סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק רוכש את טוויטר
(דוד סיני)

ג'ק דורסי: "מאסק הוא הפתרון היחיד שאני בוטח בו עבור טוויטר"

מייסד טוויטר ומי שעמד בראשה כשהונפקה ב-2013 הגיב לעסקה שבה ירכוש מאסק את טוויטר ב-44 מיליארד דולר: "אני סומך על המשימה שלו להרחיב את האור של המודעות". לעומתו, מנכ"ל טוויטר הנוכחי פאראג אגראוול אמר לעובדים שעתיד החברה לוט בערפל. וגם לבזוס היה מה לומר בנידון

ג'ק דורסי, ממייסדי טוויטר והמנכ"ל לשעבר של החברה טען כי הפתרון היחיד שהוא סומך עליו עבור הפלטפורמה גלום בידיו של אלון מאסק. דורסי אמר את הדברים בתגובה לעסקה של מאסק לרכישת חברת המדיה החברתית עבור קרוב ל-44 מיליארד דולר. לפי דורסי, טוויטר הפכה להיות "בבעלות" וול סטריט ולכן הפיכתה לפרטית היא הצעד "הנכון" הראשון.


דורסי עמד בראש החברה בעת הנפקתה ב-2013 והוא מחזיק ב-2.36% מהמניות שלה, כך לפי הנתונים שאספו בסוכנות הידיעות בלומברג. "טוויטר כחברה תמיד הייתה החרטה הגדולה ביותר שלי", כתב דורסי. "כפתרון לבעיה של היותה חברה, אלון הוא הפתרון היחיד שאני בוטח בו. אני סומך על המשימה שלו להרחיב את האור של המודעות".



עם זאת, המנכ"ל הנוכחי של החברה פאראג אגראוול אמר לעובדים אמש שעתיד החברה לוט בערפל בעקבות העסקה עם מאסק, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. לעובדים נמסר עוד כי מאסק יקיים עימם מפגש שאלות ותשובות במועד מאוחר יותר. "לאחר שהעסקה תיסגר איננו יודעים לאיזה כיוון תפנה הפלטפורמה", אמר אגראוול בתשובה לשאלות עובדים, שניסו בין היתר להבין האם מאסק יאפשר לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לשוב לפלטפורמה.
"אני מאמין שכשתהיה לנו הזדמנות לשוחח עם אלון, זו שאלה שיש להפנות אליו", הוסיף בנוגע לטראמפ שהושעה לצמיתות מהפלטפורמה. טראמפ עצמו כבר ענה על השאלה, ובראיון לפוקס ניוז אמר כי אין בכוונתו לשוב לפלטפורמה, גם אם החשבון שלו יוחזר, וכי הוא מתכוון להצטרף רשמית לרשת החברתית שבבעלותו, טרות' סושיאל בשבוע הקרוב. "אני לא חוזר לטוויטר, אני נשאר בטרות'", אמר. "אני מקווה שאלון מאסק ירכוש את טוויטר כי הוא יבצע שיפורים והוא אדם טוב", הסביר.
אגראוול ניסה גם להרגיע את העובדים ואמר כי לא מתוכננים פיטורים. לדבריו, מאסק הסכים להמיר את אחזקות המניות של העובדים למזומן לאחר סגירת העסקה ולשלם להם בהתאם לתוכניות המניות הקיימת שלהם.

1 צפייה בגלריה
פרג אגרוואל מנכ"ל טוויטר
פרג אגרוואל מנכ"ל טוויטר
מנכ"ל טוויטר פרג אגראוול. חושב אחרת מדורסי
(צילום: Ellian Raffoul Photography)

במקביל, רבים מהעובדים הגיבו בחשבונות הטוויטר שלהם על החדשות, לרוב או בהתלהבות או בחשש, ובחלק מהמקרים גם בהומור. "זו תקופה של חוסר נוחות ואי וודאות אמיתיים", הגיב למשל אדווארד פרז, מנהל מוצר בחברה. "רבים מאיתנו מאמינים בכל הלב שטוויטר היא יותר מפלטפורמה טכנולוגית. יש לנו מחויבות עמוקה לציבור. אני מקווה שהבעלים החדשים יבין זאת".
בדומה, עובד אחר צייץ מחדש את הציוץ: "אם אי פעם רציתם להעסיק עובד של טוויטר, זה השבוע לשלוח לו הודעות בלינקדאין". הנוסח בציוץ מתבסס על החשש של עובדים רבים מההשפעות של מאסק על הפלטפורמה. לפי חלק מהעובדים, מיד לאחר ההכרזה על העסקה, פלטפורמת המסרים סלאק התמלאה בהצהרות של עובדים המתכוונים להתפטר בקרוב. מנגד, היו כמובן גם תגובות קליליות יותר. "שלחו לנו טסלות", צייץ עובד אחד.
למבול המגיבים הצטרף גם ג'ף בזוס, המתחרה העיקרי של מאסק על תואר האדם העשיר בעולם ויריבו במרוץ לחלל. בזוס פנה אף הוא לטוויטר ובשורה של ציוצים הפנה את תשומת הלב לקשרים הקרובים של טסלה עם סין, הנחשבת לשוק המכוניות החשמליות הגדול בעולם. לטסלה מפעל ענק בשנגחאי וכמחצית מהמכוניות שמכרה בשנה שעברה יוצרו בשנגחאי. "שאלה מעניינת. האם הממשלה הסינית רק הרוויחה יתרון עצום על פני כיכר העיר?" צייץ בזוס, שבבעלותו העיתון הוושינגטון פוסט. "התשובה שלי לשאלה היא כנראה לא", הוסיף בציוץ הבא. "התוצאה הצפויה ביותר במובן הזה היא יותר סיבוכים לטסלה בסין, ולא צנזורה בטוויטר".