סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר

בלעדי
חברת NSO מפטרת 100 עובדים; שלו חוליו פורש מתפקיד המנכ״ל

ירון שוחט ייכנס לנעלי המנכ"ל ואילו חוליו, אחד ממייסדי החברה, יהיה אחראי על המיזוגים והרכישות. במסגרת תפקידו יפעל למציאת רוכש או פתרון שיאפשר לחברת הסייבר ההתקפי, שנכנסה לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי, לצאת לדרך חדשה. NSO: "נצא למהלך התייעלות ורה-ארגון כדי להתאים לאתגרים הבאים"

חברת הסייבר ההתקפי NSO מפטרת כ-100 מ-700 עובדיה, כך נודע ל"כלכליסט". במקביל שלו חוליו, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, פורש מתפקיד המנכ"ל, ואת מקומו יתפוס ירון שוחט. חוליו ימלא את תפקיד האחראי על מיזוגים ורכישות. במסגרת תפקידו החדש יהיה אחראי על מציאת רוכש או פתרון שיאפשר לחברה לצאת לדרך חדשה. שוחט יהיה אחראי להוצאה לפועל של תוכנית ארגון מחדש מקיפה שכוללת שינויים ארגוניים, לצד פיטורי העובדים.
בחודש נובמבר אשתקד נכנסה החברה לרשימה השחורה של משרד הסחר האמריקאי, צעד שלמעשה חסם את יכולתה ליצור עסקאות חדשות או כמעט כל פעילות עסקית חדשה. במקביל מתמודדת החברה כיום עם תביעה של חברת פייסבוק בשל הטענה לחדירה לווטסאפ וכן עם שלל חקירות בעולם על שימוש לא חוקי בתוכנת פגסוס נגד עיתונאים, מתנגדי משטר ועוד. במקביל הוציא משרד הביטחון שורה של הגבלות על יצוא סייבר, אשר מקשה בעיקר על חברות הסייבר ההתקפי שלא מקבלות רישיונות למכירת תוכנה מעבר לחוזים הקיימים.
בתגובה לפניית "כלכליסט" נמסר מהחברה: "החברה תצא למהלך התייעלות ורה-ארגון כדי להתאים לאתגרים הבאים. כחלק מזה יפוטרו כ-100 עובדים, ושלו חוליו יפנה את תפקידו כמנכ"ל כדי להמשיך ולהתמקד בתהליכי המיזוג ומכירת החברה. ירון שוחט, שמילא מגוון תפקידים בהנהלת החברה בארבע השנים האחרונות, יוביל את החברה ואת מהלך רה-הארגון וההתייעלות".
מקורבים לחברה אמרו ל"כלכליסט" שמדיניות הישיבה על הגדר של משרד הביטחון, ההמתנה לאמריקאים וצמצום מתן הרישיונות לשיווק ומכירה של סייבר הובילו כבר חברות לפשיטת רגל וסגירה. שוק הסייבר הישראלי נפגע ממדיניות זו, ואם היא לא תשתנה חברות נוספות עשויות להיסגר.
לאחרונה יצא לדרך הליך פרידה של NSO משלוש חברות אותן רכשה בעבר. הנאמן של שלוש החברות שמפתחות סייבר הגנתי - גאוטילב, קונווקסום ו־Way Out, הצליח למצוא להן רוכש תמורת כ-30 מיליון דולר.
הבעלות על NSO היא כיום בידי חברת טריאנגל, אשר מוחזקת על ידי קרן זרה בשם NOAL SCSP (המוחזקת על ידי הקרן האמריקאית BRG). זו מחזיקה 70.33% ממניותיה של טריאנגל, וקבוצה בראשותו של חוליו (קבוצת ההנהלה) מחזיקה ביתרת מניותיה של טריאנגל (29.67%).