סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 עובדי סטרים אלמנטס Stream Elements
מגזין עצמאות 4.5.22 עובדי סטרים אלמנטס Stream Elements (צילום: גדי בכר)

אחרי שגייסה 100 מיליון דולר: סטרים אלמנטס מפטרת כ-20% מעובדיה

החברה למונטיזציה של תוכן מקוון מצטרפת לסייבריזן וטראקס, חברות ישראליות שסופטבנק השקיעה בהן ונכנסו לגלי פיטורים משמעותיים. המהלך בחברה שבה 280 עובדים בוצע "לאור המצב בשווקים", כאשר מרבית המפוטרים לא מישראל

גיוס של 100 מיליון דולר מסופטבנק לא מבטיח שקט לחברות, כך גילו עשרות מעובדי חברת סטרים אלמנטס. החברה למונטיזציה של תוכן מקוון, שהודיעה היום על פיטורים של כ-20% מעובדיה, מרביתם לא מישראל.
החברה מעסיקה כיום 280 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 70 בישראל. לפי ההערכה, לחלק מהמפוטרים - כ-50 במספר - תוצע אפשרות להשתלב בחברה. זו החברה השלישית שסופטבנק השקיעה בה בישראל ופיטרה מספר משמעותי של עובדים: הראשונה היתה סייבריזן והתווספה אליה לאחרונה טראקס וכעת סטרים אלמנטס.
מהחברה נמסר כי "לאור המצב הנוכחי בשווקים, אנו פועלים להתאמת התוכניות בכדי לשמור על קצב הצמיחה הגבוה שלנו וזאת תוך בניית נתיב לרווחיות. כתוצאה מכך, אנו נדרשים להתאמות במצבת כוח האדם".
Stream Elements הוקמה בשנת 2017 על ידי אור פרי, דורון ניר, גיל הירש (המנכ"ל) וראם שרמן והיא מפתחת כלים בתחום ההפקה, התראות, צ'ט-בוטים, חנויות מקוונות וטיפים על מנת להגדיל מעורבות, ניהול קהלים וייצור הכנסות ליוצרי תוכן סטרימינג. השנה חצתה את רף מיליון היוצרים המשתמשים בשירותיה.
בין המשקיעים בחברה שגייסה 100 מיליון דולר רק בספטמבר האחרון, סופטבנק ויז'ן 2, PayPal, מורטק, State of Mind Ventures, קרן פיטנגו פירסט (Pitango First), מנורה, מבטח שמיר ואחרים.
בעבר דיווחה החברה שיותר מ-60% מיוצרי התוכן המובילים (מעל 20 אלף צופים ועוקבים המשתרעים על פני Twitch, Facebook Gaming ו-YouTube Live) מסתמכים עליה כמקור להפקת תכנים, מוניטיזציה ואינגייג'מנט עם קהל הצופים שלהם.