סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק, טוויטר. במגמת הצטמקות (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

אחרי ש-90% מהם פוטרו/ברחו: טוויטר נשארה עם 1,000 עובדים בלבד

מאז השתלטותו על הרשת החברתית, הביא אלון מאסק את מצבת כוח האדם בחברה לרמה הנמוכה ביותר שלה מאז 2011. לפני ההשתלטות היו בחברה, לדבריו, 7,500 עובדים במשרה מלאה


אלון מאסק קיצץ את טוויטר לכ-1,000 עובדים
כוח העבודה של טוויטר ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה שנים רבות, בעוד שאלון מאסק מפטר ומקצץ, וחלק מהעובדים בורחים. למעשה, מספר העובדים הנוכחי של עובדים במשרה מלאה בטוויטר עומד על כ-1,000 איש בלבד, כך על פי שני אנשים המכירים את החברה מקרוב, ומבקשים שלא להזדהות.
לפני כמה שבועות אמר מאסק כי בטוויטר, אותה רכש לפני כחצי שנה, נותרו 1,500 אנשי צוות. הוא לא הבהיר אם מספר זה כולל עובדי קבלן. לפי אחד האנשים המכירים את החברה, מספר העובדים האמיתי נמוך בהרבה וקרוב יותר לאלף עובדים, בפרט אם לא מדובר בעובדי קבלן שאינם נחשבים אנשי צוות במשרה מלאה ומבחינה טכנית הם מועסקים על ידי צד שלישי. מאסק, אגב, הפסיק גם את עבודתם של עובדי קבלן רבים.
מאז ההשתלטות של מאסק על טוויטר באוקטובר, הוא קיצץ ללא הרף במספר העובדים. עם סגירת העסקה היה גל פיטורים גדול, ורבים שהתפטרו מרצונם מיד לאחר מכן. מוקדם יותר השנה דווח באינסיידר כי מספר העובדים במשרה מלאה ירד אל מתחת ל-2,000 איש.
התקרבות לאלף עובדים פירושה שמספר העובדם בטוויטר ירד בכמעט 90% מאז כניסתו של מאסק לתפקיד - וחלקם עזבו עוד קודם לכן עם התקדמות הרכישה. לפני מאסק היו לחברה כ-7,500 עובדים.
"הפיטורים המתמשכים משפיעים בכל פעם על קבוצות של עובדים שמחליטים לעזוב, כמו למשל עשרות עובדים מתחום הבטיחות, ההנדסה והמוצר שעזבו מוקדם יותר השנה", אמר אחד המקורבים לחברה.
העובדים הנותרים מתאמצים לעמוד בדרישותיו של מאסק ומתמודדים עם בעיות כמעט קבועות שצצות באתר, כיוון שיש פחות עובדים שיעזרו. יש גם עובדים חדשים שמאסק קיבל, כולל מנהל משפטי חדש, אבל רובם החזיקו מעמד זמן קצר בלבד ןאחרים התקבלו כדי לעבוד באופן נקודתי על פרויקט של בינה מלאכותית, לפי דיווח של אינסיידר.
מאז כניסת מאסק לחברה, עובדים בטוויטר מפוטרים לעתים קרובות ללא הסבר, לאחר שנשלחים לבדיקה דוחות שבועיים על עבודתם, ויש גם כאלה שנחקרו על הדלפות לתקשורת, אמרו המקורבים.
הפעם האחרונה שבטוויטר היו כה מעט עובדים הייתה ב-2011. בינואר של אותה שנה היו לחברה 400 עובדים ולשירות היו אז כ-100 מיליון משתמשים פעילים. כיום, לטוויטר יש יותר מ-250 מיליון משתמשים פעילים.