סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
עובדות נינטנדו בארה"ב העידו על שנים של הטרדות ואפליה

נשים שהועסקו בחברת קבלן של יצרנית המשחקים היפנית אמרו כי החברה השתיקה תלונות על הטרדות מיניות. בתחקיר שפורסם על ידי "קוטאקו", הן העידו על אפליית שכר על רקע מגדרי וכי החטיבה האמריקאית של נינטנדו מנעה מהן הזדמנויות קידום בתוך החברה

נינטנדו טיפחה לאורך השנים תדמית נקייה, של חברת משחקים ידידותית לכל המשפחה. אולם בחודשים האחרונים נחשפו תלונות שהוגשו למועצה הלאומית ליחסי עבודה בארצות הברית (NLRB). באפריל, הואשמה החטיבה האמריקאית של נינטנדו כי פיטרה את אחד מעובדי הקבלן שלה משום ששאל שאלה בנושא איגודי עובדים. לפני כשבועיים, הוגשה תלונה שנייה, לכאורה בגין "חוקים נוקשים". במסמך נכתב כי בניגוד לחוקי התעסוקה בארצות הברית, נקטה החברה צעדי נקם והענישה עובדים שרצו לשפר את תנאי העסקתם ולהקים איגוד.
תחקיר חדש מאת אתר "קוטאקו" אסף עדויות מאת 10 נשים שעבדו בנינטנדו אמריקה בעשור האחרון, הגורסות כי נפגעו מהטרדות מיניות בזמן שהועסקו בחברה וכי נינטנדו סיכלה את קידומן המקצועי על בסיס אפליה מגדרית. אחת מעובדות הקבלן, שצוטטה כ"האנה", העידה כי החברה הורתה לה להימנע מלדון בהתנהגות בלתי-נאותה מצד אחד העובדים, שפרסם תכנים מיניים בוטים בצ'אט הקבוצתי של צוות העובדים.
האנה גם גרסה כי גילתה שהיא קיבלה שכר שעתי נמוך בשלושה דולרים לעומת עמיתיה הגברים. עובדות נוספות הלינו אף הן על שכר נמוך. אחת קיבלה את אותו שכר בסיס במשך שש שנים, עד שהיא קיבלה הצעת עבודה נוספת ואיימה להתפטר. אחרת קיבלה הצעה בעלת שכר כפול מזה שקיבלה בנינטנדו.
2 צפייה בגלריה
מתוך המשחק Legend of Zelda Skyward Sword
מתוך המשחק Legend of Zelda Skyward Sword
מתוך המשחק Legend of Zelda Skyward Sword
(צילום: נינטנדו)
חלק מהעובדות לשעבר ציינו את שמו של מלווין פורסט (Melvin Forrest), מנהל צוות בקרת איכות בחטיבה האמריקאית של נינטנדו. הנשים טענו כי פורסט נהג לחזר אחר רבות מהן בצורה בלתי-רצויה והעיר באופן תדיר על המראה שלהן ועל משקלן. המנהל היה אחראי על סידור משמרות העבודה של עובדי הקבלן והחליט מי מהם יקבל עבודות נוספות בעתיד, אז העובדות נאלצו להבליג על התנהגותו. אחת העובדות העידה כי אחד העובדים הבכירים נהג לעקוב אחריה במשך חודשים, אך איים להוביל לפיטוריה אם היא תדווח על כך.
אחת הטענות שעלו תכופות בתחקיר היא שנינטנדו מיעטה לספק הזדמנויות קידום לנשים. "הסיכויים להפוך לעובד במשרה מלאה גרועים יותר עבור נשים. בדרך כלל הגברים זכו לקידום. בדרך כלל כולם חברים אחד של השני", העידה עובדת אלמונית שעבדה על המשחק "Legend of Zelda: Breath of the Wild". בתחקיר נטען כי אחת הסיבות לכך שהבעיות הללו נמשכו זמן כה רב היא תת-הייצוג של נשים במשרדיה האמריקאים של נינטנדו. נשים מהוות 10% בלבד מצוותי בקרת האיכות (QA) של נינטנדו. נתוני החטיבה האמריקאית חושפים כי נשים מהוות 37% בלבד מכלל עובדי החברה בארצות הברית במשרה מלאה.
2 צפייה בגלריה
מתוך המשחק Super Mario 3D World + Bowser's Fury
מתוך המשחק Super Mario 3D World + Bowser's Fury
מתוך המשחק Super Mario 3D World + Bowser's Fury
(צילום: נינטנדו)
נינטנדו לא הגיבה על התחקיר. עם זאת, בנובמבר הגיב מנכ"ל החטיבה האמריקאית, דאג באוזר (Doug Bowser), על התביעות והדיווחים שפורסמו על אודות ההטרדות המיניות והאפליה המגדרית במשרדי יצרנית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) שיצאו לאור בחודש יולי שעבר. "יחד עם איתכם, עקבתי אחר ההתפתחויות באקטיוויז'ן בליזארד בעניין הדיווחים על הטרדות מיניות וסביבת העבודה הרעילה. עדויות אלה מטרידות ומדאיגות בעיניי. הן מנוגדות לערכיה של נינטנדו, אמונותיה ומדיניותה".