סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
סקוור של ג'ק דורסי נעה לכיוון הבלוקצ'יין - ומשנה את שמה ל-Block

חברת השירותים הפיננסיים, שהמנכ"ל שלה פרש השבוע מתפקידו בטוויטר, הודיעה על מיתוג מחדש. לפי החברה, השם החדש מגלם בצורה טובה יותר את העסקים שלה; השם הזה גם תואם להתעניינות המפורסמת של דורסי בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. החברה מחזיקה בביטקוין בשווי של 220 מיליון דולר ומציעה פלטפורמה למסחר בנכסי קריפטו

טרנד של מיתוג מחדש? סקוור (Square), חברת השירותים הפיננסיים שאחד ממיסדיה והמנכ"ל שלה הוא ג'ק דורסי, שפרש השבוע מתפקידו כמנכ"ל טוויטר, משנה את שמה לבלוק (Block Inc) - כך דיווחו בוול סטריט ג'ורנל. לפי הודעת החברה, השינוי ייכנס לתוקף בהמשך החודש. הסימול של החברה יישאר SQ.
לפי החברה, השם החדש מגלם בצורה טובה יותר את העסקים שלה מזה הנוכחי, שמקושר לרוב עם שירותי התשלומים שהיא מציעה לסוחרים. השם החדש תואם גם להתעניינות המפורסמת של דורסי במטבעות קריפטו והטכנולוגיה שעומדת מאחוריהם – בלוקצ'יין.
דורסי הפך לאחרונה לאחד התומכים הבולטים בביטקוין, ובמידה מסוימת אף השתמש בסקוור ככלי לקידום ההתעניינות הזו. "איני חושב שיש משהו חשוב יותר בתקופת חיי לעבוד עליו", אמר דורסי בכנס ביטקוין בו השתתף מוקדם יותר השנה.
החברה מחזיקה בביטקוין בשווי של 220 מיליון דולר, ושירות CashApp שהיא מציעה מאפשר למשתמשים לרכוש ולמכור ביטקוין. באוגוסט, החברה הקימה חטיבה חדשה שמטרתה בניית פלטפורמה מבוססת בלוקצ'יין למסחר בנכסי קריפטו.
1 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר
ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר
ג'ק דורסי
(צילום: בלומברג)
דורסי הוא אחד מארבעת המייסדים של טוויטר. ב-2009 ייסד גם את סקוור, שהמוצר הראשון שלה היה קורא כרטיסי אשראי נייד לסוחרים. טוויטר אמנם נהנית מפרופיל גבוה יותר, אך סקוור הפכה לחברה עם שווי השוק הגבוה יותר, שעומד כעת על 92 מיליארד דולר - לעומת 35 מיליארד דולר לטוויטר.
הרווחים של סקוור ב-12 החודשים עד סוף ספטמבר 2021 עמדו על 537 מיליון דולר, בעוד שהמכירות הסתכמו ב-16.7 מיליארד דולר, כך לפי FactSet. לשם השוואה, בטוויטר דיווחו על הפסד של 181 מיליון דולר ומכירות בגובה 5 מיליארד דולר עבור אותה תקופה.
סקוור מצטרפת במהלך הזה לפייסבוק, שבסוף אוקטובר הודיעה על שינוי שמה ל"מטא פלטפורמס" בטענה שהשם החדש משקף את ההתמקדות שלה במוצרי מציאות מדומה ופלטפורמות המכונות "מטאוורס".