סגור
מהפכת שבבי העתיד הפניית דף כתבה

"אינטל יודעת ליצור מעבדים, יחידות תקשורת ושבבים – ועכשיו היא מחברת את הכל ביחד"

בקצה של כל שירות או מוצר שאנחנו רואים כמובן מאליו, נמצא דאטה סנטר שצריך לנתח הרים של מידע – ולעשות את זה מהר. הפתרון הוא מעבדי תשתיות (IPU) שיחליפו את המעבדים הוותיקים. גוגל כבר בפנים

ההמלצה שאתם מקבלים על סרט בנטפליקס, התיוג האוטומטי של התמונה שלכם ברשת החברתית, ואפילו התזוזה של הרכב קצת ימינה בשביל למנוע התנגשות לאחר שהמצלמה זיהתה מכשול – כל אלה יכולים לקרות בזכות המשאב החשוב ביותר של המאה ה-21: מידע.
בינה מלאכותית ולימוד מכונה, יחד עם יכולות מחשוב ותיקות יותר, הופכים הרים אדירים של מידע לידע שמוביל תהליכים – ואת כל מה שאנחנו חווים כפיצ'ר מובן מאליו במוצר שלנו.
ההרים האלה הם הדאטה סנטרים. אליהם נאסף המידע, שם הוא מאוחסן, מעובד ומנותח, ומהם יוצא המידע חזרה אלינו. עם כל יום שעובר, כמות המידע רק הולכת וגדלה והמהירות הנדרשת להתמודד איתה רק הולכת וגוברת. והכל צריך לקרות בשניות ספורות.
בדאטה סנטרים המתקדמים בעולם יש דיסקים ששומרים מידע, נקודות גישה, שבבים גרפיים, רכיבים שאחראים לאבטחה ורכיבים שמריצים בינה מלאכותית כדי לעבד את המידע, אבל במרכז של כל אלה נמצאים המעבדים הראשיים, ה-CPU. הבעיה שאלו כבר לא עומדים בעומס.
2 צפייה בגלריה
 עידו דינרמן, מנהל ההנדסה של מוצרי ה-IPU באינטל
 עידו דינרמן, מנהל ההנדסה של מוצרי ה-IPU באינטל
עידו דינרמן, מנהל ההנדסה של מוצרי ה-IPU באינטל
(אדריאן סבל)
מעבד נפרד לדאטה סנטר
"בתצורה הנוכחית, רוב המבנה וניהול הדאטה סנטר יושבים על ה-CPU", מספר עידו דינרמן, מנהל ההנדסה של מוצרי ה-IPU באינטל. "אז יש לנו מעבד יקר, שהמטרה שלו הייתה לעבוד עבור הלקוח, אבל בפועל הוא מנהל גם את התשתית.
"לקוחות בדקו וגילו שכמעט 30% מכוח המחשוב שלהם הולך לאיבוד לטובת ניהול התשתית, וזה לא רווחי עבורם. התקשורת והניהול התחילו להיות צוואר בקבוק ששואב יכולות מה-CPU, וזה הפך להיות תקורה גבוהה מדי עבור פעילות שוטפת. זה גם לא יעיל".
ה-IPU הוא הפתרון החדש שמציעה אינטל להורדת העומסים המיותרים מה-CPU בדאטה סנטרים. זהו מעבד תשתית, Infrastructure Processing Unit. בזמן שה-CPU הוא מעבד מאוד כללי שיודע לעשות הרבה מאוד פעולות לטובת צרכנים שונים, וה-GPU ממוקד בגרפיקה, תפקידו של ה-IPU הוא לנהל ולשבץ את המידע בתוך הדאה סנטר".
לדברי דינרמן, "ה-IPU הוא שבב הרבה יותר גדול ומורכב מצ'יפ תקשורת מסורתי. הוא אמנם ממשיך לספק את הקישוריות לעולם החיצוני, אבל יש עליו אוסף גדול של מעבדים והוא מריץ תוכנה שלמה משלו. הוא בעצם מערכת מחשוב עצמאית שמשמשת מצד אחד שער לעולם החיצון, ומצד שני מנהלת את כל המידע, איך הוא עובר בתוך הדאטה סנטר, בין החלקים השונים שלו".
יד ביד עם גוגל
