סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 28.1.21 אורן קניאל מנכ"ל אפספלייר
אורן קניאל, מנכ"ל אפספלייר (צילום: תומי הרפז)

אורן קניאל, מייסד אפספלייר: ChatGPT הוא שינוי יותר גדול מהאייפון

לאחר שהיוניקורן שיסד יחד עם רשף מן חשף כלי למדידת הפעילות שנכנסת דרך התוספים של ChatGPT, מגלה קניאל בריאיון לכלכליסט: "עד היום לא חשבתי שנראה אירוע כמו האייפון, אבל היום אני מאמין שה-AI והצ'אט יחוללו שינוי הרבה יותר מפתיע ומהיר"

אורן קניאל אחד ממייסדי היוניקורן אפספלייר (AppsFlyer) ומנכ"ל החברה סבור כי האנושות ניצבת לפני שינוי גדול יותר מזה שאירע בעקבות חשיפת האייפון. "זו מהפכה מטורפת לדעתי בהרבה מאוד תחומים - וזה אירוע מכונן יותר מהאייפון", הוא קובע בריאיון לכלכליסט, לאחר שהחברה שלו חשפה כלי למדידת הפעילות שנכנסת דרך התוספים של ה-ChatGPT.
"באופן כללי, אם מסתכלים על האייפון, רואים שאפל נולדה שם מחדש ושינתה את החיים באופן קיצוני. עד היום לא חשבתי שנראה אירוע כזה כמו האייפון, אבל היום אני מאמין שה-AI והצ'אט יחוללו שינוי הרבה יותר מפתיע ומהיר. החברות הכי גדולות בעולם תעבורנה שינויים מאוד קיצוניים. לא נראה חברות שזה לא ישפיע עליהן. זה ישנה את כל בעלי המקצוע - ממתכנתים ועד כותבי תוכן. לא יעבור זמן רב עד שהוא יידע לכתוב קוד יותר טוב מבני אדם".
אפספלייר הוקמה בשנת 2011 על ידי קניאל ורשף מן. כיום, החברה מעסיקה יותר מ-1,500 עובדים, משרתת יותר מ- 12,000 לקוחות ומשתפת פעולה עם יותר מ-10,000 שותפים טכנולוגיים.
כלי המדידה שהשיקה החברה עבור התוספים של ChatGPT מאפשר לאנשי שיווק למדוד את פעילות הלקוחות שלהם דרך התוספים של ChatGPT בכל הפלטפורמות - אפליקציות מובייל, טלוויזיות חכמות ואתרי אינטרנט - כמו גם פעילויות שיווק אורגניות או ממומנות. זאת, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים באמצעות שימוש ב-Data Clean Rooms, המאפשר מדידה מדוייקת של התעבורה שמגיעה מ-ChatGPT.
"התוספים של ChatGPT מציגים הזדמנות מהפכנית לחיבור בין חברות וצרכנים, בנוסף לממשקים הקיימים באתרי האינטרנט ובאפליקציות לנייד", אומר קניאל. "כתעשייה, יש לנו הזדמנות לבנות את העולם החדש הזה בצורה אחראית על ידי מיקסום הערך לצרכן, חווית המשתמש ופרטיות המידע. העולם החדש הזה אינו תלוי במצב הקיים ובאבני הבנייה המוכרים, לנו כמו קובצי Cookie או מספרים מזהים של מכשירים (Device Identifiers)".
בהתייחסו למצב החברה והשוק אומר קניאל: "אפספלייר כבר שלוש שנים מדלגת בין משברים, כשהאחרון היה IOS14 שאילץ אותנו לחשוב אחרת ועל בסיס השינוי שנעשה שם, המוצר שלנו פותח. היינו מאוד צנועים בהוצאות והסתערנו על השוק ליצירת הכנסות. אנחנו כבר הרבה זמן נמצאים בתהליך התייעלות, לא הגדלנו כח אדם כמעט שנה ורצינו לעשות יותר עם מה שיש. בסופו של דבר, בתקופה הזו ההכנסות שלנו צמחו. בזכות האילוצים של הקורונה הצלחנו להפוך להרבה יותר יעילים. החלטנו לא לעשות ספאק אף על פי שיש לנו הכנסת מתאימות לכך, כי אנחנו יודעים שזו תקופה מאתגרת שצריכה את תשומת הלב שלנו".