סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סוכנות AP מקימה פלטפורמה לסחר ב-NFT של צילומי עיתונות

הפלטפורמה החדשה, שתקים הסוכנות בשיתוף עם חברת Xooa, תאפשר לאספנים לרכוש צילומים זוכי פוליצר ואחרים בגרסת NFT בטווחי מחירים שונים. הקולקציה הראשונה תושק ב-31 בינואר ותכלול, על פי הודעת הסוכנות, צילומי חלל, אקלים ומלחמה של צלמי AP

סוכנות הידיעות AP הכריזה כי היא מקימה פלטפורמת מסחר למכירת NFT של צילומי העיתונות שלה בשיתוף עם חברה בשם Xooa, כך לפי דיווח באתר theverge. בסוכנות הידיעות מגדירים את הכניסה שלהם לשוק ה-NFT כדרך לאפשר לאספנים "לרכוש את צילומי העיתונות זוכי הפרסים העכשוויים וההיסטוריים של סוכנות הידיעות" ומוסיפים כי המטבעות הווירטואלים יוצעו למכירה ב"טווחי מחירים רחבים ובלעדיים".
לפי הודעת AP, המערכת תתבסס על בלוקצ'יין פוליגוני (Polygon blockchain) שנחשב ידידותי לסביבה וה-NFT "יכלול מגוון עשיר של מטא נתונים מקוריים" שיאפשרו לקונים לדעת מתי, היכן וכיצד צולמה התמונה. הקולקציה הראשונה תושק ב-31 בינואר ולפי ההודעה היא תכלול NFT של צילומי "חלל, אקלים, מלחמה ותמונות נוספות שידגישו את העבודה של צלמים ספציפיים של AP".
זהו לא המיזם העיתונאי הראשון שמתבסס על התעניינות ב-NFT. קוורץ (Quart) והניו יורק טיימס מכרו עותקים של מאמרים שפרסמו כ-NFT ומנכ"ל סוכנות גטי, קרייג פיטרס אמר בדצמבר שיש לחברה "הזדמנות אמיתית" בכל הקשור לתחום ה-NFT. ואולם, בגטי עדיין ממתינים על הקווים ופיטרס ציין שהוא לא רואה צורך למהר ולהיכנס למרוץ כך שבשלב זה נראה שהמיזם של AP הוא אחד הגדולים בתחום מצד כלי תקשורת גדול.
1 צפייה בגלריה
הנזק מהפיצוץ בנמל ביירות ביוני 2021, צילום מועמד לפוליצר של חוסיין מאלה מסוכנות איי.פי. בכמה יימכר בתור ?
הנזק מהפיצוץ בנמל ביירות ביוני 2021, צילום מועמד לפוליצר של חוסיין מאלה מסוכנות איי.פי. בכמה יימכר בתור ?
הנזק מהפיצוץ בנמל ביירות ביוני 2021, צילום מועמד לפוליצר של חוסיין מאלה. בכמה יימכר בתור NFT?
(צילום: AP)
בהצהרה של AP לא ציינו שיתופי פעולה הקשורים למטאוורס, ונראה כי הפרויקט מכוון כולו לאספנים המעוניינים "לקנות, למכור ולסחור ללא מאמץ באוספים דיגיטליים רשמיים של AP באמצעות הפלטפורמה". הרוכשים יוכלו לשלם על ה-NFT באמצעות כרטיסי אשראי או את'ריום. לפי AP, הארנק הדיגיטלי הראשון שיתמוך במערכת יהיה MetaMask, אך בהמשך מתוכננים ארנקים נוספים.
ההערכה היא כי יהיו תורים וירטואליים לרכישת התמונות, כשזוכי פוליצר ישוחררו למכירה פעם בשבועיים. לפי AP, לצילומים האלה "תהיה נדירות מוגברת כדי לשמור על המעמד שלהם". הרוכשים יוכלו למכור מחדש את התמונות הללו בשוק המשני של הפלטפורמה.
עוד נמסר כי ההכנסות מהמכירה ישמשו למימון הפעילות העיתונאית של AP. סוכנות הידיעות תרוויח גם בכל פעם שה-NFT יימכר מחדש בפלטפורמה, שכן לפי ההודעה יש עמלה של 10% על כל מכירה חוזרת. דוברת Xooa מסרה כי שתי החברות יחלקו בעמלה הזו. לדבריה, גם הצלמים יחלקו בהכנסות, אבל היא לא ציינה מה בדיוק יהיה האחוז שישולם להם.