סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חזקה בדיפ-דאטה: פרוטנטקס גייסה 45 מיליון דולר לניטור בעיות במערכות אלקטרוניות

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה מבוססת מידע עמוק שיודעת לזהות תקלות וביצועים לקויים של מערכות מורכבות בזמן אמת. "חברות הענק הבינו שהבעיה של אמינות בזמן השימוש בדאטה סנטר היא קריטית ואנחנו בנויים לפתרון הבעיה ויודעים לנטר את הביצועים ואת הבריאות של המוצרים"

חברת פרוטנטקס (proteanTecs), שמפתחת טכנולוגיה מבוססת דיפ-דאטה לניטור בריאות מערכות אלקטרוניות, גייסה 45 מיליון דולר במסגרת הרחבה של סבב C מקרן Addition ובכך משלימה גיוס של כ-100 מיליון דולר בעשרה חודשים. סכום הגיוסים הכולל של החברה עומד כעת על כ- 200 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מתווסף לגיוס שבוצע בספטמבר 2021 בהובלת Koch Disruptive Technologies (KDT), אליהם הצטרפו גם חברת פורש SE, קרן ההשקעות של חברת פולקסווגן, MediaTek, Advantest וצ'מפיון מוטורס, חברת הבת של Allied Group.
פרוטנטקס הוקמה בשנת 2017 על ידי יוצאי מלאנוקס – שי כהן המשמש היום כמנכ"ל; אוולין לנדמן, סמנכ"לית טכנולוגיות ראשית; ורוני אשורי, סמנכ"ל תפעול ראשי, אליהם חברו גם יהל דוד, יובל בונן ואייל פיינה, המגיעים מעולמות ה-data science, תוכנות ביג-דאטה ותכנון שבבים. מטה החברה ממוקם בחיפה ויש לה משרדים בתל אביב, בקליפורניה, בניו ג'רזי, בהודו ובטאיוואן. החברה מעסיקה כיום כ-200 עובדים גלובלית, כ- 100 מהם בישראל.
1 צפייה בגלריה
פרוטאנטקס proteanTecs
פרוטאנטקס proteanTecs
צוות פרוטאנטקס
(צילום: אלעד גרשגורן)
בשיחה עם כלכליסט אומר כהן: "הסבב שלנו נחלק לשלוש פעימות לפני שנה התחלנו עם קוך והפנימיים ואז הוספנו משקיעים אסטרטגיים. השווי שבו אדישן השקיעה שונה משמעותית מהשווי שבו השקיעה קוך. השוק התקדם בזכות העבודה שחברות הענק הבינו שהבעיה של אמינות בזמן השימוש בדאטה סנטר היא בעיה קריטית ואנחנו בנויים לפתרון הבעיה ויודעים לנטר את הביצועים ואת הבריאות של המוצרים, ולהתריע מראש על הבעיות. אני חושב שזה בא לידי ביטוי גם בכך שההכנסות שלנו עולות בקצב עצום לאחרונה. היה לנו מזל שהשוק התעורר בתזמון הנכון. ציפינו שהבעיה תצוף להנהלות בכירות, תוך הבנה שחייבים להתמודד איתה".