סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קונסולת נינטנדו סוויץ' Switch
קונסולת נינטנדו סוויץ' (Unsplash)

עושה סוויץ': למרות חיתוך תחזית - נינטנדו תעלה את השכר ב-10%

החלטת חברת הגיימינג היפנית התקבלה על רקע בקשת ראש הממשלה להעלאת שכר במשק בשל האינפלציה, ולמרות שהחברה חתכה אתמול את תחזית המכירות של קונסולות סוויץ'. נשיא החברה הסביר זאת בשיקולים לטווח הארוך בהבטחת כוח העבודה מול המחסור הגדול בעובדים

נינטנדו הודיעה על כוונתה להעלות את שכר הבסיס של העובדים שלה ב-10% במהלך השנה הקרובה. זאת על אף העובדה שחתכה רק אתמול את תחזית הביצועים שלה לשנה הפיסקאלית, צעד שנומק בחולשת הין.
בכך נענית חברת הגיימינג היפנית לקריאתו של ראש הממשלה פומיו קישידה, שהמליץ לכל החברות במדינה להעלות את שכר העובדים בשל האינפלציה. מגעים בין נציגי ארגון העובדים הכללי של יפן לבין נציגי התעשייה דחפו גם הם להחלטה הפנימית של נינטנדו.
קדמה לה קמעונאית הענק פאסט ריטייליג, החברה האם של מותג האופנה יוניקלו, שהיתה בין הראשונות להודיע על העלאת שכר במענה לקריאה של ראש הממשלה – במקרה שלה העלאה של עד 40% בשכר העובדים. הצטרפו אליה כבר כמה חברות מקומיות נוספות, שהכריזו על העלאות שכר.
נשיא נינטנדו שונטרו פורקאווה (Shuntaro Furukaw) ציין בהודעה כי העלאת השכר חשובה לחברה בשיקולים לטווח הארוך, כדי להבטיח את כוח העבודה שלה מול המחסור הגדול בעובדים שמאפיין את השוק היפני – בעיקר בשל שיעור ילודה נמוך. לדבריו, בנינטנדו מאמינים ששכר גבוה אף יכול למשוך מבחוץ עובדים בעלי כישרון.
הנשיא הדגיש כי על אף העלאת השכר, לחברה אין כוונה להעלות את מחירי המוצרים שלה – לא של הקונסולות ושל של המשחקים. הוא סייג והבהיר כי היא תשקול צעד כזה אם הנסיבות ישתנו.
נינטנדו הודיעה אתמול כאמור כי היא חותכת את תחזית המכירות השנתית של קונסולת הסוויץ' ל-18 מיליון יחידות, לעומת 19 מיליון יחידות בתחזית קודמת. תחזית הורדת התוכנות (משחקים) ירדה מ-210 ל-205 מיליון. במקביל הורידה נינטנדו את תחזית הרווח מ-400 ל-370 מיליארד ין (2.8 מיליארד דולר).