סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שחקן מילווקי באקס NBA יאניס אדטוקומבו Giannis Antetokounmpo פרזנטור של מטא
שחקן מילווקי באקס NBA יאניס אנדטוקומפו Giannis Antetokounmpo פרזנטור של מטא (צילום: AP)

סל בריאות: יאניס אנדטוקומפו מצטרף לאנטידוט כשגריר מותג וכמשקיע

החברה הישראלית פועלת להנגשת שירותים רפואיים למבוטחים ולבעלי ביטוח חסר ב-22 מדינות בארצות הברית. כוכב ה-NBA, שחתום על החוזה הגדול בהיסטוריה של הספורט המקצועני, יסייע לקידומה באמצעות סיפורו האישי על ההגירה מיוון והקשיים שנלוו לה

החברה הישראלית אנטידוט (Antidote), הפועלת להנגשת שירותים רפואיים בארצות הברית, צירפה את יאניס אנדטוקומפו, כוכבה של מילווקי באקס מליגת ה-NBA ואחד משחקני הכדורסל הטובים בעולם כמשקיע ושגריר של המותג. החברה לא פירטה את גובה ההשקעה ואם יאניס יקבל שכר מהחברה.
אנדטוקומפו, שנולד וגדל ביוון לזוג הורים שהיגרו מניגריה, מכונה "גריק פריק" על רקע מוצאו וסט כישורי הכדורסל הייחודיים לו.
"אני מאמין שלכל אדם יש זכות לשירותים רפואיים איכותיים במחיר בר השגה - ולא משנה הנסיבות, הגזע, או המיקום שלו - ולכן אני גאה לשלב כוחות עם אנטידוט", מסר יאניס. "האחים שלי ואני גדלנו בשוליים, בלי כלום. אף שהיתה לנו התמיכה של זוג הורים אוהבים, קבלת שירותים רפואיים היתה דבר מאתגר וקשה עבורנו. לכן אני חש הזדהות עמוקה עם כל כך הרבה אמריקאים שלא יכולים להגשים את החלומות שלהם על רקע קושי בקבלת טיפולים רפואיים. אנטידוט יכולה לסייע בפתרון המשבר הזה".
בארצות הברית, אחת מהמדינות המפותחות בעולם, קרוב ל-30 מיליון אזרחים מתחת לגיל 65 אינם מבוטחים, לפי הנתונים המעודכנים האחרונים של ה-CDC. מחקר אחר מצביע על כך שיותר משליש מהאמריקאים - מבוטחים או לא מבוטחים - לא יוכלו לשלם על טיפול רפואי הנדרש להם. בנוסף, אף שארצות הברית מוציאה על שירותי בריאות יותר מאשר כל מדינה אחרת, תוחלת החיים הממוצעת של האמריקאי נמוכה יותר מאשר במדינות מפותחות אחרות.
כאמור, בנוסף לתפקידו כשגריר המותג של אנטידוט, כוכב ה-NBA מצטרף גם כמשקיע בחברה. "בזמן שאוהדי ספורט רואים ביאניס שחקן אגדי שרק לאחרונה קיבל את החוזה הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט המקצועני, יש לו עוד צד משמעותי, שמספר את הקושי שהוא ומשפחתו חוו כמהגרים במדינה רחוקה מהמולדת שלהם", מספר אביחי סודרי, שותף-מייסד ומנכ"ל אנטידוט. "יש ליאניס לב גדול ומלא בחמלה. הוא מבין את הקשיים ואת המכשולים בדרך לשירותים רפואיים ברי השגה, וכמה הקפדה על בריאות פיזית ונפשית יכולה להיות ההבדל בין סבל לשמחה ובין כישלון להצלחה. אנחנו גאים וברי מזל על ההצטרפות של יאניס למגרש שלנו".
בן אנוש, שותף-מייסד ונשיא אנטידוט, מספר על המהלך שהוביל להצטרפותו של יאניס: "וולטק ונצ'רס (Welltech Ventures), הנמנים עם המשקיעים שלנו, ממש נשכבו על הגדר ופעלו בנחישות כדי לאפשר לדבר הזה לקרות. וולטק היו אלה שזיהו את ההתאמה בין אנטידוט ליאניס, יזמו את המהלך והפעילו את מיטב היכולות והקשרים כדי שהדבר יקרום עור וגידים.
אנטידוט הוקמה ב-2020 על ידי המנכ"ל סודרי, סמנכ"לית הטכנולוגיות קארין-בל פדר, סמנכ"ל הרפואה דיוויד זלוטניק ונשיא החברה בן אנוש. החברה מפעילה אפליקציה המאפשרת קבלת טיפולים מרחוק - החל מטיפולי חירום ועד בריאות נפשית. כיום החברה מציעה את שירותיה בכ-22 מדינות בארצות הברית ומשרתת אוכלוסיות ללא ביטוח רפואי או כאלה שנמצאות בביטוח חסר - אוכלוסייה המוערכת ב-42 מיליון תושבים.
אנטידוט למעשה אימצה את מודל קופת החולים הישראלית, לפיו היא גם הגורם המטפל וגם הגורם המבטח - וכך נוצרת אחידות אינטרסים. החברה מעסיקה יותר מ-300 רופאים המספקים שירותים בווידאו, ובמידת הצורך מפנה לקליניקות לטיפולים פיזיים.