סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"לית טוויטר החדשה לינדה יקרינו יאקרינו יקארינו
מנכ"לית טוויטר לינדה יאקרינו (צילום: Slaven Vlasic/Getty)

היעד החדש של טוויטר: שותפויות עם בכירים מתחומי הבידור והפוליטיקה

הרשת החברתית תנסה להרחיב את עסקיה מעבר לפרסום דיגיטלי; לפי CNBC, המנכ"לית החדשה לינדה יאקרינו טענה בפני משקיעים כי באחרונה נרשם זינוק של עשרות אחוזים בפרסום בפלטפורמה

בטוויטר מתכוונים להתמקד בשותפויות וידאו, יצירה ומסחר כחלק מהמאמצים להרחיב את עסקי חברת המדיה החברתית מעבר לפרסום דיגיטלי, כך לפי מצגת שהגישו הבעלים אלון מאסק והמנכ"לית לינדה יאקרינו למשקיעים.
באתר CNBC דיווחו כי לדברי אדם המקורב לנושא, יאקרינו, שנכנסה רשמית לתפקידה בתחילת החודש, אמרה למשקיעים ביום חמישי שהחברה נמצאת בדיונים ראשוניים עם דמויות פוליטיות ומעולם הבידור ועם חברות המספקות שירותי תשלומים, מו"לים של חדשות וחברות מדיה על שותפויות פוטנציאליות. זו הייתה המצגת הראשונה של יאקרינו למשקיעים.
מאסק רכש את טוויטר בסוף אוקטובר בעסקה בשווי 44 מיליארד דולר, אך מאז נקלעה פלטפורמת הרשת החברתית לשורה של סערות ופרשות, כולל פיטורי מרבית העובדים, הפחתת הניטור על התכנים ועזיבת מפרסמים. המינוי של יאקרינו, לשעבר בכירה ב-NBC יוניברסל, היה אמור לעזור לייצב את העניינים והיווה סימן לכך שבטוויטר ימשיכו לתעדף פרסום דיגיטלי.
במצגת נטען כי כמה חברות גדולות, ובהן וורנר, מונדלז, וולמארט ומקדונלד'ס, חזרו לפרסם בטוויטר לאחר הפסקה. לפי יאקרינו, ההוצאות על פרסום זינקו ב-40% לעומת השנה שעברה בחלק מהקטגוריות, ובהן בריאות ושירותים פיננסיים.
בחברה מתמקדים גם בצמיחת תוכני הווידאו בפלטפורמה. כך למשל קרלסון טאקר, מגיש בכיר לשעבר ברשת פוקס, השיק החודש תוכנית בשם "טאקר בטוויטר", שבה, בין השאר, השתלח בנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.
בטוויטר מקווים כי יוכלו למכור פרסומות וחוזי חסות שישודרו לצד הסרטונים של מפורסמים כמו טאקר ויוצרי תוכן אחרים. המקורב ציין עוד כי יאקרינו סיפרה בימים האחרונים כי מאסק הביע תמיכה חזקה ברעיונות שלה, והקשרים המקצועיים ביניהם התחילו בצורה חיובית.
מטוויטר לא התקבלה תגובה.