סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת UBQ מקיבוץ צאלים גייסה 170 מיליון דולר; "החומר שלנו הוא הירוק בעולם"

החברה שגייסה עד היום 42 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיה להפיכת פסולת ביתית לתחליף פלסטיק. המנכ"ל ג'ק ביג'יו: "הגיוס מקרב אותנו ליצירת כלכלה מעגלית מתפקדת עם אימפקט אקלימי משמעותי". את הגיוס הובילה TPG

חברת UBQ Materials, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת ביתית לתחליף פלסטיק, השלימה גיוס של 170 מיליון דולר בהובלת TPG Rise, זרוע ההשקעות בטכנולוגיות אקלים מתקדמות של קרן TPG, ובהשתתפות Battery Ventures ו- M&G’s Catalyst הבריטית. עד היום גייסה החברה 42 מיליון דולר.
UBQ Materials קולטת פסולת ביתית מעורבת שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות, כולל שאריות מזון, פלסטיקים מעורבים, קרטון, נייר ואף חיתולים מלוכלכים, והופכת אותה ל-UBQ - חומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי משמש לייצור מוצרי פלסטיק רבים בתחום הלוגיסטיקה, הבניה, הרכב, הקמעונאות והדפסות התלת מימד.
3 צפייה בגלריה
מגש מקדונלד'ס עשוי מ-UBQ
מגש מקדונלד'ס עשוי מ-UBQ
מגש מקדונלד'ס עשוי מיו.בי.קיו. ידידותי לסביבה
(צילום: UBQ)
בין לקוחותיה של UBQ נמנות חברות ענק עולמיות כמו Mainetti, Mercedes Benz ו-Arcos Dorados, הזכיינית הגדולה בעולם של מסעדות מקדונלדס ברחבי אמריקה הלטינית. בישראל עובדת החברה עם כתר פלסטיק וכרמל אולפינים מקבוצת בזן. בין המוצרים שנוצרו בעזרת הפלסטיק של החברה נמצאים מגשים של מקדונלד'ס מוצרי פלסטיק שונים של כתר.
UBQ מציעה פתרון לכ-2 מיליארד טון של אשפה ביתית שאינה ממוחזרת כיום ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח למרחבי הטבע, לרבות נהרות ואוקיינוסים. אשפה זו היא הגורם השלישי בחומרתו לפליטת מתאן מפעילות אנושית. כל טון שמייצרת החברה חוסך עד 12 טון של פליטת CO2 לאורך 20 שנה ולכן המוצר הוא בעל טביעת רגל פחמנית שלילית. UBQ נחשב לחומר התרמו פלטי הירוק בעולם.
"אין עוד חברה שיודעת להפוך שאריות מכל סוג לחומר תרמו-פלסטי", אומר ל"כלכליסט" ג'ק (טאטו) ביג'יו, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה. "זה חומר שמונע הטמנה ועוד הרבה נזקים לסביבה. היום העולם מחפש חומרים ידידותיים ואנחנו באים בזמן הנכון. לכן כל הענקים עובדים איתנו. זה חומר טוב שמתפקד נפלא ואנחנו גם תחרותיים במחיר מול יצרנית הפלסטיק. זה בעצם פלסטיק חדש שאפשר לעשות איתו הכל. החומר שלנו הוא הירוק בעולם והוא פיתוח ישראלי של אקדמיות ומכוני מחקר. פשוט פיתחנו משהו שאף אחד לא חשב עליו קודם",
3 צפייה בגלריה
מפעל UBQ בקיבוץ צאלים
מפעל UBQ בקיבוץ צאלים
מפעל UBQ בקיבוץ צאלים. בקרוב יצטרף אליו אח גדול בהולנד
(צילום: UBQ)
כספי ההשקעה יאפשרו ל-UBQ להרחיב את הפריסה הבינלאומית ולעמוד בביקוש הגובר לחומרים אקולוגיים ברי קיימא. החברה נמצאת בשלבי הקמת מפעל חדש בהולנד, שצפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה. אתר היצור הנוכחי בקיבוץ צאלים ימשיך את פעילותו המסחרית וירחיב את המחקר והפיתוח של חומרים מתקדמים חדשים. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים ולדברי ביג'יו, עם הקמת המפעל בהולנד מספר העובדים בחברה יגדל משמעותית.
"בחרנו בהולנד כי האקו סיסטם שם מתאים מאוד לחברות כמונו", הוא אומר. "שוק האשפה הביתי בהולנד מאוד מסודר שם וזה מקל על החיים שלנו. אנחנו צריכים לבחור מקום נכון ונוח לצאת לעולם - וצפון אירופה לקח בגדול. משם נמשיך להתפתח ונקים גם מפעלים גדולים בארץ ובארצות הברית. בצאלים יש לנו מפעל שהוא פיתוח של הטכנולוגיה שלנו. המפעל בהולנד גדול פי 12 מזה שבצאלים והולך לייצר 80 אלף טון של החומר שלנו".
3 צפייה בגלריה
ג'ק טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ Materials
ג'ק טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ Materials
ג'ק טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ Materials. "פשוט פיתחנו משהו שאף אחד לא חשב עליו קודם לכן"
(צילום: UBQ)
"ההשקעה מגיעה בעיתוי נכון על רקע החלטות ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו לצמצם את פליטות הפחמן בתוך מספר שנים", מוסיף אלברט דואר, יו"ר ומנכ"ל משותף ב-UBQ. "המוצר שלנו יכול לאפשר לממשלות ולחברות לעמוד באמות המידה שנקבעו ובהשגת ייעדי הפיתוח הבר-קיימא שלהם. סבב הגיוס מאפשר לנו להרחיב את היכולת שלנו להגיע ללקוחות נוספים ומקרב אותנו לחזון של יצירת כלכלה מעגלית מתפקדת עם אימפקט אקלימי משמעותי".