ידי העובדים. "העובדה שכל עובד יכול לקנות ולסחור במוצרים דיגיטליים והחיבור למותג בהתאמה מוחלטת לעולם ה-eCommerce בו אנו פועלים, עורר בנו השראה", אומר מנכ''ל ומייסד יוטפו, תומר גרין. "אנחנו מאמינים שנצליח לפתח את היוזמה הזאת למודל אקוויטי חדש".
1 צפייה בגלריה
עובדי חברת יוטפו Yotpo  2021
עובדי חברת יוטפו Yotpo  2021
עובדי חברת יוטפו. קיבלו קצת אוויר
(צילום: מור שני)
NFT או (non-fungible toke, אסימון שאינו בר-תחליף) הוא מעין תעודת מקור ליצירה דיגיטלית שנרשמת על גבי בלוקצ'יין מוצפן - מה שמבטיח את הייחודיות שלו. ניתן להצמיד NFT לכל דבר כדי להוכיח את המקוריות שלו, אבל כיום זה בעיקר פופולרי בהקשר של יצירות דיגיטליות, שלא ניתן תמיד לוודא את המקור שלהן וניתן כמובן להעתיק בקלות. עם זאת, חברות רבות כגון נייקי, אדידס, שופיפיי ואפילו הפקת הסדרה המצוירת משפחת סימפסון הנפיקו מוצרים שלהם מוצמד NFT ייחודי. לאחרונה גם סוכנות AP הכריזה על הקמת פלטפורמת מסחר ל-NFT של צילומי עיתונות חשובים.
ובחזרה ליוטפו. החברה מאמינה שמדובר במהלך שידגיש את האמון שלה בטכנולוגיית הקריפטו החדשה הזאת. "התפתחות התחום עשויה להעניק ל-NFT, המהווה בימים אלה שער כניסה לתחום הקריפטו עבור רבים, מעמד זהה לשטרי בעלות, מרשמי טאבו ועוד", כך נכתב בהודעה של החברה. "יוטפו מאמינה שמסחר קריפטוגרפי מקוון יהווה הזדמנות גדולה למותגים הפועלים בתחום ה-eCommerce כבר במהלך השנה הקרובה".
ההודעה כנראה מיועדת גם למשקיעי החברה, שהעניקו לה לאחרונה שווי שוק מוערך של כ-2 מיליארד דולר בזכות סבב גיוס F בהיקף של 230 מיליון דולר, בהובלת קרנות בסמר וטייגר גלובל במרץ האחרון. סך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על היקף של כ-406 מיליון דולר. בנוסף, לאחרונה חתמה חברת המסחר המקוון הקנדית Shopify על שותפות אסטרטגית עמה. השותפות האסטרטגית עם שופיפיי, שנכנסה לעולמות ה-NFT בעצמה לאחרונה, כמו גם הרצון להיות עם יד על הדופק, גם כן מהווים חלק ממכלול השיקולים של המהלך.