ה-IPU פותח כחלק מנקודת מבט הוליסטית שלמה שפיתחה אינטל לגבי המחשבה כיצד צריך לפעול דאטה סנטר מודרניכדי לספק מענה ללקוחות שלה, אינטל מפתחת כיום גם מתגים מתקדמים – צמתים שמחברים בין שרתים שונים, שניתנים לתכנות ולהתאמה לדרישות שונות ומגוונות של הלקוחות, בהתאם למבנה הדאטה סנטר שלהם. לצד זה אינטל מציעה את Silicon Photonics שבאמצעותו המידע עובר דרך סיבים אופטיים בדאטה סנטרים. באמצע, בלב הפועם של השרת נמצא ה-IPU.
"אנחנו הבנו שקשה מאוד לנחש מה כל לקוח רוצה, כי כל אחד רוצה משהו שונה, וכי הדבר הנכון הוא להתחבר לאחת החברות הגדולות, כדי להראות שאנחנו יכולים לבצע התאמות ספציפיות לקוח. וזה אכן מה שעשינו", הוא מסביר. "חברנו לגוגל ופיתחנו יחד איתם את הפתרון לדאטה סנטרים שלהם, החל בקביעת ההגדרה של איך הארכיטקטורה נראית וכלה באיך ממשים את השבב. בעבודה כתף אל כתף יחד איתם פיתחנו את Mount Evans שהוא למעשה ה-IPU הראשון. זו הייתה המדרגה הגבוהה ביותר שלנו, הכניסה לשוק הזה".
באינטל אומרים ש-Mount Evans מסוגל לתמוך בהעברת עד 200 מיליון חבילות מידע בשנייה באמצעות עד 16 מיליון קישורים מאובטחים שנוצרים בדאטה סנטר. ה-IPU החדש יכול להוריד עומסי עבודה מהמעבד הראשי ולהתחבר לעד 4 מעבדי Xeon. בשלבים הבאים הוא גם יוכל להאיץ את הגישה לאחסון וכך בעצם להעברת הנתונים ברשת, ובשלבים לאחר מכן גם להתחיל לטפל בפעולות הצפנה ופיענוח כדי לחסוך מהמעבד הראשי עוד עבודה.
2 צפייה בגלריה
חלק מצוות הפיתוח של ה-IPU
חלק מצוות הפיתוח של ה-IPU
חלק מצוות הפיתוח של ה-IPU
(אדריאן סבל)
כמו חיבור של סטארטפים בתוך אינטל
"אנחנו משלבים שנים רבות של ניסיון בתחום של תקשורת ומחברים את זה לארגונים אחרים בתוך אינטל שיודעים לעשות דחיסת מידע ואבטחה וחיבורי מערכות CPU", מסביר דינרמן על הסיבה שאינטל נבחרת להיות שותפה בפרויקטים כאלה.
"אפשר להסתכל על זה כמו על חיבור של כמה סטרטאפים וחברות טכנולוגיה כדי ליצור מוצר אחד מאוד מורכב. אינטל יודעת לעשות שבבים, ליצור פתרונות קישוריות לרשת, וליצור מעבדים לפי דרישה. החברה עושה את זה במשך שנים, ועכשיו היא יודעת איך לחבר את הכל יחד בתוך ה-IPU עצמו".
יחידת ה-IPU עובדת למעשה כארגון בפני עצמו בתוך אינטל – חברה בתוך חברה, בדומה ליחידה שמפתחת את ה-CPU. היא אחראית לתכנון הלוגיקה, התכנון הפיזי, האישור, והבדיקה לפני ואחרי ה"סיליקון" (ייצור המעבד).
"אנחנו יחידת פיתוח שלמה. זה מה שהופך את הארגון הזה לכל כך מיוחד. יש לנו הבנה עמוקה של השוק. אנחנו לא יחידה שמקבלת הוראות מרחוק ומייצרת לפי זה את השבב", אומר דינרמן, "כשאתה בודק את המטרות של אינטל הגדולה, על כל 120 אלף עובדיה, ואתה רואה שפט גלסינגר, מנכ"ל החברה, סימן את ה-IPU כאחד מעשר המטרות של החברה, אז אתה מבין שאתה חשוב ומשמעותי. האימפקט אדיר.
"אם לפני כמה שנים כשהיינו מתחילים לתכנן שבב היינו יודעים איך זה בדיוק יסתיים בעוד שנתיים, ומה יקרה פחות או יותר בכל שבועוהכל היה מאוד ניתן לחיזוי, היום הכל נושם. הלקוחות שלנו זזים נורא מהר עם קצב רעיונות מאוד גבוה ואנחנו צריכים להיות מסוגלים להגיב לזה, עם הפתרון המתאים בזמן המתאים".
רוצה לקחת חלק בפיתוח שישנה את עולם המידע? היכנסו לאתר\השאירו פרטים>>