סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אדיוניקס גייסה 27 מיליון דולר לשיפור ביצועי סוללות לרכב

החברה שהקימו ד״ר מושיאל ביטון, ד״ר ולדימיר יופיט וד״ר פריד טריק פיתחה דרך ייחודית להארכת חיי הסוללה באמצעות שינוי המבנה הפיזיקלי שלה, במקום שינוי כימי. את סבב הגיוס הובילה דיפ אינסייט, שהקים ג'ף הורינג, מייסד אינסייט פרטנרס

חברת אדיוניקס (Addionics), המפתחת טכנולוגיה לשיפור ביצועי סוללות חשמליות, גייסה 27 מיליון דולר בסבב A. בכך, השלים הסטארט-אפ הישראלי גיוסים בסך של כ-40 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Deep Insight - קרן השקעות בתחום הDeep-tech שהקים ג'ף הורינג, מייסד Insight Partners - יחד עם קרן Catalyst שבה שותף יאיר שמיר, דלק מוטורס וד"ר בעז שורץ, לשעבר מנכ"ל דויטשה ישראל. בנוסף, השתתף בסבב ד"ר דיוויד דיק, מבכירי טסלה לשעבר, שגם יצטרף כחבר לדירקטוריון החברה. אדיוניקס פעילה בישראל ובלונדון ומעסיקה צוות של כ-20 עובדים, שצפוי לגדול.
במסגרת Round A זכתה אדיוניקס לתמיכה ממשקיעים פיננסיים ואסטרטגיים נוספים, שהשתתפו בו ו. ביניהם ניתן לציין את Novelis, JX Nippon Mining & Metals, International, 8090 Partners, Talcar Corporation GiTV, Magna, קרן השקעות האימפקט הישראלית, Bridges; כמו גם את (Doral Energy CVC (Doral Energy Tech Ventures ו-Union Tech Ventures; וכן משקיעים קיימים שהשקיעו בסבב הנוכחי, ביניהם, Vasuki Global Tech Fund ו-NextGear Ventures.
אדיוניקס הוקמה על בסיס התובנה כי הצורך באגירת אנרגיה בכלל ובסוללות מתקדמות בפרט הפך להיות יעד אסטרטגי עבור שווקים רבים, לרבות שוק הרכבים החשמליים, שמתפתח במהירות מסחררת בשעה שבתחום הסוללות, הטכנולוגיות והשיפורים היו מועטים יחסית ב-30 שנים האחרונות. במטרה לתת מענה לאתגר זה הגו המייסדים, ד״ר מושיאל ביטון, ד״ר ולדימיר יופיט וד״ר פריד טריק, את הרעיון לשיפור הסוללה באמצעות שינוי ושיפור המבנה הפיזיקלי שלה. זאת, בניגוד לרוב החברות הפעילות בתחום, שמתמקדות דווקא בכימיה של הסוללה.
2 צפייה בגלריה
אדיוניקס
אדיוניקס
צוות אדיוניקס
(צילום: אדיוניקס)
הפתרון של החברה כולל תהליך לייצור אלקטרודות תלת-ממדיות (במקום דו-ממדיות) שמביאות לשיפור כלל ביצועי הסוללה - בדגש על אנרגיה גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה. בענף הרכב המשמעות היא שיפור טווח נסיעה במקביל להפחתת זמן הטעינה. "אנחנו מאפשרים לשפר ב-20% -30% את ביצועי הסוללה", אומר ל"כלכליסט" ד"ר ביטון. "אנחנו בעצם משנים את הארכיטקטורה של הסוללה. פיתחנו במשך כמה שנים את הרכיב הזה, ופריצת הדרך העיקרית שלנו היא היכולת לייצור המוני. עבדנו מול שחקנים מובילים בשוק חברות הרכב וזה נתן לנו זריקת עידוד להמשך. גייסנו את הכסף להאיץ את הפיתוח".
2 צפייה בגלריה
אדיוניקס
אדיוניקס
הסוללות של אדיוניקס
(צילום: אדיוניקס)
להתמקדות של אדיוניקס במבנה הסוללה יתרון משמעותי נוסף שבא לידי ביטוי ביכולת ליישם את הטכנולוגיה הייחודית של אדיוניקס בכל סוגי הסוללות הקיימות - בין שאלה טכנולוגיות שנמצאות בשימוש (כמו סוללות ליתיום על מגוון סוגיהן), ובין שאלה טכנולוגיות עתידניות כמו סוללות מבוססות סיליקון וסוליד-סטייט. במילים אחרות, הפתרון של החברה אינו דורש שינוי במפעלי סוללות קיימים ולכן מהווה פתרון "Drop-In" לשימוש מיידי. משכך, הוא יכול להתאים לכל פס ייצור קיים של סוללות ומייתר צורך לבניית מפעלי סוללות חדשים - תהליך ארוך ויקר כשלעצמו.
אף שהמטרה של אדיוניקס היא לשלב את הטכנולוגיה שלה במגוון רחב של יישומים, שוק היעד הראשון והעיקרי שלה בשלב זה הוא שוק הרכבים החשמליים. לשם כך, היא משתפת פעולה עם כמה מיצרניות הרכב והספקים הגדולים בעולם. מוקדם יותר השנה החברה אף הודיעה על שותפות אסטרטגית עם Saint Gobain לפיתוח משותף של סוללות סוליד-סטייט.
במסגרת הסבב השקיעו בחברה :Novelis, JX Nippon Mining & Metals, International, 8090 Partners, Talcar Corporation, GiTV, Magna, קרן השקעות האימפקט הישראלית, Bridges; כמו גם, (Doral Energy CVC (Doral Energy Tech Ventures , ו-Union Tech Ventures; וכן משקיעים קיימים שהשקיעו בסבב הנוכחי, ביניהם, Vasuki Global Tech Fund ו-NextGear Ventures.