סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה דל Dell
מטה דל (מתוך אתר ויקיפדיה)

יצרנית המחשבים דל הודיעה על פיטורים של מעל 6,600 עובדים

הפיטורים מגיעים על רקע הצניחה בביקוש למחשבים ניידים ומייצגים כ-5% מכלל כוח האדם העולמי של דל

יצרנית המחשבים דל (Dell Technologies) מתכוונת לפטר 6,650 עובדים, זאת על רקע הצניחה בביקוש למחשבים אישיים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. בכך מצטרפת דל לרשימה גדלה והולכת של חברות טכנולוגיה שהכריזו בחודשים האחרונים על פיטורים של אלפי עובדים.
לדבריו של סמנכ"ל התפעול ג'ף קלארק, החברה חווה תנאי שוק "שממשיכים לשחוק את התוצאות" זאת בשילוב עם חוסר ודאות לגבי העתיד. לפי דובר החברה, הקיצוצים מייצגים כ-5% מכלל כוח האדם של העולמי של דל.
לאחר זינוק במכירות המחשבים במהלך הקורונה והסגרים הנלווים, דל ויצרניות חומרה אחרות חוות כעת ירידה חדה בביקוש. חברת המחקר IDC פרסמה כי לפי נתונים ראשוניים משלוחים של מחשבים אישיים צנחו בחדות ברבעון הרביעי של 2022. מבין החברות הגדולות דל רשמה את הירידה הגדולה ביותר - צניחה של 37% לעומת התקופה המקבילה ב-2021. כ-55% מההכנסות של דל מקורן במחשבים האישיים.
קלארק כתב בהודעה לעובדים כי צעדים שננקטו עד כה לחסכון בעלויות, ביניהם הקפאת גיוסים והגבלת הנסיעות, אינם מספיקים יותר. תוכניות הארגון מחדש בחטיבות השונות ביחד עם הקיצוצים בעובדים נתפסים כהזדמנות להגביר את היעילות.
חברות נוספות בתעשייה שהכריזו בחודשים האחרונים על פיטורים כוללים את HP, החשופה כמו דל לשוק המחשבים האישיים, שהודיעה בנובמבר על פיטורי 6,000 עובדים, וכן את סיסקו ו-IBM המתכננות כל אחת לפטר כ-4,000 עובדים. עבור כל שנת 2022 הכריזו בסקטור על קיצוצי 97,171 עובדים, עלייה של 649% לעומת שנה קודם לכן, כך לפי נתונים שאספו בחברת ייעוץ צ'לנג'ר, גריי אנד כריסמס.