סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אפל למחוקקים בארה"ב: חוקי ההגבלים העסקיים יגדילו את הסיכון לפרצות אצל בעלי אייפון

באפל טוענים כי העברת "חוק שווקי האפליקציות הפתוחים" ו"חוק הבחירה המקוונת והחדשנות האמריקאית", שנועדו לצמצם את המונופול של אפל וגוגל בתחום חנויות האפליקציות, מהווה סכנה לפרטיות ומסכנת את הצרכנים

במכתב ששלחה אתמול למחוקקים בארה"ב אתמול הזהירה אפל כי חוקי ההגבלים העסקיים הנדונים בסנאט יגדילו את הסיכון לפרצות אבטחה אצל בעלי אייפון, בין השאר כיוון שיוכלו לאפשר "הורדה צדדית", כפי שמכונה הורדת תוכנות שלא מחנות האפליקציות. ההתנגדות של אפל משקפת חשש גובר של יצרנית האייפון מ"חוק הבחירה המקוונת והחדשנות האמריקנית", ומ"חוק שווקי האפליקציות הפתוחים", שאמורים לעלות לדיון השבוע.
"החוקים האלה מסכנים את הצרכנים עקב הסכנה לפרטיות שהם גורמים", אמר המנהל הראשי של אפל לענייני ממשל, טימותי פוודרלי, במכתב ששלח לוועדת המשפטים של הסנאט. אפל משכה ביקורת מצד רגולטורים בשנים האחרונות עקב השליטה שלה באפ-סטור, שהיא הדרך היחידה להוריד ולהתקין תוכנות על גבי האייפון.
אפל לוקחת חלק מההכנסות שבין 15% ל-30% על רכישות דיגיטליות שנעשות באמצעות חנויות האפליקציות שלה. חוק הבחירה המקוונת והחדשנות האמריקנית, שהועלה ע"י הסנאטורים איימי קלובוכר וצ'אק גראסלי, אמורים לאסור על פלטפורמות דומיננטיות לתעדף את המוצרים שלהן על פני אלה של יריבותיהן. לדבר עשויות להיות השלכות משמעותיות עבור חברות כמו אפל וגוגל, שמארחות אפליקציות יריבות בחנויות האפליקציות שלהן, לצד אלה שלהן, וגם עבור אמזון, שמוכרת מוצרים שלה בשווקים שהיא מפעילה לצד מותגים של חברות אחרות.
חוק שווקי האפליקציות הפתוחים, שהוצג על ידי הסנאטורים ריצ'רד בולמנטל ומרשה בלקברן, אמור למנוע באופן דומה מפלטפורמות לתעדף את המוצרים של החברה שמפעילה אותן, אך ממוקד יותר בחנויות אפליקציות. החוק אמור למנוע מחברות בעלות חנויות אפליקציות דומיננטיות, כמו אפל וגוגל, להתנות את הפצתן של אפליקציות בכך שמפתחיהן ישתמשו במערכת התשלום של הפלטפורמה, לדוגמה. אפל, מנגד, טוענת שהשליטה שלה באפ-סטור שלה חיונית כדי שתוכל לאבטח ולשמור על לקוחותיה. אחרת, לטענתה, משתמשים יוכלו להתקין נוזקות, ולא יהיה ביכולתה לפקח על כך.