סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר

לאחר דרישת הכופר מטוויטר: חקירה באירלנד נגד הרשת החברתית

האקר שטען כי בידיו פרטים של יותר מ-400 מיליון חשבונות בטוויטר דרש מהמנכ"ל אלון מאסק 200 אלף דולר תמורת מחיקת המידע. בעקבות הדרישה, פתחה נציבות הגנת המידע באירלנד בחקירה על "עמידת טוויטר בחוקי הגנת המידע"

נציבות הגנת המידע של אירלנד (DPC) פתחה בחקירה נגד טוויטר - זאת לאחר שהאקר טען כי בידיו פרטים חסויים הקשורים ליותר מ-400 מיליון חשבונות של הרשת החברתית. ההאקר, שכינויו "ריושי", דורש 200 אלף דולר תמורת מחיקת המידע. הסוכנות אמרה כי "תחקור את עמידתה של טוויטר בחוקי הגנת המידע, ביחס לפרצת הביטחון הזאת".
המידע כולל, על פי דיווחים בתקשרורת, מספרי טלפון וכתובות מייל, בין היתר של ידוענים ופוליטיקאים, אך טרם ידוע היקפו המלא, לאחר שרק חלק קטן ממנו נחשף לציבור. הגארדיאן דיווח שבאותה "דגימה" שנחשפה מצוי מידע אישי על חברת הקונגרס האמריקאית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, וכן פרטים אישיים של השדרן פייר מורגן, שחשבונו בטוויטר נפרץ לאחרונה.
על פי הערכות, גניבת המידע אירעה לפני שהמנכ"ל הנוכחי של טוויטר אלון מאסק השתלט על החברה. חברת אבטחת הסייבר הדסון רוק טוענת שהיא הראשונה שהתריעה על דרישת הכופר.
למרות שלא ידוע כמה מידע נגנב, סמנכ"ל הטכנולוגיה של הדסון רוק, אלון גל, אמר שנראה כי טענותיו של ההאקר אמיתיות. הוא הוסיף שלא נראה שהמידע הנוכחי הועתק מפריצה קודמת, שבה נפגעו 5.4 מיליון חשבונות של טוויטר.
במידע הגנוב שפורסם הופיעו רק 60 מיילים מתוך אלף שנגנבו בפריצה הקודמת, מה שלדברי גל מצביע על כך שכעת מדובר בפריצה שונה, וגדולה בהרבה. "ההאקר מעוניין למכור את המידע דרך שירות מצד שלישי שמוצע על ידי פורום פשעי סייבר", ציין גל.
ההאקר "ריושי" אמר שניצל בעיה במערכת של טוויטר שמאפשרת לתוכנות מחשב להתחבר לשירות כדי לאסוף מידע. טוויטר תיקנה את הפרצה ב-2022, לאחר שזו נוצלה לרעה בפריצה קודמת שפגעה בכ-5 מיליון חשבונות. הנציבות האירית הודיעה ב-23 בדצמבר שבכוונתה לחקור את אותה פריצה.
בנובמבר נקנסה מטא ב-265 מיליון יורו על ידי ה-DPC לאחר שמידע שנאסף מ-533 מיליון חשבונות פייסבוק הודלף לאינטרנט.