סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 עובדי סטרים אלמנטס Stream Elements
עובדי סטרים אלמנטס (ארכיון) (צילום: גדי בכר)

סטרים אלמנטס יוצאת לסבב פיטורים שלישי בתוך שנה: נפרדת מ-60 עובדים

מ-300 עובדים ל-100 בתוך שנה: חברת התוכן לא מצליחה להתאושש ומפטרת 35% מכוח האדם. בסביבת החברה מציינים כי השאיפה היא שהסבב הנוכחי יהיה האחרון וכי שוק הפרסום יתחיל להתאושש

חברת התוכן סטרים אלמנטס לא מצליחה להתאושש ויוצאת לסבב פיטורים שלישי בתוך כשנה. הפעם תיפרד מ-60 עובדים, המהווים 35% מכוח האדם. לאחר הסבב הזה היא תשאר עם 100 עובדים בלבד, לעומת כ-300 שהעסיקה לפני שנה. בסביבת החברה מציינים כי השאיפה היא שהסבב הנוכחי יהיה האחרון וכי שוק הפרסום יתחיל להתאושש. ביוני 2022 פיטרה סטרים אלמנטס 20% מהעובדים.
סטרים אלמנטס (Stream Elements) הוקמה בשנת 2017 על ידי אור פרי, דורון ניר, גיל הירש (המנכ"ל) וראם שרמן והיא מפתחת כלים בתחום ההפקה, התראות, צ'ט-בוטים, חנויות מקוונות וטיפים על מנת להגדיל מעורבות, ניהול קהלים וייצור הכנסות ליוצרי תוכן סטרימינג. ב-2021 היא צמחה במהירות הן בכוח האדם והן בלקוחות וב-2022 אף חצתה את רף מיליון היוצרים שמשתמשים בשירותי המונטיזציה שלה.
את הגיוס האחרון של החברה של 100 מיליון דולר הובילה קרן ויז'ן של סופטבנק ועל המשקיעים הנוספים בסטרים אלמנטס נמנים שמות נוצצים כגון פייפאל העולמית, קרנות פיטנגו ו-SOMV הישראליות וכן גופים מוסדיים בהם חברת הביטוח מנורה ומבטח שמיר. בעבר דיווחה החברה שיותר מ-60% מיוצרי התוכן המובילים (מעל 20 אלף צופים ועוקבים המשתרעים על פני Twitch, Facebook Gaming ו-YouTube Live) מסתמכים עליה כמקור להפקת תכנים, מוניטיזציה ואינגייג'מנט עם קהל הצופים שלהם.
מסטרים אלמנטס נמסר בתגובה: "לאור התקופה המורכבת בשווקים, המשיכה גם ברבעון האחרון ההאטה בשוק הפרסום, תקציבי הפרסום הגדלים של לקוחות חדשים לא פיצו על הירידה בתקציבי הפרסום של לקוחות קיימים. עקב כך, ועל מנת לוודא שהחברה ערוכה לצמיחה ברת קיימא, תוך חתירה לרווחיות ללא צורך במימון חיצוני בעתיד, אנחנו נאלצים לבצע מספר שינויים הכוללים קיצוץ נוסף בכוח אדם. סטרים אלמנטס ממישכה בפיתוח מוצרים ליוצר תוכן שיחזקו את מעמדה בכלכלת יוצרי התוכן בטוויץ', יוטיוב וטיקטוק".