סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

החרם הגדול בהיסטוריה
מפסיקות לשחק משחקים: פלייסטיישן ונינטנדו משעות את המשלוחים לרוסיה

ענקיות הגיימינג היפניות מצטרפות לחרם על הקרמלין בעקבות הפלישה של פוטין לאוקראינה - מה שיבוא לידי ביטוי מצד סוני בהשעיית משלוחי התוכנה והחומרה ובסגירת חנויות הפלייסטיישן ברוסיה, ומצד נינטנדו בהפסקה "לזמן הקרוב" של משלוחי כל המוצרים שלה למדינה הפולשת

קונסולות המשחקים פלייסטיישן ונינטנדו משעות את המשלוחים לרוסיה, כך הודיעו ענקיות הגיימינג היפניות שהצטרפו לשורה הולכת וגדלה של חברות בינלאומיות שמפסיקות את הפעילות שלהן במדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה.
מסוני, שבבעלותה פלייסטיישן, נמסר בהצהרה כי חטיבת משחקי המחשב "מצטרפת לקהילה העולמית בקריאה לשלום באוקראינה". עוד הוסיפה החברה: "השעינו את כל משלוחי התוכנה והחומרה, את ההשקה של Gran Turismo 7 ואת הפעילות של חנויות הפלייסטיישן ברוסיה". בסוני הודיעו גם כי הם תורמים 2 מיליון דולר לסוכנות הפליטים של האו"ם ולארגון Save the Children כ"תמיכה בקורבנות של הטרגדיה הזו".
דובר מטעם נינטנדו אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי החברה המייצרת את קונסולת סוויץ' הפופולרית מפסיקה את המשלוחים של כל המוצרים לרוסיה "לזמן הקרוב", אך לא פירט מתי נכנסת ההחלטה לתוקף או לכמה זמן היא צפויה להימשך. "יש שתי סיבות", הסביר. "הראשונה היא עבודות תחזוקה בחנות המקוונת שלנו ברוסיה מאז ה-4 במרץ כי ספקית התשלומים הפסיקה לעבוד עם עסקאות ברובל, והסיבה השנייה היא השיבושים הלוגיסטיים".
1 צפייה בגלריה
פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ'
פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ'
פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ'
(צילום: סוני, נינטנדו)
סוני ונינטנדו מצטרפות בכך למספר רב של חברות בינלאומיות - החל ממקדונלד'ס ועד לאדידס, נייקי וסמסונג - שהכריזו על הפסקה מלאה או חלקית של הפעילות שלהן ברוסיה מאז הפלישה לאוקראינה לפני שבועיים. חלק מהחברות ציינו שיבושים נוספים בשרשראות האספקה בעוד שאחרות הודו שהצעדים נבעו ישירות מהחלטתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להכניס כוחות צבא למדינה השכנה.