סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אילן חביב מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס
חביב אילן, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס (צילום: אתר טקסס אינסטרומנטס)

הישראלי חביב אילן מונה למנכ"ל טקסס אינסטרומנטס

אילן יחליף החל בראשית אפריל את ריץ' טמפלטון, שכיהן בתפקיד 18 שנה; הוא הצטרף לענקית הטכנולוגיה האמריקאית ב-1999 לאחר שזו רכשה את באטרפליי הישראלית, שהיתה הבסיס להקמת מרכז הפיתוח ברעננה, אותו ניהל במשך שלוש שנים; בהמשך שימש בשורת תפקידים בכירים בטקסס אינסטרומנטס

הישראלי חביב אילן מונה למנכ"ל טקסס אינסטרומנטס (TI), מחברות הטכנולוגיה הוותיקות בעולם ומי שנחשבת לחלוצה בתחום המעגלים המשולבים והשבבים – כך הודיעה הלילה (ו') החברה. אילן ייכנס לנעליו של המנכ"ל הנוכחי, ריץ' טמפלטון, ב-1 באפריל. טמפלטון, שכיהן בתפקיד 18 שנה, ימשיך לכהן כיו"ר החברה.
"חביב הוא מנהיג שזוכה לכבוד מצד לקוחות, עובדים ובעלי מניות", אמר טמפלטון בהודעה לעיתונות, "יש לו ניסיון מוכח באספקת תוצאות, מיקוד חזק בחדשנות ותשוקה לנצח, כולם הופכים אותו למנהיג יוצא מן הכלל". אילן עצמו אמר: "זה כבוד להוביל את TI בזמן התקופה המדהימה הזו לחברה ולתעשייה שלנו. השילוב של פורטפוליו המוצרים הרחב, יסודות חזקים של ייצור וטכנולוגיה, גישה לשווקים רבים ועמדות מגוונות מציבים את TI בדרג מיוחד של חברות".
אילן (54) הצטרף ל-TI ב-1999, כשהחברה רכשה את Butterfly הישראלית, שהיתה הבסיס להקמת מרכז הפיתוח של החברה ברעננה, אותו ניהל אילן במשך שלוש שנים. ב-2014 הוא מונה לסגן נשיא בכיר, ב-2020 מונה לסמנכ"ל התפעול של החברה וב-2021 לדירקרטוריון שלה. לאילן תואר ראשון ושני בהנדסת אלקטרוניקה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
"היתה לי הזכות לעבוד בצמוד לריץ' לאורך התקופה שלי ב-TI", אמר אילן, "הוא הפך את החברה למה שהיא היום, והנהיג במחויבות בלתי-מתפשרת ל-TIולאנשים שלנו".
TI, שהוקמה בגלגולה הראשון ב-1930, ובגלגולה הנוכחי ב-1951, מעסיקה כ-31 אלף עובדים. בין התחומים שבהם היתה שחקנית מובילה ואף חלוצה לאורך השנים מנויים טרנסיסטורי סיליקון ומיקרו-מעבדים מוקדמים. עובד TI ג'ק קירבי המציא את המעגל המשולב הראשון ב-1958, ב-1956 עיצבה החברה וייצרה את הרדיו טרנזיסטור הראשון וב-1967 המציאה את מחשבון הכיס. בשנות ה-80, היתה מהשחקניות הראשונות בתחום הבינה המלאכותית. ב-2021 עמדו הכנסות TI על 18.34 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה על 7.77 מיליארד.