סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לשחק בארקייד מהנייד: ג'ייגנטיק גייסה עוד 7 מיליון דולר

החברה מפתח תקווה מייצרת מכונות מנוף הנשלטות מרחוק בעזרת יישומון. ג'ייגנטיק השלימה את הסבב במטרה להגיע לרווחיות עד סוף השנה וגייסה עד כה 16 מיליון דולר. החברה הכניסה בשנה שעברה 40 מיליון דולר ודיווחה כי המשחק שלה הוא בין 100 המכניסים ביותר בארה"ב כיום

חברת ג'ייגנטיק (Gigantic) הודיעה היום (ג') כי השלימה סבב גיוס בסך שבעה מיליון דולר. החברה פיתחה יישומון, קלואי (Clawee), בו שחקנים מפעילים מרחוק מכונת מנוף אמיתית וזוכים בפרסים. את סבב הגיוס הובילו MoreTech Ventures, Vgames ו-NFX Capital. סך גיוסי החברה עומד על 16 מיליון דולר עד כה.
החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי שניים: המנכ"ל רון ברייטמן ועודד פרומר. ג'ייגנטיק מעסיקה כיום כ-120 עובדים, בהם צוותי פיתוח בישראל ובאוקראינה. בעזרת היישומון ניתן לשלוט מכל מקום בשידור וידאו חי במכונות מנוף אמיתיות, הנמצאות במשרדי החברה בפתח תקווה. השחקנים יכולים לזכות בפרסים שנשלחים עד לפתח ביתם. ג'ייגנטיק דיווחה כי האפליקציה היא בין 30 המשחקים המובילים בארצות הברית לפי מספר הורדות, ובין 100 המשחקים המכניסים ביותר.
"זו תקופה מאתגרת לגיוס הון והרגשנו את זה", העיד ברייטמן בשיחה עם "כלכליסט". "הקרנות איתן דיברנו התלהבו ממה שאנחנו עושים וחלק התקדמו איתנו מאוד. אך ככל שעבר הזמן, ראינו שהקרנות החלו לחשוש - ממצב השוק, לא לגבינו. קיים חשש לבצע עסקאות. זה באמת היה מאתגר. למזלנו, יש לנו מוצר ייחודי, תוצאות יפות וצמיחה יפה. התחלנו לשנות כיוון לעבר רווחיות כבר בתחילת השנה, מה שהוכיח את עצמו. כבר לפני חודשיים התחלנו לראות את השיפור במדדי הרווחיות של המשחק, מה שנסך ביטחון בקרנות שדיברו איתנו". ברייטמן מעריך כי החברה תגיע לרווחיות לקראת סוף השנה. ג'יינגטיק אמנם גייסה שבעה מיליון דולר, אך הותירה למשקיעים אפשרות להשקיע עוד שלושה מיליון דולר באותם תנאים בהם השלימה את סבב הגיוס הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
רון ברייטמן מייסד משותף ומנכ"ל Gigan ועידת גיימינג
רון ברייטמן מייסד משותף ומנכ"ל Gigan ועידת גיימינג
רון ברייטמן, מייסד משותף ומנכ"ל Gigantic ועידת גיימינג
(צילום: יריב כץ)
מנכ"ל ג'יינגטיק הסביר כי החברה השלימה את סבב הגיוס כדי להאריך את 'מסלול ההמראה' בדרך לרווחיות, "כי מרגע שנהיה רווחיים, מסלול ההמראה יהיה אינסופי". ברייטמן העיד כי סימנים להאטה בשוק המובייל החלו להופיע בסוף השנה שעברה, "אבל זה לא התקרב למה שקורה בחודשים האחרונים. החלטנו שמעבר לרווחיות היא ההחלטה הנכונה עבור החברה. היו לנו 40 מיליון דולר הכנסות בשנה שעברה, שזו צמיחה של 100% לעומת השנה שקדמה לה. צמיחה הייתה המנטרה של שנה שעברה, השנה זו רווחיות". ברייטמן הוסיף כי החברה מפתחת כמה פיצ'רים חדשים: "חלקם בעבודה ואילו חלקם כבר יושמו. אלו פיצ'רים גדולים במוצר שמשפרים את שימור השחקנים ואת חווית השחקן". החברה גם מתכננת להיכנס לשווקים נוספים.
אתם נתקלים בקושי ברכישת משתמשים חדשים (User Acquisition)?
"להיפך, נהיה יותר זול לקנות שחקנים. אני מניח שזה משום שחלה התמתנות בתחרות בשוק. חברות היו שופכות כסף בצורה קיצונית, חלקן אפילו שפכו כסף כי הן לא רצו להראות רווח, מה שהעלה את מחירי השיווק בצורה פסיכית. עכשיו מקצצים, מוציאים רק מה שמשתלם להוציא. השיווק בחודשיים-שלושה האחרונים מחזיר את עצמו הרבה יותר מהר".