סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג 26.4.424
נשיא סין שי ג'ינפינג ואנתוני בלינקן, היום בבייג'ינג (צילום: Mark Schiefelbein/Pool via REUTERS)

ארה"ב וסין יחלו בדיונים על הסיכונים שבתחום הבינה המלאכותית

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, המבקר בסין, אמר כי השיחות יחלו בשבועות הקרובים, ויעסקו ב"סיכונים ובדאגות" סביב הטכנולוגיה; לדבריו, סוגיית טיקטוק לא עלתה בפגישות שקיים עם בכירים במדינה

ארה"ב וסין יחלו בקרוב בדיאלוג בנושא הבינה המלאכותית - כך אמר ביום שישי מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, המבקר בבייגינג, ונפגש בין השאר עם הנשיא שי ג'ינפינג. משרד החוץ הסיני אישר כי השיחות יתקיימו.
"הסכמנו לקיים את השיחות הראשונות בין סין לארה"ב בנושא בינה מלאכותית, שיחלו בשבועות הקרובים, במטרה להציג את העמדות שלנו לגבי הסיכונים והדאגות סביב הטכנולוגיה המתפתחת", אמר בלינקן במסיבת עיתונאים .
בלינקן לא התייחס לעתידה בארה"ב של הרשת החברתית הסינית טיקטוק; לפני שבוע אישר בית הנבחרים הצעת חוק שתוביל לאיסור על הפעילות של טיקטוק בארה"ב, אם הבעלים שלה בסין לא ימכור את הזרוע האמריקנית שלה. ההחלטה עדיין צריכה לקבל את אישור הסנאט. ההסבר הרשמי מאחורי הצעת החוק הוא החשש שמבנה הבעלות הנוכחי של טיקטוק מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב. לדברי מזכיר המדינה, הנושא של טיקטוק "לא עלה בשיחות" שקיים בסין.
לצד זאת, אסרה ארה"ב, בין השאר, על מכירת שבבים אמריקאיים לסין.
בלינקן ציין כי סין יכולה לסייע בפתרון משברים עולמיים, כולל הרתעת איראן ושלוחיה מהסלמת הסכסוך במזרח התיכון, וצמצום המתקפה של רוסיה על אוקראינה.
לדברי מזכיר המדינה, "סין הוכיחה בעבר שהיא יכולה לנקוט פעולות חיוביות בכל הנוגע לרוסיה ואוקראינה"; הוא התייחס להודעת שי במרץ 2023, המזהירה את רוסיה מפני השימוש בנשק גרעיני בסכסוך.