סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שו זי צ'ו, מנכ"ל טיקטוק
שו זי צ'ו, מנכ"ל טיקטוק. יספק הסברים (צילום: בלומברג)

בצל החשש מריגול: מנכ"ל טיקטוק יעיד בפני הקונגרס במרץ

שו זי צ'ו יציג בפני ועדת האנרגיה והמסחר את טיב הקשרים שלו עם המפלגה הקומוניסטית בסין, וידבר על ההשפעה של האפליקציה על משתמשים צעירים ועל נוהלי אבטחת המידע שלה. חברת הקונגרס קאת'י מקמוריס רודג'רס: "הבהרנו את החששות שלנו לטיקטוק"

מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'ו (Shou Zi Chew) יעיד בפני ועדת האנרגיה והמסחר של הקונגרס האמריקאי, כך אישר דובר הוועדה לאתר CNN. צ'ו יהיה הדובר היחיד בשימוע שמתוכנן להתקיים ב-23 במרץ, והוא ידבר על נוהלי הפרטיות ואבטחת המידע של טיקטוק, על ההשפעה של האפליקציה על המשתמשים הצעירים ועל ה"קשרים שלו למפלגה הקומוניסטית בסין".
יו"ר הוועדה, חברת הקונגרס הרפובליקנית קאת'י מקמוריס רודג'רס, מסרה בהצהרה: "הבהרנו את החששות שלנו לטיקטוק, ועכשיו הגיע הזמן להמשיך במאמצי הוועדה להביא לכך שחברות הטכנולוגיה תיטולנה אחריות על המעשים שלהן על ידי הבאת טיקטוק להופיע בפני הוועדה ולספק תשובות מלאות וישרות".
ההופעה המתוכננת בקונגרס מדגישה את הסיכונים הפוליטיים שעומדים בפני טיקטוק, בעוד המו"מ מול הממשל האמריקאי על הסכם להרגעת החששות בנוגע לביטחון הלאומי ממשיך להיגרר בלי פתרון.
בממשל חוששים שסין תפעיל לחץ על טיקטוק או על החברה-האם שלה, בייטסאנס, להעביר לממשלה מידע על המשתמשים האמריקאים, שאפשר יהיה להשתמש בו למטרות מודיעין או הפצת מידע כוזב. בשל החששות הללו אוסר הממשל להתקין את האפליקציה על מכשירים של עובדים פדרליים - צעד שנקטו גם יותר ממחצית מהמדינות בארה"ב.
מטיקטוק לא התקבלה תגובה לדיווח.