סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חברת הייבוב Hibob מימין רוני זהבי ו ישראל דוד
מייסדי Hibob. מימין רוני זהבי וישראל דוד (צילום: רותם להב)

האטה? הייבוב הישראלית גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של 2.45 מיליארד דולר

הגיוס הגדול בוצע עשרה חודשים בלבד לאחר הסבב הקודם, בו גייסה החברה שפיתחה פלטפורמה חדשנית לניהול עובדים עוד 150 מיליון דולר. בסך הכל היא גייסה 300 מיליון דולר בעשרה חודשים. "אנחנו מתחרים עם כל הגדולים בעולם ואנחנו זוכים כי אנחנו טובים היכן שהם חלשים"

חברת הייבוב (HiBob) גייסה 150 מיליון דולר בסבב גיוס חדש לפי הערכת שווי של 2.45 מיליארד דולר. סבב זה מגיע עשרה חודשים לאחר סבב C שגם בו גייסה החברה 150 מיליון דולר. בסה״כ החברה גייסה 300 מיליון דולר לפעילותה בפחות מעשרה חודשים. החברה פיתחה את "בוב" - פלטפורמה חדשנית לניהול עובדים - והשיגה צמיחה תלת־ספרתית לאורך שש שנים ברציפות.
גיוס ושימור נכון של עובדים היה ועודנו אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים ארגונים בתקופות צמיחה - וביתר שאת בימים של האטה כלכלית עולמית. המפתח הוא גמישות ניהולית ועסקית שמאפשרת להתאים את השינויים המתבקשים מהמצב בשווקים להחלטות ניהוליות של הארגון לגבי העובדים, שהם המשאב החשוב ביותר בארגון. פלטפורמת בוב משרתת יותר מ-2,500 חברות שמעסיקות מאות אלפי עובדים ומאפשרת למנהלים, לעובדים ולמחלקות משאבי האנוש והכספים את היכולות להתנהל בגמישות הנדרשת במצבי אי ודאות ושינויים.
מאז 2021, הייבוב הכפילה את גודלה וצירפה 370 עובדים ועובדות חדשים. החברה הרחיבה גם את פעילותה בארה״ב, בקנדה, באוסטרליה, בבריטניה, בגרמניה, בשבדיה, בדנמרק, בהולנד, בספרד ובמדינות מזרח אירופה. בנוסף, היא ממשיכה להרחיב את פעילותה בישראל ומגייסת בימים אלה מהנדסות ומהנדסים נשות ואנשי תמיכה, שיווק דיגיטלי, כספים וניהול מידע.
בשיחה עם כלכליסט אומר המייסד והמנכ"ל רוני זהבי: "יש מדד שבודק כמה עלה לך להביא הכנסות לחברה והקצב שלנו הוא 70 סנט לדולר, שהוא בעייני קצב מדהים. כדי לנצח חברה כמו וורקדיי, שהיא מפלצת אמריקאית ששווה עשרות מיליראדים, אתה חייב להשקיע ולא לחשוב על רווחיות, אבל אסור להיות עיוור. אתה חייב שמה שאתה עושה יהיה עם החזר השקעה הגיוני. אנחנו שומרים על צמיחה בעולם של עבודה משתנה, כי חברות גלובליות מחפשות פלטפורמה לניהול האנשים שלהן. יש לנו בערך 350 לקוחות חדשים כל רבעון ולא מעט יוניקורניות שבוחרות בנו. אנחנו כלי קריטי לאותן חברות והמיקום שלנו בשוק הוא הכלי שלנו המרכזי".
מה בנוגע להנפקה? זהבי לא מתלהב מהרעיון בינתיים: "לא נמהר להנפיק היום. הלקח של אלה שהנפיקו ב-2021 הוא שאתה חייב לבנות לעצמך מספיק מנועי צמיחה לפני שאתה נהיה ציבורי. אנחנו מתחרים עם כל הגדולים בעולם ואנחנו זוכים כי אנחנו טובים היכן שהם חלשים. הכסף החדש והגיוס הקודם נותן לנו הרבה כח. כל הזמן הרגענו את העובדים שלא נפטר ורק נגייס. היינו מאוד שקופים איתם. בסך הכל, החברות שתשרודנה את המיתון תהיינה אלה שיהיו יותר חזקות. אני אופטימי, בכל אופן".
לדבריו של זהבי, מהפעילות של לקוחות החברה בפלטפורמת בוב עולה כי הגיוסים בכל זאת גוברים בימים אלה על הפיטורים: "הם מגייסים יותר מאשר מקצצים במצבת העובדים. זה אמנם לא בקצבי הגידול של 2021, אבל ללא ספק אנחנו רואים מאזן גיוסי עובדים חיובי וצמיחה. ההצלחה של הייבוב נובעת מהצורך של ארגונים בכלים דיגיטליים חדשניים לשימור ולניהול המשאב האנושי גם בתקופות דינמיות של התרחבות והצטמקות. אנחנו צופים שרוב החברות תחזורנה לגייס ברבעונים הקרובים, שכן בעידן הנוכחי לא ניתן לצמוח ללא האנשים המתאימים".
סבב הגיוס הנוכחי, שאותו הובילו General Atlantic ו־Bessemer Venture Partners, ובו השתתפו גם משקיעים קיימים, מביא את החברה למימון כולל של 424 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2015. הייבוב מעסיקה היום 650 עובדים.